Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Hahaha! Only in Russia Merkelig at sånne vittige og utrolige uhell ikke skjer her i den vestlige delen av europa, men kun "borti der"
  2. Det er jo tydelig når du ser pedalene og motor-rommet at denne bilen har gått adskillig lengre en 36 000km. Enten så er den skrudd kraftig tilbake eller så har den fått nytt speedometer fra en som har gått så lite, jeg er iallfall sikker på at denne har gått langt over 100 000 km. Bare å spør etter serviceheftet det, selger ser jo ut til å være så dum at han tror bilen virkelig har gått 36 000 km så han har sikkert det orginale serviceheftet liggende, med siste stempel på 195 000 km eller noe
  3. Bilen så jo ikke akkurat ut som den hadde eksplodert da, snakk om overdrivelse. De var redde for at bilen skulle sprenge hele nabolaget fordi den hadde en stor tank DIESEL!!! Når jeg ser kompetansenivået til eierene av denne X5en så er jeg jaggu ikke overrasket over at den tar fyr av seg selv. Det blir som ho gamla som starta bilen inni garasjen for å la den gå varm uten å åpne porten først, da fortjener du kullosforgiftning og spying til du blir blå i trynet
  4. Tror også det bare er prefacelift 520d du fårsom 163 hester i Tyskland. Etter 2007 så måtte de strupe ned facelif motoren slik at innstegsprisen i Norge ikke skulle bli dyrere, det samme gjelder for 320d og X3 2,0d. Er vel kun i Norge, Danmark, Belgia og andre avgiftsnasjoner disse bilene ble strupet ned. Samme gjelder jo for dagens 520d som vanligvis har 184 hester men som da leveres som 163 hester til oss som kveles av avgifter
  5. Bra sitat av damas Audikjørende onkel: Å style en Mercedes er som å sminke en gris
  6. De må jo ikke kutte ut 98, er jo så mange som er så glade i den. Jeg selv kjørte kun 98 på min gamle Audi 100 2,6, den var ikke så begeistret for 95. Kjørte igrunn 98 på det meste av bensinbiler jeg har hatt med unntak av E39en, den så jeg det ikke nødvendig å fylle 98 på
  7. Han skulle jo vært politianmeldt på stedet, sånt går jo bare ikke ann Håper han aldri får solgt den 520en sin, tenk å kalle ett drog på nesten 1600 kilo med 150 hester for en sporty og rå bil for bilentusiaster. Utrolig nok så blir man stadig overrasket over hvor idiot i huet noen klarer å være
  8. På vei hjem ifra ett familiebesøk i stad så hadde jeg ei Marihøne stående på frontruta hele veien, hadde ikke hjerte til å fjerne den med vindusviskeren. Sto til og med støtt på frontruta i 120 km/t på motorveien i flere mil, bestandige små krabater dette her. Hoppa ikke av før vi parkerete hjemme i gården, ikke mange marihøner som reiser så standsmessig som denna
  9. Skulle kjøre ut på hovedveien fra byggefeltet her i stad og i det kysset der får man vikepliktfra venstre. Jeg kjører ut og fra venstre kommer en gammal polsk Opel omega blinkende med Langlysa og tuter som en gal. Jeg blir forbanna og stopper på tvers i veien og ruller ned ruta og kjefter "Vikeplikt!!! du har vikeplikt for meg! Lær deg norske trafikkregler!!" Dagens lille utblåsning
  10. Med denne er jo alt galt da Den har gått lang, rattet på feil side, ikke en gang tollet inn i Norge, gått som Limo altså mye vill festing i baksetet og fargen. En 760 skal være sort ikke sølv Han får aldri solgt denne i Norge, det er jeg 110% sikker på
  11. Really? Det må da være mange biler BMW entusiaster kjøper før en Touran. Kan ikke si jeg har snudd meg etter en Touran mange ganger Hehe! Må si meg enig der, finnes også mange Touran småbarnsfedre med riktig så styla Touraner. Legger seg etter deg i venstrefila og presser å greier klare for å vise jyplingene i BMWene hva "brødboksen" dems er god for. Hadde en sånn gærning etter meg på firefelten fra Kr sand, den helt nye Touranen (med ganske tøffe LED lys) med sota ruter og sikkert 20". Det var sikkert 170 hestern for det var fart i den, men i en tunnel så klarte jeg ikke lengre å dy meg og blåste på det jeg kunne og da blei den liten i bakspeilet. Da jeg la meg rolig i 110 km/t igjen kom han feiende forbi og forsvannt, kunne ikke annet enn å flire litt En familebil jeg synes hadde vært kul å ha er en Chevy Tahoe (nye typen) eller Ford Expedition, det er skikkelig familebil det Har veldig sansen for sånne svære US SUVer og når jeg hører driftskostnadene en kompis har på sin Tahoe med LPG gass så er det biler det faktisk fint går ann å bruke i det daglige som på langtur.
  12. Sikkert en flott bil hadde det ikke vært for den grisestygge "polakkstylinga". Og ikke kom nå å si at jeg ikke har peiling fordi det er ikke det som det er snakk om, men smak.
  13. Hvorfor er problembil nummer en, XC90 ett bedre kjøp enn X5? Og hvordan kan du si at X5 egner seg dårlig som familiebil? Greit nok at den ikke har like stort bagsjerom som en Suburban, men å si at den egner seg dårlig som familiebil er tullball. Nå er det X5 E70 jeg tenker på og den er slettes ingen dårlig familiebil.
  14. Det er greit nok at noen ikke ville betalt det Xenon koster ekstra, jeg ville uten tvil ha valgt Xenon. Men nå er det bare det at LED ikke finnes i fronten på E90/91 så da vil Xenon, tross at det ikke er moderene lengre i allfall gjøre bilen mer moderne enn med halogen. Jeg har hatt Xenoen på tre av mine biler uten trøbbel, fattern har kjørt biler med Xenon siden 2000. Husker alle skeptikerene kommenterte hans Xenoen valg på sin nye A6 den gang, men det funka som bare det den gangen.
  15. Da skal jeg etterkomme din nyskjerrighet. Audi er fantastiske biler synes jeg, flotte konstruksjoner og dem er fine å kjøre men til syvende og sist så ligger BMW hakket over hos meg. Nå har jeg prøvd begge deler og funnet ut at det til sist er BMW som er merket for meg, selv om jeg var veldig fornøyd med Audi(dog med noen småproblemer). Og ja, X5 er en bedre barnefrakter enn 5-serie. Jeg og fruen har diskutert nettopp dette med tanke på framtidige avkom, at en X5 hadde passet ypperlig. Det vi legger vekt på er at med høy bil så er det lett å få unger inn og ut, rommsligere baksete og at man sitter høyt og oversiktlig. Og viktigs for meg, at en stor X5 kommer bedre ut av en kollisjon enn femmer Touringen gjør.
  16. E90 uten Xenon har ikke Angle eyes, kun de med xenon hadde dette. Litt rart i grunn siden E60 uten Xenoen har AE dog litt svakere enn de med Xenon!
  17. Svigerfar satte i gang med båtklargjøringa i dag ja. Fyttikatta å jeg har lyst på båt nå, blir første sommern siden jeg var 10 år uten egen båt Blir nok ikke båt på meg i år så vi får se neste år Huff! Detta blir tøft!!
  18. Det er ikke lett å definere hva som er hva! Men M5 Touring eller en E90 M3 er IKKE sportsbiler, de er familebiler med sportslige egenskaper og ytelser. For meg så er en Z3 en sportsvogn enten med 1,8 liter eller 3,2, sportsvogner behøver ikke å ha masse hester. Men selvsagt så føler nok mange det blir feil å kalle en Z3 1,8 for sportsbil selv om den for meg er mer sportsbil enn E92 M3, som igjen er en sportscoupe.
  19. Dette er veldig optimistisk synes jeg iom. at BMW angir et dieselforbruk på 0,60 liter/mil ved blandet kjøring for din modell. Umiddelbart virker ikke forskjellen på 0,45 og 0,60 liter/mil som spesielt stor, men på dette nivået er en forskjell på over 30% temmelig mye. Dagens E90 316d/318d (2011) klarer 0,45 liter/mil ved blandet kjøring. Nå var dette på langkjøring med cruisecontroll på 70-80 km/t igjennom Aust Agder og Telemark og da hadde jeg 0,45. På firefelten i vestfold gikk jeg hardere på og la meg i 120 km/t på crusiecontroll og da gikk forbruket opp til 0,52l før jeg fra litt før Oslo la meg på rundt 85 km/t siste biten til Lillestrøm. Da sank forbruket gradvis nedover og sto på 0,45 liter da jeg parkerte i Lillestrøm, samme regla på vei hjem igjen. Jeg kan tilføre at på blandet kjøring så opplever jeg et forbruk på 0,63l. Ikke vet jeg men det er jo en kjent sak at fabrikkens målinger ikke alltid stemmer med realiteten, både i posetiv og negativ forstand.
  20. Jeg kjørte fra Arendal til Lillestrøm og tilbake på 0,45 l på mila med 325en, da med litt små hard kjøring på firefelten.
  21. Samme her, vi vokste opp omtrent 300 meter fra hverandre og gikk i samme klasse på barneskolen Vi hadde andre forhold på hver vår kant før vi av en eller annen grunn endte opp sammen
  22. Uansett så kommer alltid små motorer til å klinge bedre i myndighetenes miljøvennlige ører, om så det motsatte hadde blitt bevist. Jeg vet iallfall det at jeg med mine nesten 200 hester og 400 nm bruker på blandet kjøring like mye som damas Polo 1,4. Eller en kamerats Chevy Tahoe 5,3 V8 med 300 hester kjører like billig på LPG gass som en Passat 1,6 TDI Bluemotion med 105 hester! Må nok mere til for at de skal forandre avgiftsystemet ja, regeringen ser vel helst at vi alle skal kjøre Think eller Prius. Godt vi tjener så godt her i landet at de ennå ikke kan "tvinge" oss til å kjøre sånne biler, selv om de har gjort tapre forsøk gjennom å sette opp avgiften på bil og drivstoff.
  23. Hadde en slik 520i 2,2 selv riktig nok 2002 modell! Mitt inntrykk var at dette er en solid og robust bil med nydelige kjøreegenskaper, var sjelden feil med bilen jeg hadde annet enn at jeg måtte bytte radiator rundt 130 000 km. Hold øye med rust i dørene, særlig bakdørene da dreneringen kan være dårlig og vann samler seg opp inne i dørene. Viderer rust på innsiden av tanklokk og på bakluke, men dette er lett å holde under oppsikt hvis det skulle dukke opp. Jeg er iallfall sikker på at du kommer til å trives med bilen, nok av plass og supre vinteregenskaper er en annen styrke E39 innehar. Ikke bruker den allverdens med bensin heller og kan fint kjøres på 0,70 på langkjøring
  24. Skal bli spennende det! Litt tøfft historisk sett også at den heter F30, akkurat som i E30 som nå er blitt en klasiker å regne. Er jo typisk det at når jeg kjøper 3-serie så går varianten jeg har ut av produksjon Men tror nok jeg kommer til å velge F10 neste gang jeg bytter bil, er nok en 5-serie mann ja. Blir jo noen år til så hvis det er kommet unger i bildet så forærer jeg meg kanskje en X5 Aldri mer noe annet enn BMW i allfall, her føler jeg meg hjemme
  25. Når vi snakker om den russekaste tråden som blei stengt så tok jeg dette sitatet Greit nok at det er drøyt av russen å anmelde for eggkasting, men hva slags brødskalle er trådstarter i denne tråden. En ting er språkbruken som vitner til at jævelungen ikke har fått det minste oppdragelse, en annen ting er jo at han sa seg skyldig i noe han har gjort for så å klage om det her inne Nå er det ikke mange åra siden jeg selv var Russ og faenskap fant vi på selvsagt vi også, selv om vi begrensa det til vannspruting, vekking av lærere og tyn av førsteårselever. Men jeg kjenner typen trådstarter er, vi kom ut for noen sånne i løpet avrussetiden ja. Tøffe som faen væpna med alt fra småstein, egg og vannballonger de har pissa i Det var aldri farlig når det traff russebilen men når de traff noen av oss, serlig med stein da blei det juling Husker også vi kjørte litt rundt i byen etter skolen i E39en, og siden det var i russetiden så hadde vi jo russebuksa på. Plutselig fant noen småjævler på å kaste noen egg som traff bilen på taket og bakruta. De drittungene løp fort for å si det sånn
×
×
  • Opprett ny...