Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Mandagsbump Bytte i noe kult til E36 sedan eller coupe?? P
  2. Bumpi bytti eller?
  3. Bump Bud eler bytte i noe klult til E36 COUPE ELLER SEDAN P
  4. BUMP Gi bud ELLER BYTTE P
  5. Hjerne død. Hjernen full av vann. Endel brannskade etter diverse forsæk på starte. Ny hjerne på vei. P
  6. Kom med bud.
  7. Har hele understell til 320 og 328 med bremser. Selger også ett sett E39 530touring bremser. Komplette. Topp stand. 1800 eller bud. P
  8. Bud eller bytte i noe kult?
  9. pedro

    BMW dieselmotorer

    Hei Ja altså, når man setter bort en jobb som denne kan man bare stole på at de har utført det sier og tar seg betalt for. Bosch Asker elektro Diesel som er dieselspesialist pr. exelence her og er nogenlunde flink på elektro, testet ledningsnettet og skiftet endel irrede kontakter. E. Stenshagen har hatt minst #tre# menn på den. En tysk flink "car" som er teknikker 1 der, en nyansatt svenske som virket som en ryddig fyr og sistnevnte gris som kastet bilen sammen og sikkert er lærling eller utdannet murer el. noe. Kundemottakerene (2) som er henholdsvis automasjonsteknikker og en tidligere medioker mekaniker har begge feilsøkt nettet. De ville jo ikke ha jobbet i blinde.? Har jo hørt om kabelbrudd på motor el nett på dem. Men for å sitere en ustyrtelig klok svenske. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag. Vi vet ingenting nu. Vi vet inget idag. Vem vet, inte du. Vem vet, inte jag. Vi vet ingenting nu vi vet inget idag Så vi får stoler på at de har gjort jobben sin. Men hvorfor går den periodevis bra? Var noe irret istykker eller brudt skulle det da over litt tid gi søkbare feil. Er jo ikke slik at irr og kabelbrudd blir bedre eller mindre irret over tid. Pleier jo å ende i brudd som i samliv med dårlig kontakt det, MED sammenligning forøvrig Siden jeg hadde "mistet" mekkeplassen min rett før dette begynte, har jeg ikke vært nedi der selv i særlig grad og jeg er heller ikke vident kjennt for mine kunnskaper innen elektro Som min nabo så nett sa det til meg. "Du lægg på minus nåddetgjæl strøm, men førøvrig laga du go te å e snæll å grei". Direkte sitat fra frittgående nordlending/ automasjonsteknikker og altmuligmann. Vi får se. Håper å få 520en min i gang i dag så jeg kan sette bort E39ern nå. Er ustyrtelig lei den slik den er og ser ut nå. Dette lagget og manglende respons på kickdown kommer og går. I går kjørte jeg fra Liertoppen til Ikea som er ei snau mil med motorvei. Da var den igjen lat og dau og hastigheten sank i oppoverbakker og jeg måtte nesten trykke inn gassen for å ligge i 90? P
  10. pedro

    BMW dieselmotorer

    525tds Kule konverteringer på gammal diesel. M21 2,5Diesel i dattsund! Kult Laurel 2,4? +1 på DanielMK's opplevelser på merkeverksted deles herved. "ps: det er siste gang eg reiser på BMW Jeger Kokstad. Makan til drittverksted". 1. Frekke folk, må nesten krangle med de for å få informasjon.(hos meg omvendt. ALT er feil på min bil" 2. Umulig å komme gjennom på telefon.(blir nå syk av lyden til tlf svareren og mail leser de ikke) 3. Ingen informasjon om kva som er galt.(punkt 1 igjen) 4. Ekstreme priser. 5. Lover å ringe tilbake og si når eg kan hente bilen, men får aldri telefon og må ringe flere ganger, bli satt over til 5-6 personer før linja blir brutt.(bilen er halv ødelagt når jeg henter den, ting er ikke påkoblet og gjenger osv. er ødelagt. Bulk i kanalen ) 6. Alt tar UTRULIG lang tid. Bilen var inne i 13 dager for å tette kassa, skifte olje og filter.(slår vel ikke siste uke i MAI 2010 vel ) Ble oppringt av en dame fra merkeverkstedet nå som lovet INGENTING, men hadde stoooor forståelse for min situasjon og var SÅÅÅÅ glad for at jeg sa min mening. Kult å måtte dra til ALF LIE MOTOR for å få satt bilen sammen så det ikke SKRANGLER i motorrommet og få ting på plass på opprinnelig plass. NOT Takk til Ole Martin som gidder å hjelpe til på sene kvelder når han egentlig vil hjem og like mye takk til deg T R F. Du er til stor hjelp og desverre får du nada igjen og mye fruss fra meg. TAKK FOR ATT DU ORKER. Nytt spørsmål siden du alikevel orker Etter siste småservice fra meg(dvs olje/filter og veivhusfilter bytte) er den blitt "lat" igjen når jeg kicker den. Er ett jævla "legg" på nesten ett sekund før noe skjer. Til gjengjeld kommer den fint, men da er det gått litt tid hvor bilen nærmest "dør ut". Hva er galt nå da? Vil en Stage II fikse dette så legget blir litt kortere og den drar før 18/22,00rpm? Hva med racingkatter? Vil det hjelpe på eller er det penger ut av vinduet? P igjen
  11. Hei Har flere sett kaliptere m klaver framme og bak m rette og veldig lite slitte skiver framme og bak(med klosser) til 318 + 320 + 328 E36(ene settet kun gått 104120km) også. Har også ett sett M3 kaliptere framme, men mangler klavene. Komplett kaliptere/klaver/skiver og klosser til E39 530 dat. SKIVER, KALIPTERE OG KLOSSER FRAM TIL 318is ER NÅ SOLGT HAR FORTSATT GODE SKIVER BAK OG NYE KLOSSER TIL SALGS P
  12. Hei Har en motor styreenhet til 530 dat 99mod som fungerer helt fint. Selges etter kjøp av ny: Bud 01 13618507656 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org Effektminskning (4.0) A 03/00 kr. 14,841.41 01 13618507658 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org Effektminskning (4.0) A 03/00 14,841.41 Info 01 13618507646 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org (4.0) A 03/00 13,688.00 0 Info 01 13618507644 Styrenhet DDE, programmerad (4.0) org (4.0) A 03/00 13,688.00 0 EDIT Er for noen som kan bilelektro dette. Ikke noe problem da. Hvis en hjerne som er brukt, men i orden er ubrukelig skulle det jo være litt av en utfordring å bytte hjerner i biler eller? EWSen er ikke noe annet enn en programmering som kan fjærnes eller endres til å passe annen bil hvis man har riktig verktøy. Gjort i en fei FOR DE SOM KAN DETTE OG SKAL HA TAK I EN SLIK HJERNE. Lurer forresten på å chippe min slik at jeg da skal bruke denne selv.Er 99m EWS II på denne Kan programmeres opp flere ganger ev fjærne EWS
  13. Yngve / Alle egentlig Kan jo ta noe i innbytte/ delbetaling da. M3 kalipter bak V side, 2,5 eller 2,8 motor med betaling andre veien, senk E34 touring?? Har 98 E36 B3 sedan og coupe, 94 E34 sedan 525 tdsa total oppussingsobjekt nå i vinter(neste vinterbil) og stv 520 96modell med def motor og E39 stv(eks bruksbil og soon to be renoveringsobjekt eller innbyttebil). What y got?
  14. Hei Har to to stykk. En brukt og en uavhentet som fortsatt ligger på posten. Begge originale med delenr 13-62-7-787-076 14c02 Bosch nr er 0 928 400 527 E38: Details on E38 E38 730d Sedan, Europe E39: Details on E39 E39 520d Touring, Europe E39 520d Sedan, Europe E39 525d Touring, Europe E39 525d Sedan, Europe E39 530d Touring, Europe E39 530d Sedan, Europe E46: Details on E46 E46 318d Touring, Europe E46 318d Sedan, Europe E46 320d Touring, Europe E46 320d Sedan, Europe E46 330d Touring, Europe E46 330d Sedan, Europe E46 330xd Touring, Europe E46 330xd Sedan, Europe E46 318td Compact, Europe E46 320Cd Convertible, Europe E46 320Cd Coupe, Europe E46 320td Compact, Europe E53: Details on E53 E53 X5 3.0d SUV, Europe Gs sine priser den nye er ikke hentet ut endA,så jeg gidder ikke gi den vekk. 0280218075 (Alternativ vare for 13627787076) Luftmassemåler 2,0/3,0 diesel (innsats) Pris 2.190,00 kr. (inkl mva) 0 stk på lager. Leveringstid 0 dager. Kjøp -------------------------------------------------------------------------------- 21969 (Alternativ vare for 13627787076) Luftmassemåler 2.0d/3.0d (Febi) Pris 3.590,00 kr. (inkl mva) 10 eller flere stk. på lager. Kjøp -------------------------------------------------------------------------------- 13627787076 (Brukt vare) Luftmassemåler 2,0/3,0 diesel org Pris 1.650,00 kr. (inkl mva) 2 stk på lager. Varen er brukt. Kjøp -------------------------------------------------------------------------------- 13627787076 (Original vare) Luftmassemåler 2,0/3,0 diesel org Pris 4.112,30 kr. (inkl mva) 4 stk på lager. Kjøp
  15. Hei På grunn av dobbeltbestilling har jeg en helt ny LMM til M57 motoren liggende uåpnet i kartong. Det var ikke feil på den første, men feil på kabling. Dette er en original BMW/Bosch LMM som selges til redusert pris da jeg ikke trenger to. Gidder ikke ha den liggende. TIL M57 2.5 2.9 DOHC-24v/R6 E39 E38-E39-E46-E53 P
  16. Oljekjøleren sitter bak radiatoren i fire små karrosseriskruer. To oppe og to nede nokså midt på. Bedre kjøling med to radiatorer enn tre Du har jo ikke bruk for den såframt du ikke skal kjøle kassen! Løp og kjøp hvis det er priset fornuftig. Har du sjekket med forskjellige speditører ang frakt til Bergen? Kan da ikke bli all verdens. Ev at du kjører opp selv og pakker kassen godt inn og legger den baki. Litt kjipt nå på vinteren,men du tar den lett på fredag til lørdag med litt logistikkjobbing ev. at dere møtes.
  17. Andreas Jeg ser den og tenker da på ccn forumet hvor skrikhalsene som hyler mest ikke lenger kommer med positive innspill, men at du i prinsipp er i mot å betale for deg er jo bra. Hvordan går dagliglivet rundt hos deg? Elexia er nok imot en slik retorikk, men du trener vel hjemme og går til jobb? Vi lever visstnok i et penge/betalsamfunn. Var ikke gratis på kino heler sist jeg sjekket.
  18. Hei igjen Jeg ser ikke den med at de som er aktive skal oppleve det som vanskelig å betale inn en nærmest symbolsk sum for å fortsette å bruke furumet. Det viser seg jo at flere av de aktive selv ønsker dette med betaling for å bruke forumet, slik at man kan videreutvikle bimmers.no til ett kvalitetsfora. Det har det nemlig potensiale til. Det er ikke snakk om ett offer! 200 kr feks er ikke mer en jeg hiver i søppla etter at ungene har spist popcorn på lørdager gjennom ett år. Get real! Dette er småpenger. Jeg har da mistet flere penger gjennom pantelapper som er blitt borte på vei til kassa i butikken. DERIMOT ser jeg poenget med at det vil medføre endel mer jobb for Gunnar og moderatorene. Det er ikke sikkert at han gidder mer uansett og nå sitter på eierskapet i håp om at det skal materialisere seg nye muligheter med feks kjøpere som byr langt mer enn de 180,000 som nå figurerer eller at han tror han får en ny vind igjen senere, ev andre løsninger som jeg ikke vet noe om. Min påstand er at vi blir kvitt endel uromomenter og får en kvalitetsøkning her inne med betalingsbasert medlemsmasse. Flere av de som er proffe eller halvproffe bilbyggere eller flinke mekanikere trekker seg ut herfra og blir borte. Enig i at det fortsatt er bra tråder her. MEN, har alle halv/helproffe sluttet å skru bil NEI TROR IKKE DET Kunne ramset opp flere i mitt nærmiljø som er gode på mekking og elektro osv. som aldri er her inne mer. Administrering av regnskap og revisjon tror jeg er den største utfordringen her i dag + at utsendelse av giroer koster tid og penger. Administratorer er det vel nok av, og de ville kanskje komme mer på banen hvis Admin. selv var aktiv. Derfor må løsningene på bordet.. La oss få i gang en skikkelig diskusjon rundt LØSNINGENE for forbedring av bimmers. Positive innspill som kan brukes til noe bra, enten det blir betaling her inne eller ei.
  19. Rakett Hva er det for ett spørsmål da? Det er vel lov å yttre noen meninger om hvordan dette forumet blir drevet og hvordan det kan bli bedre uten at man skal rakkes ned? Synes det er utrolig mange flinke her på forumet som deler av den kunskapen de har erfart her. Mange av oss har lært mye gjennom skruing, feiling, lesing på foraet her og ny skruing ofte med større suksess etterpå. Jeg har møtt noen stykker av dem som er her både ofte og litt skjeldnere og fått FLERE FINE BEKJENTSKAPER og noen gode venner og sist, men ikke minst så har jeg lært mye av trådene til folk som GIDDER å stille opp og fått mye hjelp av dem GRATIS. Derfor stiller jeg også opp selv. Det er en grunn til at jeg feks. blir ringt opp en sein nattetime for å kjøre noen mil for å hjelpe noen som står langs veien eller sitter fast på noe eller mangler en del. Når noen stiller opp for meg, gjør jeg det tilbake. Ett eksempel er da jeg skulle bytte motoren på E36 sedanen min. En bekjentes bekjent fikk vite at jeg sto fast og at jeg ikke fikk stå på jobben med problemene. Vedkommende ringer å sier "Hei, Kom ned til Skien med bilen så skal jeg hjelpe deg. Jeg har elefant". Sånt varmer. Dette gjør at det for meg er verdt 200kr i året å være her. Det er ikke mer enn to timer på jobb etter skatt, pr. ÅR. Til tider synes jeg dette foraet og CCN sitt fora kan bli vell fyllt med drittslenging og tull(ikke minst ccn nå) og derav har jeg ett par år holdt meg til svenske og engelske fora. Ryddige og greie. Dette må vi da også kunne klare. OG Ja, Det gjør ikke noe om noen av de som bidrar minst faller fra. HVA ER ALTERNATIVET DA Har vært endel på det nye forumet bimmer og der er det jammen ikke mere fart enn en gjør det til selv. Dirty Dicky er vel den eneste med skikkelig tråd der nå. Ja til 200 i årsavgift P
  20. Prøv å sende en forespørsel til Eirik Viste her på forumet. Han har i mange år importert kasser fra Sveits og Tyskland og har gjort flere konverteringer selv. Skulle tro flere kasser fra bensinbiler passer på 525 tds og tdsa. Vet at stikket inn på kassen ble forandret i 09??1993. Dette ble en kjempeplage for meg som har gamle typen og ny type motor og gir, inntil en kar klippte ledningsnettet fra 93 bilen min og skjøtet det med ett 94 på den nye kassen. Funket helt fint. Var ikke samme farger på ledningene. P
  21. Jeg har gjort ett par av de konverteringene nå og kan med hånden på hjertet si at det er en del arbeid med dette. Spesielt med pedalsett og clutchpumpe. Klart enklere å sette inn en tilsvarende kasse. På mellomakselen er det vel bare framre del du må bytte siden det går på lengden på akselen og ikke noe annet. Nyoverhalte kassen fra KOED og det kom på 12,000 + synkronringer og div på 4,400. Skift uansett ombygg eller ei pakningen bak på motoren når du først er i gang. Ett slikt ombygg er vesentlig dyrere enn lik automatkasse fra samme årgang. Skulle du gå påprosjektet får du en veldig kjørbar bil etterpå(har selv en maken 94). Sist jeg byggde om en 525IX til manuell ble det komplett kitt fra KOED. Alt annet enn lageret og pakning fulgte med fra Sveitsisk bil. Ny clutch må påregnes og ett summa sumarum på 12-16,000 kroner alt etter hvor mye annet nytt en clutchen du må kjøpe til. en brukobling på enten rellee eller nede på velgeren tar 15min og er den minste saken. Ryggelysbryteren må forlenges fra girspaken til under bilen(sitter jo under på høyre? side på kassen og den tror jeg du får kjøpt ny. Lykke til uansett. Er igang med ett slikt prosjekt på E36 nå og gruer meg litt. P
  22. Skjermene er identiske på lik type bil fra 91 til 99 bortsett fra hullet til blinklysene som vel ble lange og smale i 09, 1996. 09/1996 41358215271 $300.77 01 Side panel, front right 1 09/1996 41358215272 $300.77 Compact 09/1996 41358223921 $300.77 01 Side panel, front right 1 09/1996 41358223922 $300.77 Touring og sedan Compact og sedan/ touring har ikke samme delenummer. P
  23. Jeg skrudde av 24mm mutteren og sprayet rundt akslingen med WD40 Også på baksiden Lot det stå litt og sprayet påny Noen lette bank med en kloss og litt vriding fram og tilbake, så løsnet akselen Fikk samme instruksjon av Ole Martin og nå går akselen fint rundt igjen Jeg har brukt rikelig med rustløser Da akselen slapp og begynnte å rotere igjen, trykket jeg nedi låsolje og molydbenfett Var ikke lett å få noe særlig mye nede i gjennomføringen der, men jeg pøste på Og lot viskeren stå å gå en stund Funker fint nå Neste er å bytte microbryteren Lei av at luka åpner seg i fart og at låsen jasser når jeg kjører. P
  24. Sande i Vestfold. Rett utenfor Drammen om du lurer på det. http://www.skinnassistanse.no/kontakt-oss.html Fairmont mailto:shawki@fairmont.no http://www.google.com/url?sa=D&q=http:/ ... q-gulGwbEA Feks. Er ett firma på Kalbakken også. BMW ccn hadde treff der i fjor en eller annen gang. Husker ikke hva de heter, men kan søkes opp på sidene deres.
  25. Takker Odd Som jeg skulle ha sagt det selv Har faktisk fått noen ordentlige gode mekkekompiser her inne Vi hjelper hverandre både med tekniske ting og praktiske. Da familien kjøpte ny bruksbil(egentlig til poden) og den kokte, sendte Eirik Viste meg en strøken radiator dagen etter. Jeg har fått låne ting som motor løftebukk og LMM. Selv har jeg feks blitt oppringt nokså sent på natta av noen som trengte en bensinpumpe og sto ikke langt fra meg og da var det bare hyggelig å stille opp. Audiklubben har da ikke blitt hverken mindre eller dårligere av at den er lukket(ikkemedlemmer får ikke se bilder ol) og fått medlemsavgift. Jeg håper nå at denne diskusjonen tar skikkelig form og fører til at forumet reiser seg igjen og ikke minst. At folk slutter å klage og heller kommer med positive og konstruktive innspill!
×
×
  • Opprett ny...