Gå til innhold

Stian Børresen

Medlem
  • Innholdsteller

    1900
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stian Børresen

  • Bursdag 05/07/1984

Contact Methods

  • MSN
    Stianb84@hotmail.com
  • Skype
    Trnc84

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Brønnøysund
  • Kjøretøy
    02' 525 DAT

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Stian Børresen's Achievements

  1. Hvor finner jeg dokumentasjon på dette?
  2. Fant du ut noe ang dette?
  3. Jeg går med tankene om å kanskje bygge om min m20b25 facelift med m52b28 veiv (har liggende komplett bunndel) for å stroke til b28 høykomp motor. I den forbindelsen vurderes det å kjøre datasprut kombinert med ITB setup (individual throttle bodies). Er det noen som har erfaring med bygging av stroker m20, og da spesielt med m52b28 veiva? Hvor får man tak i hylsa som trengs i front på veiva for at alt skal passe for eks? Hva mer trengs for å få mest mulig bang for the buck? ITB og datasprut vil såklart koste endel, men tanken var å kanskje ha noe som ikke så alt for mange andre hadde kanskje. Med et sånt setup vil det også kreves full portejobb av topp, grov kamprofil og div forsterkninger her og der i form av bolter osv. Del deres erfaringer slik at jeg har noe å gå etter:) Jeg vil ha sugemotor da turbo er prøvd tidligere, dette skal kjøres i en cab så vil ha litt godlyd når jeg kjører:)
  4. Hva kan det ha seg at jeg kommer inn med INPA på en e61 530d, men får ikke gjort noe med NCS Expert på den samme bilen? Får en FA $621 error kode og får ikke gjort mer. Det skulle kodes USpark samt kode opp en ny idrive enhet til bilen, men når man ikke kommer seg inn for å få gjort noe så er det noe irriterende. Samme laptop og utstyr har fungert på _alle_ andre biler før og etter - bare ikke denne ene bilen som har fått byttet ut org idrive til en nyinnkjøpt brukt enhet fra ebay.
  5. For å teste steg for steg tenker du på?:)
  6. Har en 730D E65 jeg driver å skrur litt på, det er en feilkode i "SIM" modulen som dukker opp både i INPA og ISTA-D: SIM: Control-Unit Fault - 0093DB Jeg har søkt meg grønn på nettet de siste to dagene og klarer ikke helt å finne ut hva dette kan være. Bilen har hatt problemer med dårlig batteri, men har montert nytt og koded til bilen, så nå kommer ikke battery recharge meldingen opp i eningen lenger. Hva kan det være som gjør dette? Jeg skulle fått ordnet feilen til en EU kontroll.
  7. Ser det er lenge siden, men har du denne modulen enda?
  8. M5 speilene? pris på de?
  9. Må bytte hjerne i en bil grunnet vann i ECU boksen. Har ny brukt hjerne med samme delenr som må kodes VIN på samt synkronisere EWS på nytt. Noen som har en kjapp guide på dette? Har INPA, ISTA-D/P, WinKFP, BMW Scanner etc. Jeg vet ikke hvor skadet hjernen er, og om jeg får lest ut hele ecu filen med tuningkabler jeg har for så å flashe tilbake på den nye hjernen, som sikkert hadde vært vel så enkelt. Men i tilfelle dette ikke går så må jeg ha en plan b. Tips?
  10. Jeg må sjekke litt opp dette med ettermarkedspiller ved diagnose, er nesten så jeg mener å ha lest noe om dette en gang i tiden. Om noen har peiling på hvorfor man ikke får spesifik kontakt med hjernen så rop ut, dette er forbanna irriterende da bilen er ubrukelig pr idag.
  11. Jeg har holdt på i snart en uke, prøvd sikkert 200 ganger med div programmer. Den leser merkelig nok ut hw/software info i winkfp men lar meg ikke oppgradere ecu for å se om dette hjelper noe. Får beskjed om gammel/ny flash software, har 12 ganger igjen å flashe, trykker ok - tar da 3sekunder fra 0-100% før programmer "slutter å svare". Får opp at det er forstyrrelse på signalet fra DDE/DME. Har lest noe om et sted for laaang tid tilbake at man kan koble ut moduler i bilen for å se om dette hjelper, men jeg husker ikke hvilke. Det kan vel nevnes at bilen har en ettermarkeds 1din spiller i tilfelle dette skulle ha noe å si mtp forstyrrelse.
  12. Leste ut feilkoder, så merka jeg at tempsensoren fløy i været. Etter dette, ingenting. I ISTA/D får jeg følgende på DDE: ecu partially responding. Så noe rart er det her.
  13. Sliter med å få kontakt med DME/DDE på en 530D 184hk . Er 11/98mod, 20pin. Har testet med winkfp,ncsexpert,ista/d , ista/p, bmw scanner, inpa. Alt går igjennom, bortsett fra DME/DDE. Bruker K+DCan der det er prøvd med og uten kobling av pin 7+8. Hva er det som kan være årsaken til dette? Får opp fuel inject. failure eller noe slikt i dashen, tempmåleren spretter på max når tenning slåes på. Bilen går rundt på starteren, starter såklart ikke..
  14. Har prøvd å få kontakt med flere ting, får til og med lest ut hjernen med Galletto samt MPPS, NCS Expert får kontakt og INPA.
  15. Leste ut feilkoder med bmw scanner 1.4, tempsensoren flytter seg på rødt, bilen starter ikke og det kommer opp følgende feil i dashen: -Trans.failsafe prog -fuel inject.system Hva i all verden er feil? Motor går rundt men vil ikke starte. Får kontakt med ecu i INPA, men virker ikke som det er fullstendig?
×
×
  • Opprett ny...