Var i dag inne hos biltilsynet for godkjenning av senkesett. De målte og tok bilder rundt om, skrev av nr på fjærene, spurte om den var senket med stag bak på sensoren, nei svarte jeg, gjort med diagnose pc ihht til TUV papirene. Han heiste opp bilen og tok bilde av sensorene og forsvant så ut på kontoret i 20min for å lese i TUV papirene jeg leverte.
Bilen ble ikke godkjent da de mente det manglet dokumentasjon på hvor mye den var senket bak.
Disse senkes jo på luften bak, så bilen er senket med ISTA, samme senk som det ble foran. 19mm. Fra 342mm til 323. I TUV papirene står det at senk bak skal foregå med "Bord computer" 15-20mm. Dette er et eibach sett med bare fjærer foran.
Fikk en epost adresse på en gul lapp før jeg reiste derfra som jeg kunne sende dokumentasjon inn på. Jeg sendte så dokumentasjon fra BMW med tabell som viser standardhøyde 342mm på 19" felger for F11 4WD. Fikk så svar tilbake at dette ikke var god nok dokumentasjon da den bare viste hva bilen var originalt... Hæ?
De har målt avstanden fra nav til hjulbue både foran og bak, så målene har de, og de har målet fra BMW på hva bilen var originalt. Dette er altså ikke godt nok.
Nå skriver de bare arrogant at de krever dokumentasjon fra et verksted på at senkingen bak er gjort ihht TUV papirene, og at monteringen av senkesettet er gjort ihht monteringsinstruks fra produsenten av fjærene.
Er dette normal praksis/ oppførsel fra en Trafikkstasjon eller har jeg bare truffet på det rette R...H...?
D075575 4WD Rear Axle Height.pdf