Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Microbryteren sitter under ett sort plast deksel på glasset og er den delen du åpner baklukeglasset med. Den sitter som en skinne ned i holderen og er festet med en liten torxskrue på nedsiden mot støtfangeren eller mot kanten av glassluken om du vil. P
  2. Du har skrevet dobbelt så mange innlegg som meg! Å SÅ. Jeg startet ikke denne tråden og jeg skriker ikke etter noe som helst. Bare forteller at jeg fra dag en av i dette forumet har vært villig til å betale skarve 200 kroner i årskontingent for at det skal være en rimelig kvalitet på dette forumet som interesserer meg siden jeg har 6 - 7 BMWer. Sludder og struntprat kan jeg ta gratis med naboen som heller ikke kan veldig mye om hverken bil eller verden rundt oss, mer er hyggelig og oftest uten syrlige kommentarer. P
  3. Fin gjeng her. Sitter med hus og bil, katt og unger, men å betale feks. 200 kr. i året for å kunne skrive på ett forum med såppas mange innlegg og brukere, nei det vil dere ikke. "Skal bare jeg" så da trenger jeg ikke å betale noe eller yte noe som helst. Synes Audi klubbens medlemsavgift er helt grei og oppfordrer Admin til å delta i diskusjonene her om hvorfor man skal få lov til å skrive i ett forum man ikke vil være med på å betale for driften av. Ikke noe problem å administrere pålogging kun for betalende medlemmer. Resten blir gjester som ikke får tilgang på annet enn de gratisinnleggene de vil se. Må det være 20,000 her da? Skattemessig vet jeg ikke hvordan dette skulle vært løst, men andre fora får dette til. Har en paralell på jobben til dette. Vi hadde innført te og kaffepenger og innkjøpt på spleis endel utstyr. Sjefen reiv i en ekspressomaskin. Over noe tid er det kun noen få som betaler for kaffe og te ALLE drikker av. Alle som ikke vil betale for dette utover en fire, fem stykker av 44 drikker fortsatt te og spiser kjeks. Vi fire fem som betaler blir lei og tar med termos eller pulverkaffe. Resultatet på historien om "alle, noen og ingen" er at sjefen tar ekspressomaskinen hjem og jeg har termos. Slutt på kaffe, te og småkaker/varmlunsch på fredag. "Drikker bare lite" må nå lure rundt i gangerne for å stjele av andres Neskaffe. Men, så liten kan man la seg bli.
  4. Har samme problem og uendelig mange andre på min 99 530 dat som prøver å ta livet av meg økonomisk. Glasset i bakluken spretter opp hele tiden og må bindes fast under kjøring. Bakrutevarmer virker og visker motor går greit når luka ett lite øyeblikk er igjen. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/p/26.png Microbryteren sitter under ett sort plast deksel på glasset og er den delen du åpner baklukeglasset med. Den sitter som en skinne ned i holderen og er festet med en liten torxskrue på nedsiden mot støtfangeren eller mot kanten av glassluken om du vil. Der finner du også en gummipropp. Under denne finner du mutteren som holder viskerarmen og dermed kommer du også til å få smurt opp gjennomføringen til bakruteviskeren. Når du får den HELVETES plastdekselgreia rett opp(etter å borret drittskruen ut) er alt easyfix. Bytt dritten, smør gjennomføringen grundig opp og monter alt tilbake på plass. Nytt plastdeksel koster 220kr ca og skrue får du på en isenkram som det het i gamle dager da jeg var litt yngre. Når alt er oppsmurt og satt på plass oppdager du sikkert at du påny har kabelbrudd i gjennomføringen til taket fra bakluka og VIPS, så har du mer arbeid. Kanskje er du heldig og er ferdig med jobben. Hvis ikke og du er lei, bytter du bilen inn i en ny Mitsubitshi Lancer eller Toyota Auris. Kaster alt av gamle bildeler og gir bort verktøyet på finn. Kona/kjæresten din synes du er blitt en voksen og forstandig mann og du får deg litt og naboene begynner å hilse på deg på en annen måte enn før. Eller så begynner man på jobben med dekslene i og rundt bakluka og tar fatt på kabelfiksejobben som jeg gjør nå. Bimmers forever
  5. Tja, "i fjor" er en difus sak iom at vi er i februar nå. Da kan det ha fått to vintre og ett par store utladninger slik at det ikke holder mål lenger. Men tar det lading på normalt vis og holder på spenningen er det vel ok? Som hao sier kan det være tett filter eller kondens også. Forøvrig bør det byttes veivhusventilasjon på disse dieselene. Sparer Egr system og turbo for mye slitasje og sotproblemer. Men først må du få start. Ikke lett dette med plutselige startproblemer. Jeg har en 97/9+8 320ia som ikke vil starte utenfor som står å ergrer både meg og naboer. Den er stein død til tross for nye plugger, releer, spenning på starteren og at motoren går rundt. Er mulig veivsensor som bare har kuttet der Finner ingen feil. Vel, noe skal vi som kjører BMW også jævles med i og med at vi slipper å koke ris hele uken igjennom
  6. Rattakselxet vil gi klunkelyd hvis det er defekt. Vil heller ikke hindre selvoppretting. Dette sitter sansynlighvis i utslitt tannstang. Jekk opp bilen framme og sjekk om hjula er treige å dra. Siden du har sjekket topplagrene(hvordan) vil neste være å sjekke tannstangen. Det skal være en ganske ekstrem feilstilling på hjulene før den slutter å selvopprette. bytte av tannstang er jo easyfiks.
  7. Disse bilene er veldig var på batteriet. Er det begynnende defekt vil du få start problemer selv med hjelpestrøm. Batteriet bør være i orden og toppladet når du forsøker. Hvis ikke starteren da går rundt eller klikker, sjekk 1 Sikkringene! De kan være sprekt på ett lite synlig sted. Bytt eller ohm dem. 2 Sjekk at startreleet slipper strøm gjennom og at starteren får strøm. 3 Siden kablene er godt dimensjonert der og at det skjeldent oppstår feil i DEN DELEN AV LEDNINGSNETTET, bruker du en skrutrekker el. lignende og setter strøm direkte på starteren. Da skal den slå inn. Hvis ikke er starteren eller innslaget defekt. (Innslaget kan ofte rengjøres og settes inn igjen og da virke en stund til man har fått tak på en ny starter. Mitt virket i ett halvt år etterpå. Jeg glemte at innslaget var slitt og kom derfor massivt for sent på jobb en travel dag da problemet oppstod igjen. Da var innslaget totalt utslitt.) Lite problematikk rundt slitasje på kontaktplatene på baksiden av tenningslås på E39 kontra E30/34 som er kronisk på det punktet. Defekt batteri er den største synderen på dette. enten fordi det erutslitt eller forsi bilen dinhar en strømtyv som feks releet til viften på biler med klima(komfort/klimareleet som sitter på høyre side ved dørken/ mot torpedoveggen i framkant av klimaanlegget(Må vel skru ut en skrue og fjerne en dekkplate som går fra konsollsiden og frammover mot torpedoveggen på passasjersiden altså. Har byttet to av dem på min) De er meget vare for lite strøm,så er du heldig er det batteriet som er slitent og ikke noe annet. Starteren er heller ikke vanskelig og ta ut selv om det er trangt der og den må snus litt på for å komme opp. Lykke til. P
  8. Vet ikke om noen E30 Alpina med 3,0, men 525IX kom som 3,0 i Alpinaversjonen. Trodde ikke drivværket i 325ix og 525ix var så forskjellig dimensjonert? Samme motor minus bunnpanne. Produksjonstopp i 90 for E30 og start i 91 med annen kasse for 525. Vet 325ix tålte 18/20hesters chip uten problemer. Kassen(både manuell og automat) burde jo ihvertfall tåle 191 som det er i 2,8ern som flere har satt inn IXer. Tror M30 3,0ern hadde mer. Jeg ville vel ikke vært redd for å kjøre en manuell med 220/230Hk såframt drivverket er i god stand.
  9. Alpina kjørte jo 3,0 på IXen uten at det gikk istykker fortere enn vanlig, så litt mer tåler det nok. Dog tror jeg at 321 hk temmelig raskt kommer til å framprovosere noe slitasje og problemer. Er jo dimensjonert for 170 hk dette. Noen her må da ha trimmet 325Ix å dermed kunne si noe om hva dette tåler.
  10. Jepp Akkurat som min 530dat99 Da blir spørsmålet siden jeg nå har ny hjerne fra Stenshagen XX0000noen flere råd?0000XX Er så lei 530 nå at jeg snart ikke orken å se på den engang. Tom for ideer. På den lokale bensinstasjonen sier han ene nattvakten at hans Mondeo var på samme måte og at ALT var prøvd. Han byttet selv en temperatursensor og bilen ble helt bra. 530 motoren skal ha to termostater? Noen som vet hvor den andre sitter som ikke er i framkant av blokka? Tror jeg vil bytte den andre også! Temp sensorer da?? HJEEEELP HER TRENGS.
  11. Hei Har selv brukt både multibil og Fairmont(som jo ligger i OSLO) OG BEGGE ER BRA SELV OM JEG SYNES MULTIBIL ER DYRE. SKINNASSISTANSE I SANDE ER TOPPERS, MEN LITT DYR. LITT FORBI Drammen bare og utrolig grei kar som heter Ivar. Tok setene på 540ien min og de ble som nye!! 32893871 Hils fra Per Chistian og BMWccn klubben hvis du skulle ringe ham. P
  12. Er dette komplett med spindler, skiver klosser og kalipter dempere og fjærer og armene? Stand på dette? Du har kun framme regner jeg med? P
  13. Hie Nei. Dette er egentlig ikke noe å kjøre med. Du risikerer skade på svinghjulet eller havari av clutch. Forhåpentligvis er det utløserlageret som er utslitt også å lager lyd og er blitt trått. Ingen grunn til å risikere noe på å bruke bilen. Bytt komplett clutch. P
  14. Hei Har du bilder av anlegget? Lagt inn bud på ombygget 328 med rotten eksos, så trenger eksos som går gjennom EU. Egentlig på jakt etter M3 3,0 eksos, men orginalt duger også. Har du hele anlegget med katter og rør også, dvs helt komplett? P
  15. Passer ikke org M3 fanger da pga helt annen innfesting og form på sidene av difusoren. P
  16. Da bør du prøve å nappe ut pluggen til LMM for å se om motoren endrer seg og går anderledes. Gjør den ikke det, er den(Lmm) nok gåen/ ute av referanseområdet. Noen har fortalt meg ett tjuvtriks som fungerer i mørket/ lite lys. Ta av luftkanalen inn til Lmm. Få noen til å slå av motoren mens du kikker inn på Lmm. Den skal da gløde/ lyse litt hvis den virker. Ikke lett å måle denne uten riktig verktøy og data. P
  17. Hei Hva er forskjellen på Stage 1 og Stage 2 mapping? Altså forskjellig software programmeringer med tilsvarende ulik ytelse. Hvorfor fem tusen i forskjell på de to? 10Laken for mapping er vel litt mye eller er jeg på vilspor her? Blir nok snart en tur opp til deg hvis ikke Stenshagen får skikk på bilen- Når i Mars er du tilbake? Du tar ikke en detour vel? P
  18. ikke noe så enkelt som stabilisatorstagforingene eller linkarmen. topplager og linkarm lager slik klakke lydhttp://realoem.com/bmw/showparts.do? ... g=33&fg=45 Del nr 3 eller 5 eller http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=33&fg=45 del nr 4 Har du sjekket Hardyplate og lignende? P
  19. Satser en tier på kabelbrudd siden det er dyrest og mest rælete. Jeg kan kjøre i dagesvis uten trøbbel for så å oppleve at den åpner og lukker i fart fra start til stopp. Kjempeirriterende og skikkelig fiklete arbeid. Ligger en DIY ute enten her eller på autopower.se eller ccn.no sidene. For mitt vedkommende blir det bryter skift og en gjennomgang av alt el i bakluka. Hjelper ikke det er det rett til bilelektriker.
  20. hehe Du er ikke hverken første eller siste med den der
  21. Ingenting bak passer Glem det Selv ikke sitteputen er lik. P
  22. All ikkeplanlagt skruing er kjedelig såframt det ikke er noe hyggelig som fruen plutselig finner på Litt list å lempe, feks å skifte vinkel hjelper også når en skrur på bil 400 er billig mot 2000kr timen på verksted P
  23. Hei Min spretter også opp under kjøring og når den er ulåst. Regner med det er kabelbrudd, men skal demontere låseknappen på baklukeglasset. Problemet er å få av plastlokket. Den lille torx sett skruen som holder lokket fra å kunne dras rett ut/oppover går rundt i plasten og det er ikke lett å borre den ut pga vinkelen. Håper å få sett mer på det på tirsdag. Kjøpt nytt lokk til ca. 200. De solgte IKKE skruen løst. Da måtte jeg kjøpe HELE mekanismen Vurderer å plukke ned bakluka og lakkere den i samme slengen. Er mye styr med å ta dette ledningsproblemet ved hengselet og jeg vurderer en bilelektriker til å ta hele greien. Sikkert billigere enn å bruke merkeverksted. Som sagt: Skal være mulig å ta ut og rense microbryteren. Går det ikke eller at det ikke har noen effekt, bytt den.
  24. Startet den før eller etter tennpluggbyttet. Sure(og litt slitte) gamle plugger kan nok være noe av årsaken. Sliter med det samme selv og skal bytte plugger på 320en min i morgen. Har du sjekket innsugsbelgen osv for spekker/ falsk luft? Kan være ett tips der altså. P
×
×
  • Opprett ny...