Gå til innhold

Nils Jørgen

Medlem
  • Innholdsteller

    771
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Alta

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Nils Jørgen's Achievements

  1. Bytte av bremseklosser 2015 X6M u/keramiske bremser, "må" man bytte skiver også samtidig? Handlekurven til GS vil det. Kmst ca 90k. Fått mangel på EU (men ikke varsel på slitarsjevarsel) at bremseklosser foran og bak er under minimum. Fått pris på ca 35k, da med nye skiver rund baut. En litt høy pris om det holder å bytte klosser? En dyr bil koster å driftes, klar over det. Men her er det litt penger å spare på å skru selv. Det er min svigerbror sin bil
  2. Meg bekjent godtas endringer under 15mm totalt uten dokumentasjon. Det står ingen steder at for og bakaksel må følge samme sporvidde. Svært få biler har samme sporvidde foran og bak originalt (da mener jeg ikke innpresset på felgen, den er ofte lik)
  3. Jeg tolker ja uten papirer så lenge man holder seg innenfor 7.5mm på hver side
  4. Når du har summert, ja eller nei?
  5. Det er forskjell på dimensjonene hos forskjellige dekkprodusenter. To dekk med samme dimensjon trenger ikke å ha samme rulleomkrets! De må bare holde seg innenfor visse toleranser. Skal man være helt xDrive safe, kjøper man *-merkede dekk i samme serie/modell. Går man bort fra *-merking må man også gå bort fra orginal dimensjon fordi den vil ikke være nær nok lik i rulleomkrets. Ofte må man gå opp en størrelse bak. F.eks fra 275 til 285. Samme profil. OG kjøp SAMME merke/modell på alle 4.
  6. Kan noen med 100% sikkerhet si om du kan ha forskjellig sporvidde foran og bak så lenge du holder deg innenfor 7.5mm regelverket? Samme bredde felger og samme dekk
  7. Noen her som har årsprøvekjennemerke? Kan man levere disse inn når de ikke skal brukes på en stund og hente de ut igjen?
  8. hvor problematisk blir det å få godkjent Compacten med 184turbohester (4er)? Den er vel levert med max 170hk (323ti) orginalt (6er) Klarer man å få 184hk på "323 kvota"?
  9. 4s er vel det dekket som er best på "alt"
  10. Byttet termostat (main), har nå driftstemp på 80-90c og bilen går bedre. Tipper det er mange som kjører rundt med for lav temp uten å vite det!
  11. Ikke veldig mye i midt på treet-kategorien som også er stille, gå for FK510. Merk at de er ganske breie ift tidligere Falken dekk
  12. FK510 Merk at det ikke er bare å spy ut med forslag i denne dimmen da det ikke er så mye å velge i
  13. Ok! Men den får jeg ikke opp med mitt apparat. Synd Sliter også med litt lav driftstemp (60-65c) utelukket egr-termostat med en avklippet gummihanske. Har tomgang på ~830rpm, har ikke lyktes med å google meg frem til hva den skal ha. M47tu2 Hvordan påvirkes effekten når driftstemp er for lav? Forbruket øker vertfall, men minsker effekten?
  14. Inntake air tempratur, trodde denne satt på trykkrøret etter intercooler, når jeg drar ut denne får jeg fortsatt tilsynelatende og korrekte verdier opp på livedata!? Hvordan er dette mulig? https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/air-temperature-sensor/13627792203/ M47 2006
×
×
  • Opprett ny...