Gå til innhold

Kjennern

Moderatorer
  • Innholdsteller

    4879
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    12

Alt skrevet av Kjennern

  1. Gjort det samme selv, så har startet med å kladde i notepad/word først. Da har man en backup just in case.
  2. Og det er her hele kjernen til innstrammingen kommer fra. Vi ønsker å ta tak i de "utskeielsene" som har vært, om det betyr at vi er litt strenge er det kanskje greit for en periode slik at de som bruker Bimmers.no får det med seg. Vi har prøvd tidligere å hinte litt om reglene men det går veldig fort i glemmeboken. Jeg syns dere har hatt en bra og konstruktiv tilbakemelding på hvorfor tulletråden bør leve videre tildels slik den har vært. Vi moderatorer får ta en intern gjennomgang på om vi har vært for strenge oss imellom. Men vi har sett oss ganske lei på at enkelte ikke viser andre god folkeskikk. Jeg er ikke den som syns det er så tøft å stenge folk ute selv om jeg ser at dette er et tiltak vi kanskje må bli flinkere på når noen går over grensen. Om vi kan unngå slike korte meldinger som " digg med bab" eller "må på dass" osv så vil nok tulletråden fungere slik den er tiltenkt, dog satt litt på spissen. Målet vårt er ikke å drepe gleden ved å bruke Bimmers.no men vi må også vise at vi kan gjøre de tiltak som trengs når de trengs. Og vi følte at nå var det på tide å gjøre noe her inne. Grunnen til at vi bruker tulletråden som fora er at dette er den tråden de fleste leser. Jeg tror jeg med hånda på hjerte kan si at en ganske stor andel av brukerne her ikke ikke har lest for forumreglene som vi har her inne. Jeg synes dog forumreglene er noe alle burde vite om og forstå at vi må ha noen regler for at forumet skal fungere optimalt.
  3. Du er inne på noe, men nå ønsker vi å kjøre en strengere linje her inne. Så da ser jeg ikke problemet med å akseptere det? Tulletråden har flest innlegg pr dag og mye av dette er helt unødvendige innlegg. At vi ikke får med oss alt som skrives er beklagelig men vi klarer rett og slett ikke å få med oss alt som skrives her til enhver tid. Vi gjør vårt beste, men noen innlegg vil nok falle igjennom.
  4. I lys av siste tidens hendelser med mye personuthenging og uønskede innlegg har vi moderatorer besluttet å skjerpe inn dette på forumet. De av dere som heretter går til person angrep på andre forum brukere vil bli tvært stengt ute i 2 uker. Ved gjentagelse blir dette omgjort til en permanent utestengelse. Søppler man ned forumet unødvendig med poster som ikke er en del av tråden eller emnet, såkalt spam så er det 1 ukes utestengelse som gjelder. Moderatorene vurderer dette enkeltvis der å da. Forumregler vil bli oppdatert slik at alle bør være klar over dette.
  5. Ser det skjer litt av hvert her i tulletråden i det siste samt noen andre tråder. Jeg skal å prøve å være tydelig slik at ingen missforstår hva jeg mener og hva jeg ønsker av dere fremover. Jeg bryr meg ikke så mye om hvem som starter/startet det hele, men å bruke side opp side ned å krangle om fille ting bare fordi man er BITTE litt uenig er helt unødvendig. Jeg ser oftere og oftere at enkelte fort høvler over enkelt personer og går mer på personuthenging en tidligere. Dette er noe jeg misliker. Det som er en utfordring er at jeg ikke gidder å drive med oppdragelse av dere det gjelder. Dette ser jeg som en selvfølge at dere har lært fra før. Dere klarer tross alt å skrive her inne så da kan der også oppføre dere her inne som FOLK. Jeg har en leveregel der jeg mener at man ikke skal skrive noe på forum som man ikke kan si til personen ansikt til ansikt. Jeg vet det er lett å hjemme seg bak et nick, men prøv å tenk igjennom hva dere skriver før dere trykker OK. Jeg er heller ikke noe glad i å dele ut "røde-kort" men jeg ser at det er tydeligvis det eneste som hjelper. Jeg velger derfor å ikke gjøre noe med de innleggene som er rapportert inn i det siste, fordi jeg ser på det som fille saker med mindre den som har rapportert dette virkelig føler seg støtt eller tråkket på. Det er helt OK å være uenig, men det er IKKE ok å kalle hverandre dust, idiot, balle osv osv bare fordi man ikke er enige. Til slutt: kan dere ikke la den innvandrer debatten foregå et annet sted en på Bimmers. Det er mange forskjellige mennesker med mange forskjellige meninger, og hver gang dette kommer opp som tema så tar det toppen 2-3 innlegg før man blir passe usaklig osv.. Har vel innsett at vi ikke egner oss til å diskutere innvandring på bil forum selv om enkelte ønsker å debattere om dette er dette i første omgang et BMW forum. Da var jeg ferdig for i dag!
  6. Ser ut som Hualingen eller hva den nå heter. AUX bør den ha bak.
  7. Trodde det var åpnet for det. Er bare å ta kontakt evt.
  8. Tror du kan bytte selv om du gidder å prøve
  9. Du kan sette på lufting om sommeren med timeren. Genialt om den står i sola for eks.
  10. Du burde se etter en med EDC også
  11. Da kan dere slutte med å hakke på hverandre i denne tråden og andre tråder. Evt kan jeg innvilge dere litt fri fra Bimmers.no!
  12. Er det blitt inn med sånn US blink om dagen eller? Sett en drøss med E46er som har det i det siste. Ser jo egentlig bare jalla ut men..
  13. Mener vi betalte 8400,- for 2 sjåfører.
  14. Mye kult å leie, men må være tidlig ute på de kule bilene. Leide en 09' Corvette i 14 dager engang. Var rimelig artig det Corvette ZHZ, Hertz sin spesial bestilte modell. De bestilte 500 stk
  15. Fant denne her: With ignition on (but no motor start): Hold left button on the gear stick while doing - put gear stick one step forwards and hold 2 seconds, - then one step back again - then one step forwards again Then the car is in neutral for 15 minutes
  16. Heads-up er bare genialt da, tror ikke jeg klarer meg uten mer Med speed limit er det enda bedre.
  17. 6vc Control Combox er viktig
  18. Jeg har 2VH INTEGRAL ACTIVE STEERING på min. Har ikke opplevd annet en fordeler så langt.
  19. Dette er det Gunnar som bestemmer, men kunne gjerne vært flere da det er mye å se over hver dag her inne. Som nevnt så kan dere rapportere innlegg, da ser vi det med engang fremfor å lese alle innlegg.
  20. Ikke noen med noen nyere modeller a?
  21. Som jeg skrev så får du snapin adaper for andre telefoner også. Om du bruker den eller ikke er ikke mitt problem. Du lurte på hva den var til og fikk svar. Jeg liker å bruke den da jeg slipper å ha telefon slengende rundt + at den blir ladet via docken.
  22. Uten å være for skråsikker så tror jeg du må kjøpe radiomodulen + strekke kabler til den om du skal bytte. Du har en radio med liten nav i front, så det betyr at du har kun nav spillern bak. 16*9 skjermen er kun en monitor så da må du ha BM54 radiomodul i tillegg.
  23. Det der er en dock til iPhone, den bruker fortsatt bluetooth for å ringe men du kan for eks spille musikk fra iPod delen og lade den der. Det finnes andre typer snapin adaptere for andre typer telefoner.
  24. Oppgrader Java
  25. Hoho, på vei hjem fra Sjusjøen i går
×
×
  • Opprett ny...