-
Innholdsteller
1590 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjønn:
Intetkjønn
-
Kjøretøy
1998 523iaT
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
The_transporter's Achievements
Newbie (1/14)
2
Nettsamfunnsomdømme
-
E46 320D Touring selges i deler.
emne svarte i The_transporter sin The_transporter i BMW-deler selges
Bump: Fargen på bilen er Swartz 2. -
E46 320D Touring selges i deler.
emne svarte i The_transporter sin The_transporter i BMW-deler selges
Vet ikke om jeg vil selge kun airbagen til rattet, det gjør rattet litt mindre verdt og trolig umulig å selge. -
E46 320D Touring selges i deler.
emne svarte i The_transporter sin The_transporter i BMW-deler selges
Sommerfelgene har en halv sesong gamle nankang ns2 og splitter nye fulda dekk på felgene som står forran. En felg er kantkjørt, men kun så mye at en rask runde med sandpapir og sort lakk vil dekke det. Bakfanger er original, fremfanger er en relativt dyr kopi med god passform. -
Etter at Dieselpumpen røk bestemte jeg meg for å kutte tapet mest mulig, og selge bilen i deler. Derfor er en komplett 2000 320d til salgs i deler. Bilen er tyskimportert i 2010 tror jeg det var. Kalippere bak er nye 2016. Senkefjører i samme høyde som mtech mtech dempere. Mtech stabstag Fungerende telefon og tv-modul Motor er veldig fin, har alltid fått oljeskift før 10.000km kjørt. Den har depo-lykter med xenon i nær og fjærnlys, lyser som bare fletta! Har også fine baklykter. ALLE 4 dører og begge fremskjermer og frontfanger er nylakkerte. Bakluken er forsåvidt også nylakkert men den har fått et par små hakk som må behandles før det blir noe rust. Bakfangeren er nylakkert, men den har et par små skraper etter en idiot med henger tok seg til rette.. Alt i alt er dette en fullspekket bil med MYE bra deler. Bilen er ganske møkkete på bildene, men det eneste som er av riper eller skavanker på de nylakkerte dørene og skjermene er svake vaskeriper. Det er også proff-sotede ruter. Kom med bud for hele bilen skal bort, og vil helst slippe å gi for mye til den lokale høggeren. Står på Årnes
-
Skjønner, vel det positive er at lekasjen er stoppet, det negative er at i prosessen med å lodde av ledningene til timing solenoiden så har jeg trolig ødelagt elektronikken med varmen. Da er eneste løsningen å ta ut elektronikken og se hva som kan gjøres der, eventuellt se hva søren jeg har ødelagt og ta meg en trøste-øl. Takk for svarene!
-
Google gir meg ikke svar, så må nesten bare spørre her jeg. Denne timing-solenoiden på undersiden av vp44, er den koblet direkte til ECU eller er den koblet inn på kretskortet i vp44? Ser at tilkoblingene til den er skrudd i pumpen under lokket til elektronikken, men er det noen som vet om det er mulig å klippe ledningene til den og skjøte de inn til ecu uten om å gå via vp44? Jeg høres sikkert helt idiot ut nå, men jeg vil virkelig prøve alt før jeg går så drastisk til verks som å bytte motor eller betale dyre dommer for pumpebytte.
-
Vel, der var den dieselpumpa ferdig. fikk byttet o-ringer men tror muligens det er noe annet galt med den for nå spytter den og soter og får maks 2000 rpm. Noen som har ei vp44 pumpe som funker?
-
hehe, vel enten så går det ellers blir det vel salg av delebil i nær fremtid.
-
Ok da prøver jeg dette i morgen. Smått vanskelig med pumpe i motor, men ingen ting er umulig. Har du hørt om lekkasje fra den oringen inni der før? Bilen har forøvrig rullet 290k nå.
-
The_transporter reagerte på et innlegg i et emne: BMW dieselmotorer
-
Har hatt diagnose i dag, fant ingen feil relevant for startproblemer Derimot luktet det diesel mens bilen stod å gikk. Drypper fra vp44 og den eneste plassen som var fuktig var denne. Sitter i bakkant av pumpen under dyseledningene.Denne lekkasjen suger sikkert inn luft når motoren er inaktiv i mange timer. Det er ventilen for timing etter hva jeg skjønner, men hvordan får man den løs? Alle t30 jeg har prøvd sitter dårlig og hvis jeg tar i drar jeg hodet i biter. Noen som har noe erfaring rundt dette?
-
Joda, det er vel og fint men finnes det noe jeg fysisk kan sjekke frem til jeg får mulighet til å ta diagnose?
-
God dag folkens! Jeg har et snodig problem med min e46 320. Det er en m47d20 i den, 2000modell. Bilen har fungert feilfritt hver eneste dag, starter alltid, låter som et steinhuggeri de første minuttene og så blir det mer som en traktor. Plutselig her om dagen så ville den ikke starte. motoren sviver og sviver. Jeg kan sitte å dra den på starteren i 20 minutter om jeg vil, vil ikke starte. (jeg gjør såklart ikke det, vil ikke brenne opp starteren) Men om jeg gir bånn gass vil den til slutt begynne å puttre litt og den blåser ut en deilig frisk grå røyksky. Jeg får omsider start på den, med middels gass, men den stopper så fort jeg slipper gassen. prøver å starte den et par ganger til før den plutselig kommer seg og går som den skal. Da går den fint i flere dager før den plutselig er slik igjen. Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?
-
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85019626&fks=85019626 Noen som er intressert? Har satt inn 16:9 i min så for ikke å la den støve ned er jeg villig til å skille lag med den.
-
2000 e46 320d slark i output på steptronic
emne svarte i The_transporter sin The_transporter i Teknisk
Hmm, motorfestene er faktisk ganske nye, demperen og, diff-festene tror jeg er greie også, men det er mulig jeg ikke vet hvor harde foringene til diffen skal være da. -
2000 e46 320d slark i output på steptronic
emne svarte i The_transporter sin The_transporter i Teknisk
Det er mye mulig det er vanlig. Har du klunk når du går av gassen og går på igjen? Merker ikke så mye til det i fart, men f.eks i boligfeltet eller i kø så kjenner jeg det godt.