-
Innholdsteller
2093 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av pedro
-
Fra ille til værre I går sluttet bilen å gå skikkelig Den går på tomgang, men går ujevnt. Jo høyere motor temperatur, jo dårligere gange. Ved gasspådrag smeller den skikkelig metallisk. Tatt ut pluggene og de var sotede, men så ok ut. Veivsensor er hel og ser fortsatt ut som ny. Ca 2500km. Kamsensor er ikke byttet Ser det er to typer coiler, så 3 er byttet før. Siden jeg ikke har lyst til å skifte ut deler på måfå tenkte j å starte m kamsensor Ikke for dyrt og ikke bortkastet mhp ytelse. Etter rengjøring av plugger var den lettstartet, m gikk lavt på tomgang og begynte å smelle på 2500 rpm. Kamføler eller O2 sensor? Eller coiler. Hva tror M50mekkerne her?
-
Var akkurat en tur retur Oslo og ser forbruksnåla opp til høyre og tanknåla detter ned til venstre Tror j ligger på ett forbruk på halvannen nå Med de prisene på bensin som er nå tror jeg at ett sensorbytte blir billig. Får ta en liten pristest:-) Nå må vi få noen sommerbilder av bilen med nye speil. Innfellbare eller vanlig Mine Innfellbare irret i filler Uforståelig med den kjipe alulegeringen eller hva det er i speilene. Det virker som om speilene på BMW er spesielt utsatt for irr. Mine ble lite felt inn og de satte seg. Bør kanskje sprayes med noe en gang i mellom?
-
Fikk engang tips om at kam og veivsensorer bør byttes som slitedeler etter 80 til 100.000km Slitte sensorer gir latere motor og høyere forbruk. Selv opplever dette nå på E34 525 Går litt tregt og bruker mye J opplever også små kutt. Byttet veivsensor for 2000 siden og da var den pigg og fin i en periode. Tror j tar en sjanse og bytter kamsensor på gefûlen. Skal bytte "briller" og toppdekselpakning og da tar j kamsensor i samme rennet. Litt flere bilder tåler vi at du legger ut:-) P
-
Hei Husker ikke, men var ikke E-bay Handler på GS, KOED eller M-verkstedet og noen ganger bremsedeler olje og lakk på Biltema. Er bare 2000 km siden veivsensoren ble byttet. Kan det være kamsensor? Falsk luft gir ikke kutt slik. Jevnt drag m ikke noe sprut i motoren. Bruker også litt mer suppe nå enn før. Går egentlig utrolig pent og rolig for å være en 21 år gammel bil Etter en tur til Dr BMW har j ikke fått kontakt m hjernen. Derav ikke diagnose. Så plug and play løsning blir det ikke her
-
Hei Er på jakt etter 530i eller 530d og har en i kikkerten uten M-ratt. Beholder heller rattet da det tar lite plass å lagre p
-
Hei Familiens E34 touring har plutselig begynt å stoppe Kuttene varer fra to til tre sekunder og opp til full stans. Starter igjen m en gang og går greit, men ikke gått. Hender kickdownen ikke virker og m henger trekker den dårligere. Veivsensor er byttet for kort tid siden sammen med plugger og diverse. Starter veldig raskt og lett og går meget gjevnt. Veldig irriterende dette og litt ubehagelig da det oppstår helt plutselig. M52 2.5 blokk og topp m M50 konvertering dette. Glad for innspill Pedro
-
Dette er mye arbeid! Som Eirik sier må du ha ett rustfritt karosseri som utgangspunkt og helst burde det vært stor motor, 2.8 eller 2.5 og coupe for at det skal lønne seg økonomisk. Jeg plundret veldig med girkasseposisjon og mellomaksel. Kassen må flyttes for å passe til 6eren. Du må også ha helt nytt girskjaltesystem eller være flink m sveising og tilpasning. Eksosen må også byttes til 6er eksos. Var jeg deg lot jeg være. Få heller tak i en 318 is motor i god stand og se om du får tak i ett Dbilas innsug og kam feks på E-bay. Da får du ikke mer vekt og slipper unna m motor og clutch i første omgang. Kjapt bytte firer ut og firer inn. Ca 156 hk m innsug og kam om ikke mere. Isens 140 er mer enn sprek nok sammenlignet m en tung og lat 2.0
-
Hei Clutch Kastet desverre alle dørtrekk da de tok for mye plass. Mulig Eirik Viste har dørtrekk m gardin fortsatt om han vil selge løst. 92226544. Margeir Kan vel levere det på dør hos deg i morgen for 2000 inklusive hendler og slepering.(hvis du ikke har flyttet siden sist).
-
E39 stv har noen svake punkter Alle fire og især de bakre jekkfestene, bunnplate venstre side, kanaler, hjulbuer og kassen til batteriet og bunnplaten under batteriet. En bør også sjekke under dekslene i bunnen over støtdemperne. Der fant jeg rust på min siste som ellers var ganske fri. Dører og luke er jo skru av og kast. Fordrer ingen kapping sliping tilpasning, sveis, grunning og ikke minst lakk. Blitt j dyrt det hvis man ikke gjør det selv. Er mye hassel m E39 om de ikke er velholdte, men designet er som du sier ganske tidløst og kjørekomforten er høy. Mye plass for de som liker eller trenger det. Har ny batteribrakett til E39 stv om du skulle trenge det. Raskt å bytte. M BUTIKKEN på Rud solgte nettopp en sølvgrå for 80. P
-
Gratulerer med fin brukis og senk(co). Husk at disse er lave under på midten og lett tar nede m kanaler og eksos. Ser at du må ut med kassen for å bytte de fjærene som holder sentreringen på girspaken i nøytral >Ta gjerne biler av jobben når du holder på. Har ikke selv hatt manuell E39, men har hatt div E34 med manuell og må si sekserne kommer til sin fulle rett med manuell Dette gjelder både 530d, 530 i og 540 Har lenge sett på en 530i selv, men synes E begynner å bli gammelt. Lykke til med grom brukis og legg ut bilder
-
Denne selges i deler nå.ALT MÅ VEKK NÅ: DELENE GÅR BILLIG P
-
PDC styring 216900270 Control unit, active PDC Har også komplett kabel med PDC følere E39 bak(komplett fanger med ledningsnett controller og pdc følere og overgangskable preface til facelift og shadowline lister) P
-
Har en blå original fanger og noen deler til org 540 fanger Asker da
-
Har vel to stk Hella som jeg kan selge er snart 3 år gamle Bilde på MMS om interesse
-
Til hvilken bil?
-
Har fortsatt masse deler til 530D Blandt annet turbo med lav km, radiator, intercooler, dyser, dynamo, to EGR ventiler, den ene nesten helt ny osv. Bilen ble hugget etter en krasj i vinter i A stolpen. Før dette ble den påkostet over 160`000 kroner på Stenshagen BILIA HØVIK Seter komplett stv, ratt og annet interiør som brytere mm P
-
Har fortsatt alt av løsdeler til motoren Green air filter m få km, dynamo, Kupefilter 2x nokså nye, ny ubrukt spennrulle til hovedreim/ A/C Tre dieselinjektorer filter dieselslanger Alt av vakumklokke og trykkfølere til styring av turbo Fuilrail pressure gauge +++ Komfortstolene er begge elektriske 2X høyre framskjermer Den ene nedslipt og "ferdig" til lakk.
-
Grått skinn rollo, elektriske komfortseter fremme. Ny turbo, fødepumpe og EGR i fjor. Nesten ikke km. maks 25,000 Nye tilførselsslanger til dieselen m nytt filter ble byttet samtidig. Hjerne ny for 20.000 siden. 2001 sw EWS boks følger med hjernen Komfort relee Høyre framdør, panser og skjermer Mye utstsyr i den som fartsholder klima justerbart M.ratt med rattbetjenming av cc radio og telefon 2X fødepumper Ene er helt ny og kun prøvemontert Masse interiørdeler som instrument 2000 530 dat, radiodel cd spiller og veksler Støtfanger bak med PDC og hengerfesteluke Framme med grøftelys Instrument for biler med varme og massasjeseter ASC og PDC m.m. Ring for bilder og informasjon på 91848260 Delene befinner seg i Asker Har mye av bilen fortsatt
-
Hei Selger 99 530 dat i deler Radiatorer, tre dyser, interkooler, Green airfilter, 3000km og originalfilter med 10,000km(holder fint ett intervall til). Alt av slanger, filter, turbo, trykkfølere, EGR diesel fødepumpe m mer er helt nytt. Høyre fordør i sort II og rustfritt panser i cosmosswarz Passasjerdør og høyre framskjerm kun noen få riper ingen rust. Silbergrau nedslipt hf + en Schwarz II med litt riper. Fire stykk svarte gummi vintermatter som er veldig pene Dobbel rollo med nett til tak Grått skinn med elektrisk komfort førerstol i godt skikk Instrumentpanel, baksetene gikk i kontainer i dag. M ratt, m fjernbetjening av cd/radio og cruisecontroll med slepering og hendler, Hjerne som var nykjøpt i 2014 for 03 modell 193 hk Hella Xenon lykter maks tre år gamle Grått comfort skinninteriør med elektrisk førerstol Delene befinner seg i Asker Ring 91848 260 E34 silbergrau og E39 bostongrün bakfanger m hengerfesteuttak og PDC begge til stv
-
Blå luke på finn med tilhold i Stavanger
-
Hei Nei Må ta noen isåfall Holder til i Asker
-
Den bakluken med med høyt bremselys har en stygg rose i nerkant nesten midt på, den andre er hel og grei.
-
320 motorene er mer enn sprek nok til å gi god kjørekomfort. Det er tross alt snakk om en rekke sekser på 150 hk. Med lettet svinghjul og en chip fra Fezken vil denne dravillige motoren yte over 160hk som er nok til mye sommermorro.
