Gå til innhold

Mr. Erling

Medlem
  • Innholdsteller

    845
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Alt skrevet av Mr. Erling

  1. Hei, noe nytt å melde om dashbord kamera?
  2. Herli' farge. Er sååå innmari lei sorte og alskens grå biler. Fatter ikke at folk vil ha det. Hadde en grå Bimmer på 80 tallet. en 323i Hartge H3. Da var det litt ok fordi nesten ingen hadde. Men nå er det bare trist å se.
  3. Jeg er nysgjerrig av meg. hva er det du har i hengeren og hvor i Suomi går turen?
  4. Nydelige bilder. Nydelig lakkfarge. Er det den originale farge?
  5. Skjer ikke mye her vedr. min Bimmer. Men jeg bidrar med det lille jeg kan. Skiftet til vinterdekk i dag. Seriøse værmeldinger om frost om natta denne uken.Bruker piggfrie RFT Nokia 245/18. Deilig komfort kontra sommerdekka Michelin RFT 19''. Skal skifte til ikke-RFT når de er utslitt. Gjorde det med F10'n også. Markert forskjell på kjøre komfort ved å kutte ut RFT-dekkene. - Òg, .. det blir pigger🤩 Man skal da kunne stoppe, og ikke skli 20-30 meter lengre enn nødvendig.Hjulene lagres på dekkhotellet til Dekkmesteren i Drammen. Utmerket service.Kr 1 045,- inkl.- omlegging, vask. Platen mellom bil og hjul slipes / pusset svært lett her på bildet, og påføres kobberpasta. For sommerhjulene satt litt fast
  6. Satt på vinterdekkene i dag. Piggfrie Nokia 245/18. Deilig komfort kontra sommerdekka Michelin RFT 19'' Kulden er rett rundt hjørne her i Drammen. Frost natt til onsdag? Hjulene lagres på dekkhotellet til Dekkmesteren i Drammen. Utmerket service. Kr 1 045,- inkl.- omlegging, vask. Her ser du mekanikker gjør en kjapp sliping/puss av plate mellom hjul og feste + kobberpasta. Gjør at hjulet slipper lettere ved skifte.
  7. Vet du @Fredrik 90 eller noen andre om denne svært spesielle utforming av bygget, står for noe? Hvordan ser det ut ovenfra?
  8. Takk for fenomenalt ''reisebrev'' 😀 Slo meg at dette må da være ''Ringen'' blankeste bil?
  9. Glimrende @Kjennern og @Reef89, men er den buet i formen? Kjøpte en lignende på Jula, som var hard og plan - rett, slik at det var ikke noe tess til bruk på den stert buede bakruta
  10. Hei, - noen som har tips / erfaring med lettest å komme til med ''tørke-kluten'' innvendig bakrute på en 6-serie? Den bakruta er svært avlang og trang.🤨
  11. Der var den nye My BMW installert. Takk igjen @Marius2002 🙂 Litt skremmende å være vitne til hvor mye info det er på nettet om en selv. Pålogget kun med e-post og lagde personlig passord. -og vips.. der fant appen bilen med korrekt farge, alle data og verkstedsbesøkene bilen har hatt + + + Og ja; den startet webasto parkerings varmeren🥰
  12. Takk @Marius2002! BMW connected var gratis. Er denne det?
  13. hei, noen som vet noe? Er BMW Connected slutt? Brukte appen til å fjern starte webasto parkingsvarmer. Den virket helt til siste bruk på våren. Nå finner jeg ikke appen igjen Noen som vet noe?
  14. Sist mandag er kanskje ikke for sent? På Eidsvoll foran ''Den knelende soldat'' i bønn til ydmyk ære for opprettelsen av nasjonen Norge 1814!
  15. Bilia verkstedet sender alltid med videorapport over hva som er gjort. Jeg synes det er greit og deler med forumet. Ingen hemmeligheter her vedr. doningen Mekanikker kaller det en ''energi diagnose'' for å sjekke om mulig feil som tappet strøm. Det fant de ikke, og konkluderte ( som jeg tippet) at batteriet var utslitt og ble skiftet. 94564248-297f-4945-97cc-dd3cebee82ee.mp4
  16. Tja, det har vert noen diskusjoner tidl. vedr. dette om webasto kun varmer opp kupe og ikke motor. Kanskje drivstoff type, modelltype webasto og årsmodell betyr noe? Mekaniker informerte om at 'Webasto' kunne varme opp både kupe og kjølevannet til motor, når den var parkert.
  17. Satt inn nytt batteri. Kostet ''flesk''. Jeg lader 1 x mnd. året igjennom med en ''DEFA SmartCharger 8amp''. , men plutselig ville ikke lader lade mer, og nå som kulden står for døren er det bare å skifte. F. eks. i den kalde periode bruker jeg alltid 'Webasto' varmer for kupe (& motorens kjølevann), men da må du kjøre minst 20 minutter for å kompensere tapping av batteriet, sa mekanikker. Det gjør jeg vanligvis ikke, bor i sentrum, så derfor lading 1 gang i mnd. året rundt. Bilen har kjørt 82k nå. Bilia Furubakken ( Høvik) skiftet til ''BMW originalt AMG 108 amp.'' Mekaniker viste meg en 3 siders rapport etter søk om mulige feil, og det var ingen tvil om at batteriet sang på sitt siste vers. Godt å vite at mekanikker sjekker dette, for å eliminere andre skjulte årsaker til batteri tap. Ingen tvil om at det var nye krefter i sving etter skiftet. For når jeg trykte på fjernkontroll for å låse opp og sette meg inn, var det med øyeblikket snert i lyden fra dørlåsene, ... kontra den seige lyd før. Ble i så godt humør at jeg kjørte meg likså godt en biltur opp til Eidsvoll for å markere valgdag (jeg stemmer ikke !) og opprettelse av Grunnloven av 1814 på Eidsvoll.Teksten på statuen av den ydmykt, knelende norske soldat i bønn (i bronse) for nasjonen, er fra det syvende vers av Bj. Bjørnsons ''Ja vi elsker dette landet''!
  18. Ja det er vist det. Det står originalt BMW AMG 108 amp. Kjørte meg likså godt en biltur opp til Eidsvoll for å markere valgdag (jeg stemmer ikke !) og opprettelse av Grunnloven av 1814 på Eidsvoll. Teksten på statuen av den ydmykt, knelende norske soldat i bønn for nasjonen, er fra det syvende vers av Bj. Bjørnsons ''Ja vi elsker dette landet''!
  19. Hei Folkens. Takk for svar og innspill. Jeg har fått en god pris fra mitt for tiden favoritt merkeverksted; Høvik Bilia. Skal dit på mandag og skifte. Tusen takk igjen for all respons 🙂
  20. Takk. Sendt forespørsel pr. e-meil til både bilder.no + BatteriButikken i Skien.
  21. Ja jeg sjekket det ut og det Sønnak batteriet tilbyr alt bilen trenger. ref. vedlagte annonse. Men jeg vet ikke om størrelsen vil passe inn fysisk? Takk for tips.
  22. Tusen takk! Jeg bor i Drammen. Kommer tilbake på tilbudet ditt 🙂
  23. Hei Da sparte du ''oppmeldingen' 'til kr. 1 600,-! ( ref. mitt innlegg rett ovenfor). Hva er ''Carly app''?
  24. Fått tilbud fra Bavaria Oslo.😒 Ca. kr. 8 000,- for et AMG 108amp. ferdig montert med ''oppmelding'' Selve batteriet koster kr. 4 760,- + mva. Selve oppmelding koster kr. 1 600,- + mva. - Hva er ''oppmelding''? De har ikke noe navn på batteriet. Kaller det ''originalt BMW batteri''? - Noen som vet noe om hva det er?
  25. Plutselig vil ikke DEFA laderne lade opp bilbatteriet lengre. Vet at laderen er i orden. Lader batteriet 1 gang i mnd., hele året. Noen som har erfaring med skifte av bilbatteri på en slik 6 serie 650ix? Må man til merkeforhandler? Er ikke de dyre, .... det er jo bare et batteri!
×
×
  • Opprett ny...