Hei.
har nettopp kjøpt meg 520d e61 og ser dem har tilbud på gulf 5w-40 olje på gs.
ser ut som den fyller spec. Men ser ikke ut som det er noen som skriver noe særlig om den her inne. Virker som de fleste bruker castrol eller mobil1?
edit: mente 5w-30
Fant nettopp ut at bilen jeg skal kjøpe er bruktimport, importert etter 3år, men den har service historikk fra de 3 årene der.
så lenge den har historikken og km stemmer/ser fornuftig ut, har det vel ikke noe å si, eller?
Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat.
den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte.
blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette.
For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km?
er det billigere å skygge banen?
mvh Jon E
Ok, men er register kjede noe som er veldig kjent/skjedd med mange?
Er det noe man blir til å ha i bakhodet hver gang man er ute å kjører eller er litt hard på gassen?🙂
Hei. Skal til å kjøpe en e61 520dat 2010 mod. Gått 150’k. Skiftet turbo på 118’k.
har lett litt rundt på forumet og sett at blant annet register havari er noe som lett kan skje?
noe annet en bør vite om? Har fått et intrykk at det er litt å være engstelig for.
tenker kanskje litt at på en 2010 mod, så er der meste fikset?
skal ta avgjørelse idag. Flott om noen kan dele sin mening:)
Hei.
usikker på om dette er rette tråden å spørre, da det har skjedd mye siden sist jeg har vært aktiv her😊
lurer på å kjøpe meg en 2010mod e61 520dat som familiebil og lurer på om dette er en bra bil?
hørt at n47 motoren kan få trøbbel med register og veiv blant annet?
andre kjente feil og ting å være obs på?