Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Jeg er enig i det praktiske, men jeg skjønner ikke hvorfor alle mener det passer fint på en E30, men ikke moderne biler? Det ser jo like jævlig ut på alle biler... Gammel 911 er utsatt for steinsprut pga lav front - det kan jeg skrive under på. Har fått bra mange lakkskader ila sommeren pga småstein... Men hva er vitsen med en BH for å skjule formene, når du kan kjøre uten og vise fram godsakene.
  2. Feit bil! En nabo kjøpte en identisk bil ny i Oslo for ca tjue år siden - (kanskje det er samme bilen )...Ser ganske røff ut. Jeg jobber med en del pakistanere, og de er alle kjempehyggelige folk med god arbeidsmoral. Dog har jeg kjøpt og solgt bil til pakistanere noen ganger, og det er et helvete. De tar med hele slekta på gårdsplassen, og pruter som de ikke har skam i livet. En ung pakkis stjal til og med en girkule av en bil jeg hadde... Så neste gang jeg selger bil og en utlending ringer, da sier jeg heller "solgt'" enn å få besøk av slike. Skal man kjøpe bil må man jo google tlfnr herfra til helvete - i hvertfall i Oslo-området. Dessverre er det større sjans for svindel hvis selger heter Ali enn Andersen.
  3. Det stemmer! Jeg kjørte 40 mil i dag med min gamle 911. Bilen på bildet er en (78-89) SC eller Carrera 3.2 med 17" Fuchs replika-felger, vil jeg tro. Fort gjort!
  4. Veiene i Oslo-regionen har fått variabel salting de tre siste ukene. Av en eller annen grunn saltet de mens det var 10 grader og regn i uke 43/44, mens denne uken ble det saltet onsdag og torsdag.
  5. Morsomme svaralternativer du hadde "Vask meg" er en klassiker... På sommeren vasker jeg sjelden, 1-2 ganger i mnd hvis det er mye oppholdsvær som fører til lite skitt/støv. Denne sommeren regnet det EKSTREMT mye, så ble veldig lite bilvask. På vinteren vasker jeg fast to ganger i uka, som regel tirsdag og fredag/lørdag. I vinter sto jeg i utendørs selvvask og koste meg i minus 18 grader...Må jo ha bilen i gang med massiv varmluft på vinduer selvsagt. Jeg spyler ikke understell/innerskjermer siden bilen blir oljebehandlet jevnlig, så vaskingen handler for meg om å holde den synlig ren. Får litt vondt hver gang jeg ser bilen FULL av salt. Faktisk kjørte jeg 15km hver vei tidligere i kveld bare for å vaske den - orket ikke tanken på at den skulle stå en natt dynket ned i gammel saltskitt. Og slik går dagene
  6. Det beste er vel at man faktisk må BETALE for å få et nytt sett med skilt. Ved nybilkjøp betaler man kanskje 200k i avgifter på en grei mellomklassebil, samt årsavgifter og evt omreg. Så knekker skiltet pga ræva jobb fra leverandøren, og Ola Dunk sitter med skjegget i veggen Som vanlig
  7. Morsomt hvordan alle spyr ut svada om miljø, men samtidig synes leasing er fint. Leasing bidrar bare til hyppigere resirkulering av biler, og at forbrukssamfunnet bruker og kaster enda mer. Samtidig vil bilentusiasmen dø ut, sakte men sikkert. Økonomisk sett er det heller tvilsom butikk... Vi er slaver av Kina - alle skal ha mest mulig til minst mulig, og utslippet skal skje i en annen verdensdel. Så lenge vi kan bruke opp trygdepengene i fred er alt rosenrødt...
  8. Høres ut som en hyggelig tur. Dog hørtes 4 dager i Nice lenge ut. Husk å ta med mye bompenger - franske motorveier er dyre. Selv ville jeg kjørt mer i Italia enn Frankrike - det er dyrt det og, men finere natur og biler.
  9. Nordmenn med X6 og Cayenne...Viser at mye penger ikke nødvendigvis betyr god smak. Hadde vært grisetøft hvis noen deltok med E30 M3 skodd med feite BBS RS, evt en avusblå E34 M5. Da skulle jeg tatt meg tid til å se på programmene og.
  10. Ja, jeg har ikke kontakt med gamle arbeidskolleger da jeg ikke er kvasikamerat med folk på facebook. Han skulle søke etter ny jobb, så man får se om prosjektet går in ordnung. Ja, man kan jo gifte seg med hvem man vil, men det er lite gunstig for landets framtid å importere masse mennesker uten vestens kunnskaper/språk. Det var jo et interessant regnestykke på dette - at det ikke var økonomisk lønnsomt med innvandrere med mindre de flyttet hit i 20-års alder, ikke studerte, jobbet fulltid og dro tilbake til hjemlandet ved pensjonsalder. Personlig har jeg sansen for polakker. De fleste jobber og skatter som pokker. Dessuten går integrering lettere.
  11. Jeg anbefaler MX5 framfor 944 NA. De er ganske like, men MXen har fordelen med at du kan ta av taket. Cabriolet er fantastisk hvis du liker å kjøre bil. 944 S2 har jeg aldri kjørt - de skal være mye hvassere enn 944 NA. Men koster dertil mer, og er sjelden til salgs. Jeg har kjørt SS2 på Gardermoen en del med både MX5 og 911. Bestetiden ble henholdsvis 1.07.9 og 1.07.75, mener jeg. MX5ens problem er at du ikke kan ta med barna i baksetet (som med 944 og 911), men som en helgebil med eventuell samboer er den fantastisk. De er billige og, fine biler fra 30k og oppover.
  12. Cayenne Turbo bruker mye bensin! Lest om de bilene på svenske porsche-forumet ( de har jo endel av de), og de bilene klarer minimum 1.5 liter på peeen langkjøring i fartsgrensa...Litt hissig kjøring eller småkjøring, og man får enorme forbrukstall.
  13. Audi kom ikke på banen før de entret med Audi 80 i 1987. Ok bil med skikkelig fint interiør, og den ruster lite. Dog ville jeg fortsatt kjøpt W201 framfor Audi 80, samt faceliften fom 1992. Trauste og kjedelige biler, men som fikk et stort løft med nye A4 i 1995.
  14. Personlig likte jeg at morderen var norsk, siden selvgode nordmenn fikk et spark i siden. Nå kunne man ikke skryte på CNN og BBC av hvor fantastiske og tolerante vi alle er... Personlig tror jeg Norge vil få store problemer med SKIKKELIG integrering i årene framover. En eks-bekjent, ung norsk-pakistaner på par-og-tjue oppvokst i Norge - kjempehyggelig kar. Men han sa opp jobben for å dra "hjem" til Pakistan for å gifte seg med en kvinne han ikke kjenner, som han vil få inn i landet om ca et halvt år. Dette er IKKE integrering.
  15. E30 og W201 debuterte samtidig, men som du sier - det er ikke galt å sammenligne med E36, selv om sistnevnte er 8 år nyere. Jeg har en test fra svenske Automobil våren 1993, der de sammenligner E36 318 og 190E 1.8. Og 190en vinner testen...
  16. Jepp. Jeg har en uvane at jeg må henge meg på biler som kjører fort... De lå etter en Mazda 5 som lå i 145-150 km/t...Så jeg tenkte "Greit, det". Så jeg blåste forbi i høyrefelt og tok noen ganske friske omkjøringer. Tipper han i Mazdaen ble overrasket og lettet da BMWen tok meg istedenfor. Jeg reddet han fra en bot på 9k eller førerkortbeslag .
  17. UP har kjøpt seg ny bil, som ruller langs E6 i Østfold, Oslo og Akershus (både syd og Romerike). Svart BMW E91 325DA med sota vinduer - kjører på angeleyes og ser ut som en skikkelig råner. Tenker den tiltrekker seg mye kappkjøring, og det var nok også noe av poenget med den bilen.
  18. Det er mange myter på internett, og en av de største er at tre år gamle dekk er dårlige og burde byttes fordi de ikke er ferske lenger. Jeg kjørte rundt en hard vinter med 12 år gamle piggdekk på rustne stålfelger, og det gikk fint som fy.
  19. Gud så mange fjompenisser som spammet ned denne tråden. Jeg skjønner godt at folk vil bruke slike i den siste sovjet-stat. Fartsgrensene blir lavere for hvert år og nye fotobokser og bomstasjoner popper stadig opp. Jeg har NULL respekt for alle disse tåpelige 70-sonene der det var 90-sone for ti år siden, så jeg gir tommelen opp for folk som bruker slike skiltvendere eller kjører uten skilt foran (som er det beste).
×
×
  • Opprett ny...