Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Som en kuriositet ble det produsert 11989 E34 M5. Mao får den en ganske stemoderlig behandling i forhold til både E30 og E36 M3. Et annet eksempel er E30 325 som går oppover i pris her i Norge på tross av høye produksjonstall.
  2. Den der er jeg ikke helt enig med. E30 ruster jo grasat... Hadde en 92-E34 med meget lite rust selv. Hvis man sammenligner med biler fra samme tid (Mondeo/Golf/Primera/Vectra/fransk/italiensk/E36 kommer E34 relativt bra ut, stort sett bare Audi som er hakket kvassere. E34 er min favoritt-BMW, den har et fantastisk design i både sedan og touring, og en skikkelig kvalitetsfølelse. E30-E32-E34 var gullrekka til BMW - i mine øyne var det BMWs storhetstid.
  3. Det enkle er ofte det beste - malingsfjerner funker knall.
  4. Jeg har en miata og den kan også få skvulpinger i kanalen. Dette skjer når dreneringshullene i kanalen (2 stk pr side, en ved hver hjulbrønn) blir tett pga skitt o.l Vannet kommer ned via et hull på hver side i karosseriet fra kalesjefestet, da regnvannet må renne ned et sted. På Miata er det helt normalt, og problemet løses ved å stake opp hullene med en tegnestift/liten skrutrekker e.l. Blir ikke rustskader av dette...
  5. Selv synes jeg det er best å kjøre med taket nede på våren og høsten, når det er kjølig ute (5-10 grader). Cabbe med lue, jakke, hansker og høyhalset genser er herlig - man får en skikkelig naturopplevelse. Jeg har fjernet windblockeren fordi den ødelegger linjene, kjører også med vinduene nede...Dette gjelder da 2-seters cab uten bakseter. Jeg var også kritisk til cabbing før jeg kjøpte meg en roadster selv, men det handler ikke om utetemperatur - det handler om kjøreopplevelsen mellom mennesket, maskin og natur. Man må nesten gjøre dette selv før man skjønner det geniale med konseptet. Har ingenting med showoff og gjøre...
  6. Er felgene smidde? Hva er vekten pr stk?
  7. Nå er jo E30 M3 produsert i ganske store mengder, så direkte sjeldenheter blir dem vel aldri. Er mer nostalgi som drar prisene oppover. Mulig det samme skjer med E36 M3 om 15 år. Spesielt med tanke på hvor mange tyske, svenske og engelske biler som må bøte med livet som delebiler her til lands.
  8. Det er fantastisk mye fint der ute, men dessverre begynner de beste bilene å bli gamle og rustne. Glad i BMW E21-E36, MB W123, W124 og 190 2.3 16V, Alfa Romeo GTV, Ford Granada/Fiesta mk1, Opel Kadett C, Ascona B, Lotus Omega, Porsche 911 tom 993, Ferrari 308/328/F355, Lamborghini Countach, Renault 5 Turbo, Clio V6, Corolla GT, Celica T16, Supra mk3, Honda S2000 og sist, men ikke minst: Mazda MX5 NA. Begynner å drømme fælt om gamle biler nå
  9. Kanskje det er like greit at Biltilsynet i Trondheim drar inn rånere på huset og måler effekten deres. Er nettopp slike som disse her som burde bli tatt. Det er ganske ille å misbruke prøveskilter for å grise rundt i 60-soner på dagtid med 750hk. Hadde vært interessant å se hvordan forsikringsoppgjøret blir.
  10. Er det noen som kan fortelle hva slags biler som sto avskiltet? Var det bare typiske råne/entusiastbiler, eller var det pizzabiler uten betalt årsavgift, MPVer uten forsikring etc. Litt kjedelig hvis de er så overfokusert på rånebiler at de lar narkomane i stjålede biler, polske kassebiler fulle av tyvgods, fyllekjørere osv slippe gjennom.
  11. Når jeg ble tatt i 143 i 100-sonen fikk jeg kun dommen i posten, men når jeg ble tatt i 160 i 100-sonen fikk jeg innkalling til tingretten pga faren for fengsel. 43 over i 60-sonen er vel såpass at de vil ha deg i retten. Siden du først skal prate med dommeren/advokaten i retten ville jeg prøvd å prute ned dommen til 6mnd. Det at grensen var nedsatt akkurat da er et godt argument, sammen med behov for førerkort i jobb. Jeg klarte å prute ned straffen på begge dommene mine.
  12. Nå roter du fælt... For det første, 350k-400k er ikke unormalt for en fersk advokat. Advokater flest er vanlige ansatte i firma, er ikke som i hollywood. Dessuten viser ikke likningen reel årslønn, er mye fradrag o.l. Det er pussig at nordlendingen klarer å gjøre deg nervøs, du burde jo vite at han bare kommer med vås. Nok en idiot som er påvirket av USA og rettsvesenet der, hvor man ikke tar ansvar for egne handlinger. Og ja, man kan i noen tilfeller få midlertidig kjøretillatelse for å komme seg hjem.
  13. Jeg kan godt ta en tur, er kort vei fra Follo... Dikeveien er jo lett å finne fram til, men Toys r us er litt mer sentralt ja.
  14. Jeg så at forrige eieren la ut en tråd på bmwccn om salget ja. Litt skummelt å handle brukte EDC, da man aldri helt vet levetiden på slike. Men hvis de er relativt nye er jeg interessert hvis du ikke skal ha gull og grønne skoger. Send meg pris på pm eventuellt. Kan hente, bor ikke langt unna.
  15. E30 med V8 er utrolig rått. Var en rød E30 med 540-motor på autoslalom på gardermoen i fjor høst, det var noe av det råeste jeg har sett av E30. Spant helt villt, gikk som fy, og det var en orgasme for ørene. Dette burde du fullføre, for det vil bli utrolig moro.
  16. Felgene er solgt.
  17. Hvilke chassinr (av de 891) stammer interiøret fra? Ser det står i en avusblå bil. Er forøvrig kun laget 102 stk interiør i den fargen, så relativt sjelden vare.
  18. Hvor gamle/kmstand på frontsettet? Og prisantydning?
  19. Dessverre er ingen av bilene verdt utropsprisen når de aldri blir solgt, selv om de har en stor verdi på det mentale plan. Førstnevnte er utrolig fin, men personlig synes jeg det blir for mye penger. Bedre for psyken og spre utgiftene over flere år som du nevner. Samtidig er bilen i mine øyne for fin til å brukes skikkelig, hadde vært redd for å herje med den. Trådstarter burde egentlig kjøpe en ombygd M5 eller M3, da slipper man konsekvens-tankegangen.
  20. Mulig jeg er kynisk, men tenkte nigeriasvindel med engang. Kan banne på at han skal legge ut en bil på finn.no til en altfor billig pris, der han kaller seg "Kåre", "Ove" e.l...
  21. Noe nytt her i gården?
  22. Jeg lo så jeg skreik når jeg leste den setningen Uansett er det piece of kakestykke og få tak i bikkja når de har absolutt alle opplysninger om bileier - hvis ikke mangler dem baller. Politiet driter vel langt i dette her, pga kostnad vs inntekt-tankegangen deres. Hadde det vært min hund hadde jeg nok tatt det verre hvis bikkja var 6-7 år, men når den er såpass ung synes jeg 20k er drøy dusør.
  23. Er ikke sperre på 235, kun 250 hvis det er sperre. Min tar 270 på meteret med 17", og 260 med 18", sjekket flere ganger på samme strekke. Vekten på felgene har en del å si, billige og tunge 20" i samarbeid med automat kan fort stjele effekt, dog er 210 noe lavt.
  24. Lakket dem selv på soverommet i vinter. Er bare replica-felger, så da er det ikke så farlig mtp originalitet o.l. Lurte på å gå berserk på vinterfelgene også
×
×
  • Opprett ny...