Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Ny bump Komplette bremser framme og bak i god stand, ikke heng. Ligger i gangen og tar plass. Bud P
  2. MYE BRA DELER LIGGENDE. SENKESKÅLER Solgt.
  3. Hei Lufter salg av enM52B20motor komplett med ledningsnett osv. Fra en 98 modell E36 320ia. 156tkm. Automatkassen er i topp stand som girer silkemykt og fint. 1000 kr for denne. Selger også mellomaksel og komplett bakstiling fra denne bilen. En M50B20 m 212,000 km på telleren med ny hjerne. Går meget bra denne. Alt av hjerne elnett styreenhet til girkassene. 1000 for kassen. 1500 for bakstillingene komplett uten dempere og fjærer da disse skal være med bilen videre Har også en 318i fra 95 Kan startes og prøves i bil. 212,000km Sittet i en pedantholdt cab. 3000kr P
  4. HEI Jeg har fortsatt en del M50 52 deler til salgs Venstre Bakdør til sedan E34 Liten rustflekk oppe på døren ikke rust i nedre kanten på den Silbergrau Støtfanger framme -6Coiler- VAR TIL 525 BUD -Lmm- 520I 500kr/bud? -servopumpe HAR EN PUMPE IGJEN TIL 520 V8 grillramme E34 2x KOMPLETTE FACELIFT E34 SPEIL BEGGE SIDER Altså to sett Div viskerbrytere/ blinklys sedan To komplette instrumenthus til 525TDS Ene til automat Lav km 169t? E36 To helt nye org støtdempere Ubbrukt og umontert To Bilstein dempere med 40t km Silbergrau bakluke til sedan. Pittelitt rust i en kant ellers strøken Sort II bakluke med leppe til sedan Strøkent sort sedan/ stasjonsvogn gulvteppe fra bil med 104,000km på telleren Strøkent dasjbord E36 sedan fra samme bil- Støtfangere fram og bak til standard E36 Sort E36 coupe skinninteriør dør og sideplater Trekket må limes på nytt på sideplatene, ellers er det temmelig pent. E36 sedan og coupe sort skinninteriør Dør og sideplater må limes på nytt å coupe interiøret. HAR ENDEL ANNET LIGGENDE OGSÅ! E30 Støtfanger framme. Midtkonsoll til E30 coupe Pen Alpinhvit bakluke E30 med en liten lakkskade ellers strøkent. Sort Mleppe E30 til bakluke. Delene går billig Skal bort P
  5. pedro

    BMW dieselmotorer

    Det jeg har fått av svar fra Egil Stenshagens tyske tekniker på samme spørsmål, er at det er ganske mye som er ulikt mhp ledningsnett og styring og komponenter som mangler på E39en mot E6X. Motor passer rent fysisk rett ned, men der stopper også alt som ligner på plugg and play. Ville ha gått for en 530D/ 330d motor og tuning. Det er også vanskelig med facelift motor i preface E39 av samme grunn, hvistnok? P
  6. E39 540 95 April Caliper housing left 1 34211163649 $350.83 01 CALIPER HOUSING RIGHT 1 34211163650 $350.83 Ventilerte skiver framme Brake disc, ventilated 324X30 2 04/2000 34116757746 $128.60 Bak Ventilerte skiver Brake disc, ventilated 298X20 2 34216767060 $103.90 e39 540 2003 Juni Caliper housing left 1 34116773131 $399.95 CALIPER HOUSING RIGHT 1 34116773132 $399.95 Ventilerte skiver framme Brake disc, ventilated 324X30 2 04/2000 34116767059 $139.45 Bak Ventilerte skiver Brake disc, ventilated 298X20 2 34216767060 $103.90 Stv bak Ventilerte skiver Brake disc, ventilated 298X20 2 34216767060 $103.90 Ingen forskjell på bremsene på 540 fra 95 april til juni 2003. 530 dog ett skille i 01 med større bremser framme til samme som på 540. 530 kom også med en økning i antall HK fra 184 til 193(endringer i styring og el anlegg). Uansett er det plugg and p(l)ay å bytte bremser framme og litt easyfix bak på E39. Betalte 4000 + klosser for pent brukte M5 bremser med slitte klosser. Værre på feks. E36 med skifte av spindler framme og svingarmer bak for å få på M3 bremser. Vil si det er en stor jobb bak iom at de tre(6 i alt) festeboltene på svingarmen sitter noe jævlig eller knekker. P
  7. 520 til 540 framme og bak ingen modifikasjoner. 520 til M5 framme ingen modifikasjoner annet enn at du må bore opp og gjenge ett ekstra hull til Z skruen. Bak passer ikke M5 bremsesko og skiver pga. større bremseskjold og bredere bånd bak på M5(husker ikke om det var annen diameter i farten). Du må bytte bremseskjold og spindel og lager bak. Husker heller ikke i farten om du må modde noe på handbrekket. Ikke mye arbeid dette. Har byttet til både 540 og M5 bremser på E34 og E39 og det er en god investering uansett om du velger 540 eller M5 bremser. Du merker stor forskjell. Merk det er ett skille på faceliften på E39 og er vel noen skiller på E34 også på årsmodell med og uten ventilerte skiver. Min 96 520iat hadde ikke ventilerte skiver framme. P
  8. T R Det var jo nettopp det Stenshagens mekanikere sa til meg også. Etter rengjøring(av intercooler, innsug, slanger og bytte av AGR) og turbobytte var bilen om ikke likedan, så værre!! Er jo noe mekanikk og styring(også elektrisk) her også som kan ha tatt kvelden? http://realoem.com/bmw/diagrams/g/d/218.png ""Eneste jeg ser for meg er om den er låst i "minst" posisjon, dette gjør at du kan få for mye ladetrykk, som fører til drivstoffkutt for å unngå det." Dersom de tror at noe er galt, og "om du ønsker kan vi prøve å bytte turbo", så er det ikke holdbart."" Men dersom de er "sikre på hva feilen er", bytter delen, og det viser seg å være feil, da kan du kreve at dem ordner opp. . Ikke lett å gi råd når slike feil oppstår. Det viktigste er å være nøyaktig i hva man sier, huske hva man blir fortalt og prøve å lage en konsistent og holdbar historie utav feilproblematikken. Å tenke litt selv er aldri feil. Uansett er ikke en turbo det dyreste som kan være galt her, men faktisk en mekanisk dings som feks. dynamo som kan skrues av og ny settes på. Skader invendig i motor, dieselpumpe, dysefeil, feil i topp osv er værre og mer kostnadskrevende. Men JA. Turboen kan gi slike feilsymptomer. Hva med å bytte turboen selv eller få noen litt rimeligere til å gjøre det? Er motoren fin etterpå er jo alt bare bra. Den sitter tross alt bare i tre skruer og en slangeklemme++, for å si det litt enkelt. Har partikkelfilter eller catalysator tettet seg kan de jo kjøre eksosen utenom for å sjekke(det bare bråker litt)!P
  9. Ingen jeg har funnet i Norge overhaler turboer med variabel turbogeometri. Dette skyldes hvistnok at det ikke er så lett å få tak ideler som er holdbare til disse turboene. GIK http://www.gikturbo.no/ er de jeg har handlet oftest hos når det gjelder turbo. Sist kjøpte jeg hos Koed. Synes å huske at den kostet 9600 på 530daten min der. Din turbo skal være noe rimeligere(6600+mva og frakt). Var vrien å skifte pga plassering. Vet ikke om det er mulig å plukke turboen ut og legge den i renseveske ala diesel eller bensin? På min bil som fikk samme diagnose hjalp det ikke med turbobyttet, da feilen var sammensatt av flere ting som tett veivhusventilasjon, totalt nedsotet AGR ventil og sot i innsug og ett hittil ikke løst problem med styring/girkasse. http://www.turboservice.no/Bytteturbo.html Disse skal også være brukbare foresten. P
  10. Hei Skikkelig smell dette der! Lurer på hvordan det ser ut langs innerskjerm, torpedovegg, vange og støtdempertårn. Har TÅRNET flyttet på seg? Airbag som har løst ut ev hvilken årsmodell er dette? Har du en takst på skaden? P
  11. BUMPiti BUD Kaliptere fra fine hele biler dette som er ombygd. Ikke fra vrak og skrotbiler. P
  12. BUMP Bud på M leppe til bakluke notert. Nei Selger ikke bakluka for 500 enda. Helt nylakket i AlpinweiB 1. 800? P
  13. Bumper hel 96 E36 sedan i deler og ett komplett drivverk fra 320ia med lav KM. Masse deler til E36, også noe fra coupe. P
  14. Varierer på hvilken type kasse. Påfyllingshullet for gir og diffolje pleier å være på øvre nivå/påfyllings"nippel"/ tappeplugg. Jeg har ikke hørt fra noen i BMW systemet på Autozentrum eller Stenshagen bil si at en automatkasse tar skade av å bli flushet. Gjøres dette riktig og all gammel olje spyles ut, bytter filter og renser magnetpluggen skal det ikke da kunne ligge igjen brente oljerester eller opphopninger av spon som skal kunne sette seg i ventiler osv og gjøre skade. Er kassen slitt, har brennt olje og/ eller defekt filter vil kassen før eller siden gå istå. Bytte av olje bør skje sammen med at man tar ned bunnpannen og skifter filter og rengjør bla. tappepluggen for spon. Jeg har en E36 97 320ia som har stått i to år. Etter endel kjøring i går og i dag begynnte den å dunke lett når den gikk opp i femte. Dette tror jeg vil forsvinne med ny olje og filterbytte da kassen til nå har giret silkemykt. Olje er kjøpt inn. P Ps ER vel slik at vi med "problemkasser" har slengt oss med her . Er endel av oss som har E39 og E53 med problemkasser. Min girer noen ganger for sent og andre ganger ikke i det hele tatt og må tvangsstyres. Den SKJELVER og rister også noen ganger. Frister med overhalt kasse eller å få overhalt og oppgradert, alt etter hva som blir best og billigst. Billig brukt kasse kan jo bli ett problem hvis den brukte kassen har eller får problemer tilsvarende det man hadde med originalkassen. Fikk ikke ringt i dag siden sjefen min insisterte på at jeg måtte jobbe med fag. Skal få ringt begge i morgen. P
  15. Varierer på hvilken type kasse. Påfyllingshullet for gir og diffolje pleier å være på øvre nivå/påfyllings"nippel"/ tappeplugg. Jeg har ikke hørt fra noen i BMW systemet på Autozentrum eller Stenshagen bil si at en automatkasse tar skade av å bli flushet. Gjøres dette riktig og all gammel olje spyles ut, bytter filter og renser magnetpluggen skal det ikke da kunne ligge igjen brente oljerester eller opphopninger av spon som skal kunne sette seg i ventiler osv og gjøre skade. Er kassen slitt, har brennt olje og/ eller defekt filter vil kassen før eller siden gå istå. Bytte av olje bør skje sammen med at man tar ned bunnpannen og skifter filter og rengjør bla. tappepluggen for spon. Jeg har en E36 97 320ia som har stått i to år. Etter endel kjøring i går og i dag begynnte den å dunke lett når den gikk opp i femte. Dette tror jeg vil forsvinne med ny olje og filterbytte da kassen til nå har giret silkemykt. Olje er kjøpt inn. P Ps ER vel slik at vi med "problemkasser" har slengt oss med her . Er endel av oss som har E39 og E53 med problemkasser. Min girer noen ganger for sent og andre ganger ikke i det hele tatt og må tvangsstyres. Den SKJELVER og rister også noen ganger. Frister med overhalt kasse eller å få overhalt og oppgradert, alt etter hva som blir best og billigst. Billig brukt kasse kan jo bli ett problem hvis den brukte kassen har eller får problemer tilsvarende det man hadde med originalkassen. P
  16. Jeg er svak for de originale M3 felgene du hadde. Blir 18 toms M3 E46 felger på meg til fredagen. Synes egentlig 18" er i overkant jeg også, men betalte 3tusen for dem med noe #tomasino alesandro# luro dekk(Husker ikke hva de het, men det var hvisstnok noe dritt på vått føre ifølge forrige eier). 8lapper for nye Keskiner vel ikke så dyrt, men pluss hjul da så blir det jo mye dyrere enn de 6t du skulle ut med først. P
  17. Hey S Har tro på rød bil med svart tak. Ikke noen andre jeg har sett som har det heller. Hvit bil og svart tak, men ikke rød m svart. Litt gammel muskelbil over det den kombien der. Jeg hadde Capri i samme combo. Gikk endel Mustanger og andre amriser slik før. Photoshop er tingen da? Personlig synes jeg E36 står seg best med skjørter.
  18. Det var akkurat det jeg gjorde Trond. Satt som en annen tulling å glante ut av vinduet i ett par timer mellom tolv og halv to siden det var lørdag. Det betalte seg det Trond. Takk for kommentar og lykke til med egen prosjekter!
  19. Fy faens pakk. Da var det folk ute på gårdsplassen i natt igjen. Ringte polititet med en gang jeg så aktivitet rundt bilen min. De ble stoppet og avhørt uten at Tante og Onkel fant noen verdens ting i bilen og de ble sendt avgårde. Virker som om det er stor aktivitet blant den typen søppelfolk ute nå. Hadde med meg ett stålrør ute på plassen da jeg så dem. HADDE gått bersærk hvis de hadde gått ut av bilen. Da hadde det ikke holdt med en sykebil, ER SÅ JÆVLIG LEI FANTEPAKK NÅ ALTSÅ. DET BLIR SIKKERT IKKE PALLESNEKKRING ENGANG NESTE GANG DE KOMMER og jeg oppdager det. Blir å slå først å spørre etterpå. Stålrørete er tungt det og skal brukes til slikt har jeg funnet ut. Er ikke så glad i jobben min at jeg ikke kan være borte fra den. Rulleblad er det mange ok folk som har nå. Tror til og med jeg får sove godt selv om jeg hadde sendt noen til SUNNÅS Rehabiliteringssenter. Det er dit folk skal etter kontakt med stålrør. Enten går du ut uten det og prater og tar sjangsen på å bli knivstukket eller banket opp., eller så går du IKKE ut. Alternativet mitt er å gå ut med røret og slå først, Come what may. Tidligere arbeidskollega av meg fikk ett års fengsel, men han tok i litt for hardt og var uheldig. Vedkommende det gikk ut over tok kvelden og det er jo ikke hyggelig, men den tjangsen tar både stålrøret og jeg Slutt på snillismen!
  20. Ikke lett å få med seg allt nå i påsken, men i dag er det SØNDAG. Gått i surr jeg. Nei, var vel ikke meningen å sammenligne felgene? Er som å sammenligne en brødskive med kaviar og en biff m bearnaise! Skulle gjerne hatt noe annet på bilen enn de jeg har, men prioriterer nå lakk etter hærverket forrige søndag og GARASJEPLASS.
  21. S Noen ide om hvordan hjulbuene blir seende ut med så mye valsing? "Vær varsom plakaten" blinker litt nå OZ er råe felger det også! Har vel hentet Keskinene nå vel? Som jeg sa over her! BILDER Jeg får vel fortsette å feige med A/C felgene mine jeg vel? Bilen min er et sørgelig syn nå da uten lister, fanger framme sidelister, lykter og senterkopper Mulig jeg prøver med Alpinahjulene igjen siden ingen ville ha dem. 3mm spacere framme er nødvendig. De subber i bakkant ved foringsinnfestingen ved fullt rattomslag desverre. P
  22. En kunde hos Ole Martin Lie, Alf Lie Motor - 22322205 Alf Lie Motor har besøksadresse Professor Birkelands V 27, 1081 Oslo forøvrig bare så det er sakt, kjøpte overhalt kasse til 530 og betalte litt over 16.000kr. Prøver å finne ut hvor kunden kjøpte den. Driver å søker på kasser + at en kompis driver å ringer og undersøker litt rundt i tyskland. Må betale litt for frakt og omkostninger i tillegg til kassen, men da kan kassene tas inn til norge og leveres strekningen Sandefjord - Stavanger. Sansynligvis pant på kassene og det blir da kostnader på frakt der. Alternativet blir jo å kjøpe overhalte kasser uten pant, men dette er dyrrt og hva skal vi med defekte brukte kasser etter? Håper det blir ett gruppekjøp denne gangen og at vi får tatt inn noen automatkasser. Interesserte bør legeg seg på her. Mulig vi kan ordne noe med montering inn/ut også ett par steder i landet? MEN kassene må være oppgraderte, ellers er det liten vits. P
  23. Skulle den ikke få stå på originale M3hul da? Grise gromme disse S. Liker kantene godt. Pent senter også. Valse pent nå da så det ikke blir skader i hjulbuen. Hvem skal valse? Flere bilder av felgene på bil da? P
  24. Hans Kristian Det er en stor fordel for lakkereren at bilen er så ribbet som den kan være. Lettere å maskere, slipe og sprøyte De slipper å demontere og montere De alller fleste liker at bilen er kjørbar og at du skal ha samme farge.
×
×
  • Opprett ny...