Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Ja, mener å ha hørt det samme men kan ikke si det med sikkerhet. ble usikker når jeg så på veteran BMW. 1000-3000euro er da ikke ille, da den går inn gratis og årsavgifta er gratis. hadde vært så artig med en isetta eller dixi.
  2. Det var vel i utgangspunktet planer om en E30 eller E34, men jeg vil ikke betale Årsavgifter osv. på 4 biler. holder med de 3 jeg har pr. idag. EDIT: bilen er solgt..
  3. jeg behoder den inntill videre da jeg trenger bilen til en del som jeg ikke vil bruke BMW'en til.
  4. Gratulerer med ny flott bil. E46 er en knakandes god bil!
  5. Ja, det er ikke mange igjen av disse klassikerne i Norge. Jeg har fulgt med på ebay i Tyskland og Sverige og de kommer støtt og stadig ut en Isetta, Dixi etc. Hadde jeg bare hatt tid og plass skulle jeg ha kjøpt meg en gammel BMW i Tyskland eller Sverige som Isetta, Dixi, 501 osv. Nå ble jeg veldig usikker. betaler man import o.l. ved kjøp av en veteranbil i utlandet? Årsavgifta er gratis vet jeg.
  6. Hvorfor må en varebil ha kjettinger? Det er vel kun lastebiler og busser og evt tilhenger som må ha kjettinger... Eller mener du at bilen er så elendig åp snøføre at han må bruke kjettinger for å komme seg frem? jeg sier ikke at varebil trenger kjettinger. Hva var det da du nettopp skrev? (se opp, uthevet tekst) Du skriver en del mildt sagt forvirrende innlegg... jeg beklager virkelig. Bilen er registrert som lastebil, IKKE varebil.
  7. Quant familien eier ikke småtteri nei. Forsikringsgiganten eier forøvrig 6.52% av aksjene og de restrerende 46,88% av aksjene er spredd rundt over hele verden. en del aksjer er forøvrig notert på Frankfurt-børsen. Herbert Quandt er vel egentlig kjent som skaperen av dagens BMW. Quant familien tok over BMW og forvandlet BMW fra en fattig bilprodusent til et av verdens mest solide bilprodusent med økonomi så det holder. Etter at Herbert Quandt døde i 1982 arvet Johanna Quandt og barna Stefan Quandt og Susanne Klatten alle eierandelene i BMW og de har fremdeles store eierinteresser i BMW.
  8. gratulerer med ny flott bil diezelpower. sort er en flott farge, iallefall på E60 - men etter litt over 1.5 år med min sorte E60 520i har bilbytte vært aktuelt. skal ha lysere bil neste gang. sølv o.l.
  9. Alle biler som har en tillatt totalvekt på over 3500kg blir regnet som "lastebil", og pålagt å ha 3 kjettinger, 2 driv kjettinger, og 1 styre kjetting. Dette uavhengig 3500kg til 7500kg, og 7500kg til 26000kg. Bil og henger (vogntog el. bil med semitrailer) pålagt 7 kjettinger. Kjører lastebil sjølv og dette vet eg. Synst det er helt rett dette pga sikkerheten. Og når Tahoe, surburban, lightning og alle disse andre bilene blir godkjent som lastebil, er det bare rett og rimeleg at dei følger reglene som lastebil generelt sett, med eu 1 gang per. 12mnd, kjettingbruk, fartsperre, osv. Det er minuset med "billig" Tahoe etc. Der er man poenget mitt. så lenge en bil er registrert som lastebil skal den følge lastebilreglene.
  10. Hvorfor må en varebil ha kjettinger? Det er vel kun lastebiler og busser og evt tilhenger som må ha kjettinger... Eller mener du at bilen er så elendig åp snøføre at han må bruke kjettinger for å komme seg frem? jeg sier ikke at varebil trenger kjettinger. i og for seg skulle en varebil hatt kjettinger. dette har jeg erfart i transportbransjen i flere år nå. eide en helt ny ford transit. er glad jeg hadde kjettinger, for hadde jeg ikke hatt det ville jeg ikke kommet av flekken - dette var varebil. Dodge RAM SRT-10, Ford F150 Lightning, Dodge RAM 2500, Ford Excoursion, Chevrolet suburban osv kan registreres som lastebiler. det er lastebiler jeg snakker om..
  11. Tja. så lenge bilene er registrert som lastebil, enten det er bakhjulstrekk, firehjulstrekk eller sekshjulstrekk syns jeg reglene skal være like. en "nabo" av meg kjører en ganske så ny Dodge RAM 2500. denne har firehjulstrekk og er registrert som varbil. han må ha kjettinger ja..
  12. En i min nærmeste familie har en 2004 Ford F150 Lightning. Han ble stoppet uten kjettinger med denne og måtte på kontroll dagen etter. han måtte så skaffe kjettinger før han skulle vise bilen igjen. så ja, selv om det er en vanlig pick up og er registrert som lastebil går den som lastebil.
  13. ! Nei, denne fyren ville jeg ikke kjøpt bil / båt / hus av.
  14. Gratulerer med dagen og velkommen i "truck-driver familien"
  15. Om du har rollo i bakruten ville jeg ikke tonet rutene dine. bruk heller pengene på å kjøpe rollo i sidevinduer. Det er vel ikke lov å tone rutene foran heller, altså sidereutene foran.
  16. Jo, sportsstoler fikk man som ekstrautstyr på E39. Hvis tanken din er å bestille 2 nye fra en BMW forhandler så ikke gjør det - det blir grisedyrt. Det er et firma (Norsk firma) i Tyskland som skal hjelpe private kunder med Import. disse har kontakter med BMW fabrikk og kan levere originalt utstyr til en rimeligere penge. han har også sagt (forhørte meg på komfortstoler til min, det var da han nevnte dette) at de har et fast firma som trekker om seter, farger det etc. dette var et profesjonelt firma. Jeg husker ikke navnet. har dette nedskrevet, så skal komme tilbake med et svar så fort som mulig.
  17. Hei. jeg kan anbefale deg å kontakte car-parts-mueller i Tyskland. Firmaet tilbyr originale M5 seter. tror det kunne blitt tøft på bilen din. eneste problemet ved de er at det ikke medfølger dørsider på pakkene. de selger kun i sett. Bakseter / forseter. Hvis de ikke har dørsider ville jeg ha kontaktet BMW forhandler eller trekt om dine du har nå. En møbelsnekker hadde ikke vært så dumt nei. Har du forresten prøvd skinnrensen til BMW?. den holder skinnet lenger og gjør det pent. drar ut all møkk hvis det ikke har sittet for lenge. Dørsett hadde de også, så da er det bare å plusse sammen disse to settene..
  18. M bilene er vel de som scorer høyt. M3 E46, M5 E39, M5 E60, M6 E63. disse har jo brukandes lyder, selv om jeg ikke har hørt M6. de andre har jeg hørt og likte lyden. Ellers er jo lyden i selv rekkesekserne gode. Selv min 520iA høres grom ut ved gasspådrag o.l.. har en pen lyd når den står også. ingen ulyd iallefall
  19. Sånn runstra, da er den på nett
  20. Hei. www.car-parts-mueller.de har rimelige seter.
  21. Denne linken her kan vel være meget nyttig..
  22. vil noen virkelig ha bilen din får de den altids med seg... henger/bilfrakter vips borte har litt trua på at sporing er tingen ! Det er riktig. hvis en virkelig vil ha bilen får man den med seg, men det skal virkelig mye til for at bilen blir stjålet. Bilen står for det meste hos Politiet eller i garasjen, så den er nesten ikke ute..
  23. Hei. Internt bruker BMW en «e-kode» for hver generasjon av sine serier. «E» står for Entwicklung, tysk for utvikling eller evolusjon. Kodene endrer seg kun ved større endringer eller ved introduksjon av nye serier. 7 serien får man i to utgaver. en lang og en vanlig. E65 er vanlig, mens E66 er den såkalte lange versjonen.
  24. Stylabilen har en del til BMW. Ringte til de i fjor ang. M-tech pakke og de ble ikke noe billigere enn Schmiedmann her hjemme i Norge. De var meget hyggelige og hadde masse andre gode priser på diverse. ring og hør med dem
  25. Tja. Ess tuning leverer iallefall ikke til mindre enn 320i 2.0 150HK. Ved denne motoren får man 150HK > 242HK - 195 Nm > 280 Nm. Det er det som er oppgitt ved hjemmesiden deres. Du kan jo slå på tråden til ESS Performance Products A/S Rive 1798 Aremark Norway Telephone : +4769198555 Telefax : +4769198556 mvh Tom A.
×
×
  • Opprett ny...