Gå til innhold

sondre

Medlem
  • Innholdsteller

    1089
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av sondre

  1. Jeg har hatt 2001 520dt og var godt fornøyd med den. Den er veldig snill på dieselen! I forhold til 525dat jeg har nå er det klart den blir litt slapp, men jeg synes den var god og sterk spesielt ved forbikjøringer (i forhold til effekt/vekt) uten å behøve å gire ned. Jeg chippa min så den var nok litt sprekere i toppen og i midten, men den var ganske død under 1800 rpm etter chippinga. Men i det hele var jeg godt fornøyd med bilen, du må ta den for hva den er --> ikke en M5, men jeg greide Oslo - Bagn på under 0,5 på mila! Madamen var kjempefornøyd med bilen - hun brukte den til og fra jobb hver dag helt til hun ble påkjørt av en Renault Espace (stoor stygg jævel av en bil) og bilen ble kondemnert
  2. Mener at det skal gå an å programmere det også - må gjøres av et BMW verksted. Ble fortalt av en tysk bekjent av meg som ordnet omprogrammering av aux/heating i Tyskland for meg før jeg fikk bilen at det var mulig, men ikke anbefalt...
  3. Så vidt meg bekjent skal sedan utgaven ha tilnærmet 50/50 mens touringen avviker noe fra dette. Correct me if I'm wrong, anyone?
  4. Godt observert!
  5. Vet ikke helt hva jeg synes, ble kansje litt vulgært - likte den best bakfra og det er vel derfra jeg kan se den i et tienedels sekund hvis den skulle komme innærheten av meg Bilder fra Din side:
  6. Noen som har erfaringer med Furubakken på Bekkestua?
  7. Ok, tks for input.
  8. Jeg har gode erfaringer med Arne Gulbrandsen på ensjø.
  9. OK, jeg har ikke tenkt å gjøre det selv, men var bare litt nysgjerrig på hva det hadde kostet uten forsikring
  10. Jeg må bytte frontrute og det er en egenandel på forsikringen på 2000,- Er det noen som har peiling på hva pris på ny frontrute er (ca) til en e39 ev. med jobben
  11. Var jeg innom et verksted for å bytte og samtidig lese av feilmeldinger i systemet da pdc'n har begynt å hikke. Resultatet var som forventet pluss litt til... 1. pdc'n hadde en sensor bak som må byttes, lakkert sådan - noen som vet hva en lakkert en koster? 2. fikk også beskjed om at det var en feilmelding angående glødingen? Det har hørt ut som om den ikke starter på alle syl. når det er veldig kalt og webastoen ikke har stått på, noen som har vært borti dette? er det dyrt? På verkstedet ville de ikke gi noen pris - så jeg avventer intill videre...
  12. Sånn ser min 525 2002 diesel motor ut: Sånn ser tds motoren ut:
  13. OT: når kom DPF på Bimmer diesel biler?
  14. E39 520d tror jeg kom som 2001 modell (facelift) samme for 525d også tror jeg.
  15. sondre

    Vibrasjon e39

    Balansering? Hadde samme problem med noen dårlig balanserte dekk i sommer (kjøpt og balansert av Mr. Sharif) Etter en tur innom Vianor og en balansering der (ble lagt på mye vekter/lodd) ble bilen stabil som en bimmer...
  16. Jeg fikk beskjed fra en bekjent i Tyskland at e-39 525/530 diesel med 16:9 skjerm er de eneste som ved kun en oppdatering av softwaren skal kunne varme innvendig i tillegg til motor - jeg fikk oppgradert softwaren på min gratis i Tyskland. Det som er viktig er når man etter å ha brukt varmeren for kupeen kjører minst like lenge som den har stått på (den går i maks 30 min.) for ikke sakte og sikkert ta livet av batteriet - opplevde selv å ta livet av batteriet etter lite kjøring og mye bruk av varmeren på nyåret.
  17. Hvis det er riktig så ser det lovende ut, men jeg mener å ha hørt/lest at 525da kassen ikke tåler å chippes - jeg ble også frarådet fra det av Arne Gulbrandsen (BMW verksted) i Oslo, og de chippet 520dt jeg hadde før. Men hvis kassen er lik 530da så skal det vel gå bra uten noe mer fiksfakseri? Nå har også pdc'n begynt å pipe når jeg setter den i revers så blinker lyset på pdc knappen - og noen ganger virker den som den skal - noe du kjenner igjen Tore Diesel
  18. Jeg bare gjetter rått, kan det være batteriet i fjernkontrollen?
  19. Vel da har jeg fått byttet batteriet og nå er det bare velstand (håper jeg...) det var et 90 AH batteri der fra før og det nye har 95 AH så økningen er ikke dramatisk - og verkstedet sa jeg ikke skulle være redd for å bruke webastoen med vifta på fullt bare kjøreturen i etterkant var på ca 30 min.
  20. Var å snakket med folka på brennes her om dagen angående timer på webastoen. På 730d så er den bare en hjelpe varmer ved kjøring. Dem mente jeg måtte kjøpe ett ettermonterigs sett som kostet 6200kr.. jeg har og hørt om oppgradering. Og at det bare funker på 16:9 skjermer? Jeg har tv og navi men bare 4:3.. hva har du? Om det er noen som trenger fete batteri som holder lenge og som passer rett i bmw så selger jeg dette. Heisann, i følge min kontakt i Tyskland som ordnet dette på bilen min før jeg fikk den til landet var kravet til bilene som kunne oppdatere softwaren følgende: enten 525 d(at) eller 530 d(at) (vet ikke om det gjelder 7 serie også) og at bilen må ha "the big comuter" dvs. 16:9 skjermen. Det er visstnok ikke veldig kjent - han måtte lete lenge på et eller annet tysk BMW forum før han fant det ut. han fikk det gjort kostnadsfritt på et BMW verksted i Tyskland. Nautiluz har du forresten noen tips for å få litt bedre lyd for en som ikke er hifi freak, men jeg synes lydbildet er rimelig "flatt" i bilen - og som ikke koster skjorta
  21. Han skulle montere det gratis, skulle bare betale for batteriet og lurer på om prisen på batteriet er ok, eller om han har lagt på batteri prisen for å gi meg "fri" montering...
  22. Nå ringte dama og sa at batteriet var flatt igjen Pratet med et Bimmer verksted og de kunne dytte inn et 95AH batteri (som var det største som fikk plass) og at BMW Norge anbefalte å bytte batteri hvis spenningen faller under 12V. Og siden bilen min nå går på det 5. året var det ikke uvanlig at batteriet begynte å bli slitent, spesielt ikke siden Webastoen trekker MYE strøm som han sa, en gylden regel var å kjøre minst like lang tid som Webastoen har gått etter hver gang den kjøres, dvs. minst 30 min. kjøring av bil etter kjøring av Webasto. Noen formeninger om hva jeg bør betale for nytt batt inkl. montering?
  23. Har standard batteri - ikke byttet i bilen og bruker den fabrikkmonterte webastoen hver morgen (nå om vinteren) - har fått den omprogrammert til også å varme kupeen og ikke bare motoren og det går stort sett greit med batteriet. Jeg må sette tempen på ca 26-27 grader og viften på nesten maks for å få noen effekt. Men jeg anbefaler å kjøre et par mil mellom hver gang den brukes, har mistet såpass med strøm på batteriet en gang så det ikke greide å dra rundt starteren etter mye bruk av webastoen og mye småkjøring. Etter en tur til Oslo (snaut 2 mil) har batteriet fungert 100% igjen. Aner ikke dataene (AH) på batteriet, vet at det er 12V da...
  24. Her er artikkelen på Din Side Selv liker jeg veldig godt nyheten om de nye motorene som kommer (både for 1 og 5 serie), synes også at 1 serien kler 3-dørs meget godt!
  25. http://www.japanimport.no/
×
×
  • Opprett ny...