Gå til innhold

KireS

Medlem
  • Innholdsteller

    889
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av KireS

  1. Hadde vært jæklig morro med 335i. Men mtp påkost er jeg litt skeptisk til turbo. Turboen røk på min f31 316d(vet det er en helt annen motor men dog) etter rundt 15.000 km tror jeg det var
  2. Takk for innpill @Skulebollen. Sekser er minstekrav. Øverst på lista står i grunn en strøken lav km e39, har lagret mange av de på Finn oppigjennom. Har også sett på e46. Hvilke (om noen) fallgruver har disse motorene? Forskjell i holdbarhet i motoren på en f.eks 2001 520 vs 530i? Disse er vel mere holdbare enn 540 i forhold til påkost? Hvis det blir en slik bli blir den sikkert kjørt 5000-10.000 km i løpet av sommeren. Hva er en bedre start enn å kjøre en slik inn til jobb tenker jeg, selv om jeg har 4 mil hver vei
  3. Absolutt, godt innspill. Utgangspunktet ikke eldre generasjoner enn e39\e46. Men en strøken e34 hadde ikke vært feil. Aldri vært så begeistret for e36
  4. Etter noen år med hyttebygging\husbygging og små barn har bil vært nedprioritert. Men lysten på BMW igjen melder seg jo stadig. Leker med tanken å bytte ut bil nr 2 (Tesla Model 3) i noe morsommere. Tenkte jeg skulle utnytte all kompetansen og Finn søkingen her inne til å komme med tips Krav til bil: - Plass til 4 - Høvelig driftsikker uten mye skruing da den i utgangspunktet skal fungere som bil nr 2 i sommerhalvåret, så enten vinterlagre eller selge til høsten for å kjøpe en elbil kjøre i vinter. - Budsjett; 250k. Holder jeg meg til det kan jeg vinterlagre og kjøpe noe annet å kjøre på vinteren. Skal det være helårsbil kan det økes. - Bensin Jeg er ikke noen dreven mekker, så mye må tas på verksted. Enklere ting kan jeg håndtere selv og vil vel lære endel også. Så basert på dette folkens, mulig å få en høvelig driftsikker bil som ikke krever alt for mye påkost innenfor budsjett? Vet mange av dere som meg, bruker altfor mye tid på finn Så alle tips og innspill mottas med takk.
  5. Hva tenker folk om prisen på denne? Litt høy men blir skjeldnere og skjeldnere med velholdte eksemplarer https://www.finn.no/367164852
  6. Så denne på Finn, så strøken ut. Gratulerer så mye med pen e46👏
  7. Er så stusselig at de skulle spare noen få kroner på å ha det kjipe airbag dekslet i plast🤨
  8. Bygges i Kina av Mazda deleide selskapet Changang og er en rebranded kina bil som heter Deepal L07..
  9. Så den der i går. Olivenolje var det jeg også tenkte på, hva i all verden😆
  10. Nydelig farge spec: https://www.finn.no/mobility/item/394217881?ci=18
  11. Konfigurator er oppe nå Kun 40k som skiller iX 45 og iX 60
  12. Ser "minste" model blir iX 45 med 94.8 kwh batteri: The ranges of the other models increase to 490 to 602 kilometres (305 to 374 miles) for the BMW iX xDrive45 Dagens iX 40 har for lav rekkevidde men denne modellen holder nok for veldig mange.
  13. Jeg betalte rundt 500k for Y i 2021 så her husker du nok feil
  14. Intet mindre enn 19 knapper på rattet, det blir jo kjekt🙄 https://www.elbil24.no/nyheter/slik-betjener-du-den-neste-bmw/82479987 F10\F01 er virkelig peak BMW interiør for meg. Tenk om de kunnet gått mot strømmen nå og hatt fokus på fysiske knapper, god material kvalitet og eleganse. Når alle har fokus på at alt er på skjerm og kun software som skiller, er det lite som skiller den ene fra den andre lengre.
  15. Er nok ikke mange som er uenige i dette Men hvis en bil koster 370k og en koster 600k er nok sjansen størst for at den billigste taper seg minst i kroner og øre etter 3-5 år. Men det vet man aldri før man selger
  16. @DusyHar selv en 2024 Model 3 RWD. Til prisen er den helt topp. Noe veldig annet enn forrige utgave, så kan absolutt anbefale den. Hadde selvfølgelig heller tatt en i4 men en helt annen pris.
  17. Facelift iX testet: https://www.bmwblog.com/2024/12/03/2025-bmw-ix-facelift-review-driving-impressions/ Nye seter
  18. E klasse lanseres i Norge i 2025. Blir All Terrain diesel plugin med 100km rekkevidde. Hadde virkelig ikke sagt nei til noe slikt, ser utrolig bra ut! https://www.tv2.no/broom/overrasker-stort-ny-dieselbil-til-norge/17250481/
  19. Første iX jeg har sett til under 500k. https://www.finn.no/mobility/item/383476826
  20. Ikke BMW men litt morsomt med strøken og kun sommerkjørt Q7 https://www.finn.no/383153098
  21. Så akkurat videon til Joe Achilles, han får nesten ikke skrytt nok av den så helt håpløst er det nok ikke
  22. Nei, bare uten sportspakke
  23. Veldig fin forholdsvis original E39 M5: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=369202392
  24. Denne var vel ikke så dum? 2000 540i https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=366781250
  25. Imponert over jobben som blir gjort her!
×
×
  • Opprett ny...