Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Hei Igjen 325icab Har 92 M525 tdsa personbil m firkantlokk ja Er int i pakken komplett Pedro
  2. Hei ser du selger div emeblemer merker + LÅSEPINNER. Da har jeg kansje ikke tatt mye feil hvis det er låsepinner til dørene? Ikke dødsaktuell påkost for mitt vedkommende. men det er emblemene. Visste ikke at de het rondeller? Passer de min 92/94 E 34? I så fall er jeg interessert i hele pakken. Husker ikke hva motoren min heter men det er en 2,5tdsa Pedro
  3. HEI IGJEN ROALD J ramla innom tråden din her og kan si to ting. Prosjektet er virkelig fint og kommer du innom meg (FOREKSEMPEL M EN 2.3L) så skal du FÅ nye vindussveiver. Ps(subber hjula?) Holder på med ett selv, 86 320i Per C
  4. HEI IGJEN ROALD J ramla innom tråden din her og kan si to ting. Prosjektet er virkelig fint og kommer du innom meg (FOREKSEMPEL M EN 2.3L) så skal du FÅ nye vindussveiver. Ps(subber hjula?) Holder på med ett selv, 86 320i Per C
  5. ja jøss. da er bilen bra. Noen ganger skal man prøve, andre ganger må man bare innse at det er idiotisk. Vinterbilen i år var en Mitsubitshi Lanser 225t km og fornøyd forige eier, men etter 13t i påkost på ei uke, måtte jeg bare si stopp. Det virker da som jeg hadde tatt det som var, for neste eier er fornøyd! Problemet er å gjøre en god vurdering på lønnsomhet. Biler er ikke så enkle og gammel bil er ALDRI en god investering. Hadde jeg sittet på børsen de timene j sitter her hadde jeg ikke sittet her EEHHH Du skjønner hvor jeg vil hen. Mye av dette glir over i tull og forfengelighet og er ikke egentlig god økonomi. MEN JEG HVERKEN RØYKER ELLER DRIKKE Å JEG HATER Å PUSSE OPP HJEMME, SÅ NOE SKAL EN KAR BRUKE PÆNG PÅ Så får neste frue se om hun holder ut Noen naboer her leaser Toyota og er såre fornøyd med det. Noe for oss også NÆÆI Pedro
  6. Hei igjen og synd at det er slik dere opplever BMW. Noe må da kunne reklameres inn til BMW NORGE Gearkasseproblematikken er vel velkjent på BMWs automatkasser, fra E-34 til nå. Har nettopp bygd om en 525ix til man. Blir helt topp det med noe kr. og ei ukes kveldsarbeid, 16000 ca. . Kassa kjøpt på KOED og overhalt på et lite verksted 20 min. unna. Pedro
  7. Hei rottert. Bmwer fortsatt gromme biler.
  8. Hei igjen Bud på 2000 + frakt står fortsatt ved lag. Frøkna fortsatt mobilløs Pedro
  9. Hei Eirik Passer ikke skjørtene på E30 2/4 dørs om hverandre? Trodde forskjellen lå i dørstolpe/stokk og dører/bakskjerm? DVS lik akselavstand og lengde på kanal? Hva skal du ha for M5 bremser til E39? Er det komplett forran og bak?
  10. Hei Hadde som prosjekt å bytte rundt elementene fra mine utslitte E-30 seter til ny uten varme. For å si det mildt. Det var jobbit Er du ikke salmaker vurder det på nytt. Ikke vanskelig , men du verden så mye pirk. Driver nå å bytter interiør i vinterbilen 89M 5er uten noe som helst. Jeg tror min 5er har det mest minimalistiske el systen noen gang lagt opp i en bil. Til alt overmål av jævelskap ligger alt til rette for AIRBAG. Drittbil Bare plug and play på denne å montere bagen, MEN JEG VIL IKKE HA AIRBAG. men grøftelys, setevarme. el vindu forran og lys i den forbannade gearkula uten å tjuvkoble halve bilen I 92/94 M525tdsa en min er Airbag det ENESTE jeg mangler og der er det ikke snurten av opplegg for det. Samme prosjekt i sommerbilen min, E-39. Varme, men uten el. mem seter og speil. Har kjøpt inn seter, ledningsnett i dørene, el speil m memory og "kontrollknapp" i dør, men har ikke strøm noe sted for det. ANY HELP WOULD BE HOT for å sitere JarJarBinks for de som er gamle nok til å huske Star Wars Pedro
  11. I likhet med rottert ser jeg at dette er litt inn i fremtiden, hva nå den bringer av drivstoffpriser og avgifter. Min E-39 530dat får dra lasset i to år til, dvs to sommre, da den står om vinteren. Syns "GAMLE" E-60/1 så tung, snodig og sedat ut da den kom. Det tok meg lang tid å bli vant med interiør, klimaen(var konstant stiv i nakken) E drive og ikke minst utseende. Syns heller ikke "handlingen# var like bra som E-34en som jeg har to av. Vet ikke helt om E-34 540 og E-60 523 er kompatibel, men jeg vet ihvertfall hva jeg vil sitte i. Et annet problem som ingen andre opplever?? er baksetet i touringen. Mine to 11 år gamle jenter(ca 145cm) klager støtt over å sitte å dunke hodet i plastikkkappen rundt håndtaket til nedfelling av bakseteryggen hvor også håret setter seg fast. ingen vil bak og slettes ikke i midten. Sønnen min er større en meg og får ikke plass der. Etter en tur m fam fra Oslo til Gøteborg via Lillehammer i sommer med mye småkjøring til forskjellige aktiviteter, kom det samstemt fra de tre i baksetet: Pappa, vi drar hjem og henter BILEN og på vei til Danmark ble E-60in forlatt til fordel for brumminga til en 11 år eldre bil! Den nye fem`ern med lengre akselavstand vil etter mitt skjønn komme i en vinn vinn situasjon mhp komfort, plass og looks. Jeg gleder meg ihvertfall. Pedro PS: nå har E-60in fått ny motor pga oljeforbruk. Oppgradering av software til kr 6000 på Stenshagen, EHH nei takk.
  12. slett tråd
  13. Hei Champ Når du skal gjøre jobben med å skifte øvre tårnlager må du alikevell avlaste fjæra med klemmer. Da er det bare å skru av mutteren som holder tårnlageret i toppen. Det er en del skiver der som må settes riktig sammen, men dette er enkel mekanikk. Den store kontra mutteren som holder demperen skal ikke løsnes. slik at støtdemperen blir sittende i fjærbeinet. Altså; Jekk opp bilen og sett en bokk under, ev. begge sider. Løsne calipter fra fjærbein. to store skruer m 17 eller 19mm. hode. Løsne styrestag og bærekule, 15 eller 17/ 19mm. Løsne de tre mutrene på toppen av fjærbeinet inne i motorrommet. (oppe på innerskjerm 13mm). Slipp fjærbeinet ned og ta det ut. Sett på en fjærklemme og avlast trykket fra fjæra. Demonter øvre tårnlager med skiver. Lettest hvis det ligger på benk eller står i skrustikke. Løft av den nedspente fjæra og fjern de gamle gummipakningene. Gjør anleggsflatene rene. Monter nye og sett fjæra tilbake på plass og monter nytt tårnlager. Sett så fjærbeinet på plass og monter Calipter og hjul. En side ferdig. Tidsforbruk første gang du gjør dette er ca 2.5 timer pr. side. Neste går adskillig raskere. Lykke til. Mvh pedro
  14. Hei igjen. JA SELFØLGELIG LAGER FJÆRENE LYD NÅR DEN SLÅR NED MOT ANNLEGGET UTEN DEMPING ELLER SLITT GUMMI. Jeg byttet både øvre og nedre gummipakning etter råd fra Trond(Gule gs bildeler). Så dette er ikke grunnen til ulyden i min E-30. Da jeg skulle sjekke om det var slakke andre steder enn rattstammen, begynnte det sef. å sne og jeg lusket inn med uforrettet sak. Skal skaffe meg et tårnlager fra huggeren i morgen. Det er dyrt. 625kr på GS 1400 for begge på KOED. forhåpentligvis uten snevær da garasjen fortsatt er stappa m E-34 deler To Muligheter til på bilen din for slik lyd Champ. Når du setter støtdemperen inn i fjærbeinet skal det skrus til en låsemutter over demperen. Er den løst tilsatt vil demperen bevege seg i fjærbeinet. den andre er lett å kontrollere. Oppe på demperen sitter det et plastdeksel(oftest da ihvertfall hos oss petimetere) Under den finner du den mutteren som holder tårnlageret ned mot demperen, for å si det litt enkelt. Annlegget i støtdemper stangen. Denne kan lett strammes med et riktig verktøy(gjerne fastnøkkel med en umbrako i midten) eller trykkluft Pedro
  15. Temmelig irriterende dette da jeg har fått det samme selv på venstre side på min E-30 86 etter å ha byttet til senkesett m dempere. Min var helt tyst å fin og settet ble satt på av ren forfengelighet sef Etter at jeg var ferdig har jeg hatt en klunkelyd og litt skralling i VS. Jeg trodde først det var en slitasje i rattakselen, da det er litt slakke i den, men er nå blitt usikker. Strammet øvre mutteren på demperen og tårnlageret uten at det ble bedre. Spørsmålet mitt er da om defekt tårnlager kan lage en slik ille lyd Bilen var tyst, tight og fin før j satte på senkesettet (Svenskt) fra GS. Pedro
  16. Slett
  17. Slett
  18. Slett
  19. Hei dere Er 46, fra Oslo og har tjuemange skadefrie år og 75% bonus. 1300 i If LØP og kjøp? SUPERT SELV OM DET bare varer ett år. Hadde If før men så skrudde de plutselig opp prisen på tre forsikringer på rundt 10t BMW530 dat unger og bolig opp til 17000 Tok tennant i nesten to år,8700 men så kjørte de samme stunt. dette er vanlig? Har selv jobbet i Samvirke forsikring i Sandvika. Plus som jeg var innom, drev med akkurat det samme. Fikk tilbud fra >Sp1< på 520i 89mod 12000km til rett under 6000/ 5700 m full kasko og 3700 for delkasko. Sa høfligst nei til det. De skrur oss hardt der P
  20. Slett
  21. slett
  22. Slett tråd
  23. Slett tråd
  24. SL
×
×
  • Opprett ny...