Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Når du blir gammel og skal begraves kan du bruke A5en istedenfor å bruke masse penger på ny kiste.
  2. Jeg lurer på hva slags skrulling som går inn hos BMW-forhandleren, legger ca 100 000 euro på bordet og ber om en "Fashionrot" 750i... Tipper han lignet litt på denne karen: For å toppe det hele har eieren lakkert de kjipe felgene i samme farge... Ikke alle individual-biler blir ettertraktede med årene.
  3. Sekser, manuell og lyst skinn blir aldri feil. Personlig synes jeg Z4-bilene blir litt tunge til å være roadster, men det er sikkert en knall helårs bruksbil.
  4. Tok en runde på lokalavisene og fikk en god latter da jeg fant denne her: http://www.rb.no/bil/article7082048.ece Samtidig leste jeg om hvordan politiet hadde laserkontroll ved barneskolen....kl 22.15 til 00.30 natt til lørdag Er ikke vanskelig å se hva motivasjonen er. Istedenfor å gjøre veien tryggere for ungene på dagtid dropper de sunn fornuft og setter seg til i campingstolen på et tidspunkt når det er totalt unødvendig. I tillegg kan de kanskje fiske ut litt nattillegg på lønnsslippen. Kall meg gjerne umoden, men respekt for politiet verken har jeg eller får av slike stunt: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7080492.ece
  5. Dashcam er en uting, og burde ikke kunne brukes som bevismateriale. Vi har nok overvåking fra staten sin side, om vi ikke skal begynne å overvåke hverandre. Spyr av slike nisser som leker politi på veien. Dashcam er også totalt unødvendig i Norge som er et relativt sivilisert land. Eneste grunnen til at dette er populært i Russland er den ukulturen de har der borte med forsikringssvindel, vold og kriminalitet langs veiene. Den nevnte forbikjøringen er storm i et vannglass så det holder. Ulovlig ja, farlig NEI. Jeg misliker sterkt Storebror ser deg samfunnet, og nå går det i retning Storebror og naboen ser deg-samfunn. Det at vanlige borgere aktivt går inn for mer overvåking og overformynderi kan jeg ikke skjønne. Blir helt oppgitt.
  6. Ja, i dette tilfellet. Er ikke alltid ting er som man forventer. Var en E60 520 vs 200K Avantgarde...
  7. Joda, jeg ser den. Men det er det jeg husker best fra artikkelen (som jeg har liggende et sted). Standard E60 ble egentlig kritisert for å være litt dvask, og sto ikke til forventningene, mens W211 gjorde motsatt og var en kvikkere bil enn forventet. Senere testet de en samme W211 mot en E60 med Active Steering og da snudde resultatet noe. Bilen hadde da sikkert M-pakka også.
  8. En nydelig E39 520ia til en god pris vil jeg si: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45991012
  9. Det var Kjetil Bolneset som kjørte bilene.
  10. Det ser ut som fargen stålgrå/stahlgrau. Ser bra ut på E46. Nydelig bil - ikke uvanlig med manuelle stoler...Er kanskje like greit med manuelle stoler, for da slipper man problemene når f.eks. el-justeringen kutter ut med årene. Wunderbaumen burde du hive ut ja.
  11. Når E60 var ny ble den testet mot en W211 200K Avantgarde i et norsk bilblad. De ble testet på autoslalom/banen på Gardermoen Raceway, og W211 var overlegen. E60 understyrte som ei ku i forhold og satte dårlig tid. For å komme opp på nivå med W211 måtte E60 ha tilleggsutstyret Active Steering..... Problemet med E60 da var at den trengte store mengder ekstrautstyr for å komme opp på samme nivå som W211 - W211 kostet fra ca 500 000 kr og hadde masse standardutstyr, mens E60 måtte opp i 600 000 kr for å matche. Rent designmessig var en 211 med Avantgarde-pakka og AMG-felger faktisk finere enn en standard E60.
  12. Lekte litt med en smellfin E39 M5 mellom Ås og Drøbak i stad. Alltid hyggelig med litt "kappkjøring" for å friske opp hverdagen. En kuriositet er at bilen er registrert som "M539" (skrivefeil fra BT), og at den ble importert i 2009 og har hatt samme eier siden. Mtp den diskusjonen om E39 sitt design i tulletråden - jeg synes fortsatt E39 M5 er en av de absolutt feteste bilene langs veien, 15 år etter at den kom på markedet.
  13. I England kjøpte jo importøren tilbake alle Alfasud de hadde solgt fra kundene pga rustangrepene. Omega B er helt sinnssvak når det kommer til rust - har sett noen som det knapt er forskjermer/dører og bakskjermer igjen på. Opel Sammen med Opel er Nissan de to verstingene, med Mercedes W210 og Ford hakk i hæl. De beste bilene fra 90-tallet mtp rust kommer fra Frankrike. Senest i forrige uke så jeg en hvit taxikjørt 1991 Peugeot 605 med 650 000 km som ikke hadde synlig rust. Slå den!
  14. Min cruisekontroll har også kuttet ut. Det grønne lyset for CC lyser, men reagerer ikke på pluss/minus/aktivisering. Sikringen var hel. Slepering ble fikset i sommer. Ingen løse kontakter i motorrom. Noen innspill?
  15. Likte spesielt bildene av Merca. Så ut som en skikkelig familiefavoritt På Haukeliseter er det en ganske fin svart Peugeot 504. For de som husker James Bond-filmen "For your eyes only" fra 1981 er det en biljakt i Spania hvor skurkene kjører 2 stk slike svarte 504er i jakten på Roger Moore i en gul 2CV. 504ene ender vel på taket begge to...Kule biler.
  16. http://arnegulbrandsen.no/ En kamerat og jeg bruker dette verkstedet, og de er hyggelige og flinke. Aldri noe tull...
  17. En sjeldent pen E36 323i Touring til 25000kr... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45689788
  18. Svartskog er et populært sted for homser.... Men helt ærlig synes jeg ikke dama har noe med andre sitt sexliv. De var jo innendørs i et gudsforlatt område... Hadde det vært mann og kvinne hadde hun sikkert ikke ringt politiet. Har selv gått forbi et par som holdt på i en bil på p-plassen utenfor en dagligvarebutikk - litt kleint, men min terskel for å ringe purken er ganske høy.
  19. Litt i tvil om denne snasne 316 fortjener en plass her i tråden, men er jo ikke såå ofte man ser dakargul E36. I forrige uke så jeg en 1990 E30 316 og en svart E90 M3 m/automat, begge i Frognerveien, Oslo. Rakk ikke ta bilde av de... Vært lite interessante biler langs veiene siste ukene, til tross for mangel på snø...
  20. Helt enig i at Peugeot har famlet i mørket de siste 10 årene. De siste jeg likte var 406 og 206 RC. I dag er Peugeot en brødbil-produsent som verken tilbyr fransk sjarm eller ingeniørkunst - når de designer biler legger de mer vekt på fotgjengersikkerhet enn kjøreegenskaper. Mulig kvaliteten er økt marginalt, men de mistet noe på veien. Faren min eide en kort periode en svart Peugeot 505 2.2i sedan. Den var en gammel UP-bil (man ser en tilsvarende som deltar biljakten i Olsenbanden-filmen fra 1984) som var meget godt utstyrt med blant annet soltak, el vinduer, svart skinn og manuell. Sammenligner man den med tilsvarende BMW faller E28 helt igjennom..
  21. Taxisjåfører er vel som alle andre yrkesgrupper. Noen tjener bra, og noen tjener dårlig. Når man ser folk som kjører F01/F10/W212/W221 til en million pluss så sier det seg selv at de lider ingen nød. I Oslo har taxibilparken blitt dårligere siste årene - mye Toyota og Skoda Octavia. Jeg har gjort meg kjent i Oslo gjennom bruk av kartbok, og føler jeg er greit kjent. Men likevel sliter jeg med å plassere mange adresser selv om jeg i utgangspunktet vet hvor det er og har kjørt der mange ganger. Derfor har jeg også fundert på hvordan alle disse somalierne har fått løyve....Men er mye snusk i den bransjen her i Oslo - spesielt blant innvandrere. De fleste kommer fra en kultur som ikke vil betale skatt, og helst gjøre ting mest mulig useriøst.
  22. Var det denne frekke Peugeot 505en som sådde frøet for dine framtidige kjøp av ymse Peugeoter?
  23. For all del, bilen er nydelig å se på. Liker spesielt skiltene/regnr. Men den er vel ikke helt optimal som sommerbil - en bensinslukende M30 parret med en 3-trinns automat gir vel ikke helt gromfølelsen. E12 er generelt tungsolgt virker det som. Begynner å bli for spesielt interesserte.
  24. Det har vært en varm vinter hittil for elbil-eiere i Oslo, så det er få som har fått testet rekkevidden skikkelig på sine nye Leaf og Tesla. Har hittil kun sett tre stk elbiler tomme for strøm bak på redningsbil. På vei hjem forrige uke lå jeg bak en Mitsubishi elbil der eieren svettet litt tror jeg. Han kjørte med minimalt med lys i høstmørket, og lå i 50 i 80-sonen. Etter hvert måtte han legge seg inn i en busslomme for å slippe forbi køen. Lurer på om han kom seg hjem. Dette med kjøring uten baklys og på parklys i mørket er jo en gjenganger med elbiler...Relativt provoserende. Håper de blir meid ned av en buss slik at de skjønner faren med dette.
  25. Bedre er et ullent begrep...BMW gir kanskje mer glede enn en MB, men over et kortere tidsrom. Er mitt inntrykk.... Det jeg først og fremst liker med Mercedes er hvor flinke de er til å vedlikeholde en så bred plattform av modeller. Det er imponerende hvordan de produserer personbiler, sportsbiler, supersportsbiler, utrykningskjøretøy, likbiler, kassebiler, minibusser, militærkjøretøy, luksusbiler, bybiler.... BMW er en mye mindre produsent, og har det litt enklere - de fokuserer stort sett på vanlige personbiler. Mercedes har vært flinkere enn BMW til å fylle hull i markedet (CLA/CLS/SL/CL/A-B ), og som du også har nevnt før - Mercedes har vilje og økonomi til å satse på skikkelige motorer istedenfor å utelukkende pusle med billige firerdieseler.
×
×
  • Opprett ny...