Gå til innhold

Mr. Erling

Medlem
  • Innholdsteller

    845
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Alt skrevet av Mr. Erling

  1. Hei Evopower, her jeg tilbake, som lovet, med min personlige ’’evaluering’’ av mine nye Michelin Pilot Sport 4 dekk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg slik at du forstår meg, Kort sagt: ....jeg er svært fornøyd! 😀 Det å gå fra Conti piggdekk til Michelin P4 var som å gå fra lystbåt i sjø, til bil på skinner. Håper du forstår meg? Husk at jeg hadde Continental Conti Run Flat Tyre ( RTF) til sommer dekk. Og hver høst skrev jeg her inne på Bimmer at det var så deilig å få på vinter dekkene Conti, for Conti RTF sommerdekkene var fæle, stive, harde, støyete og tunge å styre med. Nå er det en helt annen verden. Lett styrt Presis i styringen, uansett kvalitet på asfalt. Lite støy, unnsett dårlig eller fin asfalt. God i svinger Fast, men ikke ’’RTF dekk’’ fast. Jeg angrer ikke! Men jeg har ikke fått prøvd noen andre da... lurer litt på Nokaian Hakka Black 2...
  2. takk, bare så synd at de har så elendige betingelser for bankinnskudd og betjening av kort. Har ikke lån. Jeg bruker Tide. Min f10 med 5000 km i året, full kasko og egenandel kr. 4 000, - koster kr. 5.904,- + avg. til Staten totalt kr. 8. 725 Din er enda rimeligere. Den skjønner jeg ikke, for jeg har kjørt skadefritt i en mannsalder.
  3. Hei Evopower Ja selvsagt skal du få tilbakemelding, men jeg har ikke fått på Michelin dekkene enda. Ufattelig at Michelin aksepterer norsk leverandør, som bruker så lang tid på å effektuere bestilling på dekkene deres. Dette har tatt tid. 16 dager fra jeg bestilte til at de skal monteres i ettermiddag.
  4. Hei forum Fortell hva som er så gildt å kjøre på kanskje verdens farligste racingbane? Se på denne video fra Nürburgring. 'Sivilie' i sine mer eller mindre slitte, originale biler, tror de er Niki Lauda o.l. Det er jo pinadø like farlig som bedriftsfotball ( les bedrifts kvesting)
  5. Se det. Ikke noe bedre enn at du er fornøyd. Kjenner til den følelsen. Det er derfor jeg til nå har kjørt Continental sine, enda de år etter år taper i tester på vått føre. De var jo så 'gode og stille' på tørr asfalt, holdt for meg da. Nå bestemte jeg meg for å prøve noe nytt...... spesielt når Continetnal ble vippet av sierspallen blant de 3 beste.
  6. Spurte om 'Flushing ' av girkasse på to BMW forum i UK. På det ene forumet, som er mer sånn typisk: 'show -off- jeg - kjører - Bimmer' ble jeg regelrett utledd i hån - Men den andre, som er mer ''mekanik kunnskap orientert'' anbefalte 'flushing' ved 120' før jeg rakk å spørre konkret.... Jeg kommer til å flushe kassa ved 120'. Den har kjørt 107'
  7. Ja Basse Lusk (..for et navn ) Enig med deg at 'testen' skal man lese med litt 'avstand'.... men hva er alternativet? Og ja, norsk asfalt er ikke varm asfalt i Afrika. Det var en klok mekanikker som sa for minst 20 år siden da han skiftet dekk på bilen min: ''Hold deg til dekkprodussenter som har erfaring med det nordiske klima og veistandard''! Underforstått Nokian og Viking, som så ble Continental ,som så etterhvert har flagget ut av Norden, hvis jeg ikke tar feil? Uansett, så har jeg valgt MIchelin dekket i testen. Ikke fordi det vant, men heller at min favoritt merke, Continental, år etter år taper på vått føre. Må innrømme at hjernen min 'skrek' Nokian Hakka Black 2, men hjertet velgte Michelin.
  8. Kloke ord, Evopower....
  9. Samme her. Jeg er gubbe og har kjørt siden 1974. Har aldri hørt om 'motorrens' før i denne tråden. Men, jeg blir forsøkt av min lokale Bimmerpusher å rense ( 'flushe' kalt' n det) girkassa ved 120 tusen. - Kr. 12 000,- Det hadde jeg heller ikke hørt om før. Spørsmålet er: Er begge deler kun salgsoptimering. Tyne enda flere kroner ut av oss bileiere?
  10. Ja ikke sant. Men det er en skikkelig fin bilmodell fra BMW
  11. det er jo slike tilbakemeldinger jeg hadde håpet på da, da jeg startet tråden .. før jeg bestemte meg Hvilke dekk velger du?
  12. Støy? Det var det jeg fryktet. Dekket scåret dårlig i testen på støy
  13. 'Søren Klype'.. alltid skal det være noe...... Hva mener forumet? Bilringen informerer om 15 dagers leveringstid på Michelin Pilot Sport 4! Dvs. 19. april. Jeg kjører med piggdekk nå. Hva vil 'Onkel' si hvis jeg blir stoppet? Bilringen kan levere Nokian Hakka Black 2 på mandag......
  14. Hei tennbrikke. Så klart kan du spørre. Bilringen Drammen skal ha kr. 9.200,- inkl. alt. Her er kopi av tilbudet deres
  15. Nye dekk er bestilt hos Bilringen, Drammen Michelin Pilot Sport 4 ( ikke Run Flat) Dyrt: kr. 9.200,- Dekket ble kåret testvinner MOTORS STORE SOMMERDEKKTEST
  16. OK forumet. Takk for alle gode innspill. Setter pris på det. For nå har jeg endelig bestemt meg og bestilt nye sommer dekk 245/45-18 (ikke RunFlat) hos 'naboen', den gode gamle dekkforhandler Bilringen De operer med, så vidt jeg kan se, priser som konkurrerer mot 'Internettbutikkene'. Ikke verst. Valget falt på Michelin Pilot Sport 4 Valget var ikke lett, for det var flere suverene dekk å velge mellom ,som også forumet påpekte, så som Falken FK510 og Nokian Black 2 men også flere andre merker som ikke omfattet undernevnte test. MOTORS STORE SOMMERDEKKTEST
  17. Et spørsmål, som kan virke 'off topic', men ikke for meg. Det gjelder oljen i girkassa. BMW anbefaler å 'flushe' kassa ved 120 tusen km. Vet at mange hånler av dette og sier at det skulle holde med å skifte ut oljen. Spørsmålet er: letter flushingjobben det slik at sensor lettere velger riktig gir? Ref. diskusjon om nm- belastning over her.
  18. Evopower 245/45-18
  19. Ser ut for at det er på piggfrie vinterdekk....? Blir ikke for fancy dette da? Tenker på slitasje og varighet
  20. Er det Silent Groove du mener?
  21. gjennoppliver'n
  22. Sendt deg e-post
  23. Takk for input'n Setter pris på det.
×
×
  • Opprett ny...