Gå til innhold

landego1

Medlem
  • Innholdsteller

    85
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    landego1@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW X5 E53 2001 3.0i

landego1's Achievements

  1. Kabling ser ut til å være greit. Setter jeg bryteren i parklys så er blinklys slukket. Med hovedlys på så tennes blinklys svakt.
  2. Har investert i en gammal X3 til hyttebil og fikk et par punkt på PKK. Bl.a er det kodet inn US blinkers av tidligere eier som ikke ble godkjent. Har gravd frem en gammel PA.soft BMW Scanner 1.4.0 og fått en opp å gå, men klarer ikke å få kodet om til vanlige blinklys og parklys. Har prøvd en haug med variasjoner uten suksess. Fikk fjernet lys i blinklys når parklys står på, men så snart en setter på hovedlys er blir det svakt lys i blinklys. Tips mottas med stor takk. !
  3. Hadde en e39 med litt strømtrekk. Får å måle etc. så måtte bilen gå i dvale som nevnt. Åpne bilen og nødvendige dører. Vent til prikken/led ved girstanga slukker (tar ca 15min). Da hadde bilen min slått seg av og kan sjekkes for diverse strømtrekk.
  4. gamle stag er sprø og råtne, skift kun til nye. De du har er allerede crispers, og frår du tak i nye så går det ad undas om et par år, hvis du i det hele tatt klarer å berge de brukte. ebay.
  5. Stagene er like i høyre og venstre. Dvs det er 2 forskjellige stag i hver lykt. 1 sett går til 1 lykt.
  6. par hundre kr på ebay. Faceliften går ca i 2000+. Har du helt klare lykteglass har du facelift lykter. Er det "gammeltypen" er glassene strukturerte på innsiden, og ser ut som ei gammeldags lykt. Hvis du har AE ringer er det faceliftlykter. Da er det også en del styr å demontere lykteglassene. Du må bruke varmluftspistol skrujern, vold, vilje og vaselin samt en god del bannskap. Men det går, det tar bare litt tid. Jeg ville vurdert å byttet selve lykteglasset dersom det er mye slitt. Det får du for ca 12-1300 på tysk ebay for begge sider. Søk litt på diverse DIY tråder rundt demontering av lykteglassene. Det er også flere videoer på youtube som viser fremgangsmåten.
  7. Søk litt på ebay, Koster ommentrent ingenting, finnes både til pre og post facelift. Det ER forskjell. PS vær forsiktig når du skal ha løs justeringsmotoren. IKKE bruk makt. Den skal slides litt sideveis og ut av festet sitt i selve lampe "housingen" Slik er det hvertfall på facelift lykter.
  8. Webasto'en suger bensin/diesel fra egen line til tanken. Denne slutter litt over bunnen, slik at du alltid har 15-20% igjen når webasto stopper. Vil tro det er dette røret som går til webasto'en. På min bil har jeg heller ingen retur line som jeg kan se hvertfall. (diesel)
  9. solgt.. ? Hvis ikke, vet du om denne passer 97 525 tds.. ?
  10. Sjekk hvilken kasse du har, og så leter du etter hvilke kasser som er montert på bilen. Burde det, men greit å snuse litt rundtom for det ! Greit me oljeskift på girkasse, skiftet på 120.000 på min, og det så mildt sagt jævlig ut nede i bånnpanna til kasen, magneten var heilt full. Ble hvertfall ikke verre for å si det sånn, og nå blir det nytt oljeskift på kassa snart. Mercedes har gått bort fra lifetime olje på girkassene og anbefaler oljeskift på 60.000 km på enkelte kasser. Realoem.com er en fin plass å lete rundt etter hvilke kasser som passer, delenr osv.
  11. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51768 Fant denne billig og bra på dx. programvare ligger gratis for nedlasting på nettet, og virker mer lovende enn carsoft. Noen som har erfaringer PA soft vs Carsoft ?
  12. *kremt* Glemt av hele tråden her, har akkurat solgt mine gamle. er til en 525 dat e39 2002 modell. Kan e60 felger dreies opp til e39 navdiameter i verste fall ? Steike fine felger hvertfall !
  13. Solgt !
  14. Hei. Bor i Bodø !
  15. 4 flett nye felger, nye bakdekk. Hadde framdekk liggende fra et sett gamle felger som ble satt på. Alle 4 felgene samt bakdekkene har trillet ca 3 tanker.
×
×
  • Opprett ny...