Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2094
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Argh +1 på 93 E34525tdsa Annen type plugg og andre farger på ledningene om jeg husker rett.
  2. pedro

    Forbruk e39

    Ja En Skoda Roomster går på 0,44. En Touyotat Yaris det nesten samme. Rekkevidde betyr alt! NOT Bayerische Motoren Werke AG Freude am fahren gutter på vei til ST1 Shell, Esso eller hvor pokker vi enn nå måtte fylle. For meg er lyden av en frisk E30 M20 i en tunnel verdt hvilket som helst bensinforbruk omtrendt. Luka opp, ned i 2dre og SMIL Så driter vi i rusta i jekkfestene en stund. P
  3. pedro

    Forbruk e39

    Ok Vet ikke forskjellen på motor, men jeg hadde e34 540 en stund og den gikk ikke så billig på bykjøring, ca, 1,1 til 1,3 og langkjøring ca 0,9. P
  4. Hei Meglern Tror du kan slappe av litt og dobble intervallet uten fare for turbo havari. Mange bytter jo aldri dette filteret uten å få havari. Kanskje en 50/60,000km er ett greit intervall for oss med endel småkjøring?? Solgt den andre bilen enda? P
  5. Jeg kjører nå uten LMM Ingen feilmelding før eller etter P
  6. Nei Merket ikke noe til falsk luftsusing LMM kan også være synderen her Dra av pluggen til LMM Går bilen tilnærmet normalt da så er LMM gåen Bytt den OG SØRG FOR AT DEN BLIR KODET INN I BILEN P
  7. Min 530dat har akkurat hatt ett luft problem. Det ble montert innsug uten å bytte pakninger etter en større pågående jobb til tross for at dette kommer på under100 lappen. Bytt i alle fall alle de oransje pakningene på innsuget og eliminer falskluft som problem 1. God investering mener nå jeg. Da får du også inspisert dysene og brua for lekkasje og inspisert innsuget nøye en gang til.(sot osv). Sjekk samtidig Egr ventilen i front for sot og sjekk at den trekker opp og at vakunslanger sitter som de skal. P
  8. Hei H Ja vi har vel blitt litt late, men prisene er ikke hva de engang var på disse etterhvert gamle bilene. Kenneth NSR får jo heller ikke solgt sin relativt greie cabbe for 80.000. Den er mvaet inn og det er kun engangsavgift og årsavgift på den for å få skilter på den. Tror folk tenker 30000 for motor og gir, 8000 for interiør og 12000 for understellet(resten av delesalget,speil og fangere, er bonus etterhvert)=50,000 og da gidder man ikke betale 80,000. Går jo "pene" 95 320cabber for 39,000 på Finn og AutoDB.no nå. Skulle jo være en grei sak å få rustfri M3cab for 125,000 da. Problemet mitt er at jeg ikke har ett sted å stå lenger og at skrulysten derfor er borte. Lykke til og gratis bump fra Pedro
  9. pedro

    Forbruk e39

    Tallene for min320 ia sedan med skinn og spoilere og skjørt og annen plastdritt er ca 0,8 på blandet kjøring og 0,66 på langkjøring og da ikke over 80 kmn/t. Går jeg over dette, og i tillegg har kort avstand til forrankjørende bil og rykkekjører osv, er den raskt over literen. Min 530drittat var før den ble syk ALDRI over 0,82 ved "normal kjøring" i by og nede på 0,66-0,70 på langkjøring ved 90. Kjører Michelin std dim på alle mine biler bortsett fra på 525tdsaen som står på Falken eller noe? og Yokohama vinter. Fruen bruker gjevnt 0,1 til 0,2 mindre på ABSOLUTT ALL kjøring uansett enn meg. Hun drar skjeldent over 0,66 på tdsaen. Men dette er penger jeg lett sparer på ikke å kantkjøre alufelgene mine så jævlig som henne(Har nettopp knust 4 felger, så håper hverken noen på Asker bilutleie eller fruen leser dette again) NN
  10. Dette med hvilke kaliptere som passer om hverandre er Eirik Viste 92226544 god på. Han har fysisk prøvd endel bytter. Verd å høre med ham, men dette er vel ikke det største problemet ditt vel? Kan du ikke prøve å rengjøre og smøre rundt stempelet og presse det litt inn og ut og movere det opp? Verdt ett forsøk. Er redd Tech 7 blir endel stivere enn originalmassen. Det er lenge igjen til sommeren og greit å få det tett nå. Holder på med det samme selv på B3en etter en tur til lakkereren Tok fire dager med 1500watts vifte på døgnet rundt for å få det tørt. Nå har jeg rustrøde striper langs kanten på forsterkningene i gulvet! Sigaretttenneren når du vel fra girvelgeren? Får mulighetre forå rikle med noe slik at det løsner. Jeg fikk opp min ved å støvsuge Det er utrolig hvor mye vann som renner inn fra døra når pakningen er dårlig eller sperren løsner eller er revnet. Sitter det en motstand til regulatoren til coupeviften på E46? Den har på min 99m E39 530 drittat gitt meg samme utladnings symptom. Jeg slet ut 3 batterier a 1500kr før jeg byttet formotstanden. Nå har jeg topp batteri her i kulden i Asker og batteriet er ett år gammelt. P
  11. Jepp. Alt dette er korrekt. Det av ledningsnettet som går til automaten med den andre hjernen trenger du ikke bry deg om. Det styrer vel kun automatkassen og vil ikke ha noe å si på motor. Viktig at du monterer det lille lagret til 2/300 kroner slik at ikke lagrene i kassen ryker. Da pakker du om i bakkkant av motoren samtidig og bytter ut clutch(hvis ikke den er RIMELIG ny). Tett og fin motor og god clutch skulle være en god garanti mot å måtte ta opp igjen dette i bilens levealder. P
  12. Da trenger du clutch + utløserlageret, riktig svinghhjul og du må montere (pingong, vetta f hvordan det staves igjen) lager. Mulig hjerne fra manuellbil. Løkke til P
  13. E34 M20B20 til M20B25 konvertering dette? Isåfall er det bare eksosen som er litt forskjellig. Gjort det samme selv og de går greit, men 520 eksosen vil bremse litt på motoren.. Alt her er plugg and play, men jeg ville tatt med eksosen også. Det jeg lurer litt på er om hjernen er forskjellig satt opp på Aut og manuell. Vil uansett starte å gå helt greit. Mange år siden jeg gjorde dette nå og har sikkert kastet hjenene mine, men mener den ene hjernens nr. sluttet på 172 den andre på 173. Mest plunder er det med pedalsettet, clutchpumpe og mellomaksel. Mener å huske de hadde forskjellige lengder. Lykke til Ikke mye pes dette. Driver selv å bygger om en til justerbart ratt og manuell nå. Sjekk delefilm/ print ut og merk deg forskjellene så går dette fint P
  14. Håper det er greit vi låner tråden Kan vel slenge meg på jeg også da jeg ikke lenger har noe sted å stå Er det noen interesse for å gå sammen noen stykker for å leie ett mekkested:idea: Jeg trenger egentlig noe mer permanent. Ta kontakt hvisdu vet av et sted som står tomt eller har plass til flere. Lei av å vinterlagre B3en min ute. Sist uke kom en nabo med vill hund og nylonsnor for å si hei og prate bil Nå må jeg lakke framskjermen. P
  15. I slange enden inn og ut på stussene til dieselfilteret sitter det en O-ring, og disse kan det lønne seg å bytte. Heller ikke altid at jeg har klart å kneppe disse stussene helt inn tilbake på plass etter å ha tatt rørene av. Hos meg har det vært der eller i en av retur ventilene at luften har kommet inn. Dyre små plastsaker med en liten fjær og membran, men litt av en pris. disse kan sprekk i sveiseskjøten mellom topp og bunn på ventilen. Især ved litt bevegelse nå i kulden. Både 530dat en og 525tdsa en har fått byttet disse membranene og de 2 O-ringene. http://www.realoem.com/bmw/diagrams/x/x/48.png P
  16. pedro

    slett

    s
  17. pedro

    slett

    s
  18. pedro

    slett

    B
  19. Jovisst kan man det Er skuffa over at den ikke blir min, men tråden er jo etterhvert gammal. Jeg hadde ikke penger før nå heller. Blir vel M3 på ordentlig nå denne? Lykke til med pen bil. Drar du ut med denne i vinter får du mange sure blikk etter deg P
  20. Overhalt kasse 15,000+frakt i tyskland. Har jo Gedsted også. Leverer to ganger i uken til Oslo. p
  21. bumper den igjen 6000 for pene Alpinafelger med lokk og nøkkel P
  22. pedro

    slett

    !
  23. I følge Alf Lie Motor er det 5 ulike typer innmat/ styringer i disse kassene fra 1998 til 2001.
  24. pedro

    slett

    gh
×
×
  • Opprett ny...