Gå til innhold

pedro

Medlem
  • Innholdsteller

    2093
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av pedro

  1. Hei Har fortsatt masse E36 deler som brytere, releer M girskifter 320 motor/ gir/ diff ++ komplett. Mange nye deler
  2. Har nå bytte hele ledningsnettet på bilen til 325 nett, så nå går bensinpumpa på tenninga, bilen har gnist, men dysen åpner ikke. Dysene må åpne uansett
  3. Fortsatt til salgs
  4. De som har dette på lager eller skaffer er Madlan Bilverksted/ Meca Finnestadgeilen 20, 4029 Stavanger 06215 Sentralbordet 940 08 847 verksted De kunne skaffe på 3 til 4 virkedager og de sender Super service Melder raskt tilbake
  5. Sikkert noen som kan dreie ett stempel eller to til en fornuftig penge??, men det letteste var om noen kunne skaffe. Forøvrig så er M5 kalipteren og 540 lik bortsett fra merkingen. Jeg kunne sikkert kjørt med en 540 kalipter uten å få magesår, men vil gjerne fikse min egen da den er hel og pen inn og utvendig.
  6. Venstre skive Koed www3830 34212228801 NOK 2.043,75+frakt Jeg handlet på Bilia pga EU:-( Ligger lite brukte M deler ute på shoppen nå. Repsett er å få tak i "over alt" til halvannen hundrings eller så. Stempelet er problemer da mitt er rustet istykker Nypris: Venstre www13944 34112229381 NOK 4.300,00 Så spørsmålet om stempel er helt betimelig
  7. Plukket opp en M5 kalipter i dag og stemplet var vrak. Reist hele Oslo og Drammen rundt uten hell. Hvor kan jeg få tak i ett nytt stempel? Snakk om en 99 M5 kalipter framme! Fikk tak i repsettet.
  8. Da må den bumpes denne fine grå E36 sedan bakluken Må bort pga plassmangel
  9. Jeg har også sluttet å smøre på punktene der. Gjør bare godt rent. <Jo mer klin, jo værre med skitt og salt. Dette er servicepunkter ved hvert hjulbytte på mine biler Litt alu eller kobberpasta på kontaktpunkter på klossene mot skriking, ellers smører jeg ikke noe rundt hjulet for å si det slik. Hender jeg legger på litt fett på vinterhjulboltene.
  10. Byttet skiver og klosser på min E39 for noen få tusen siden i fjor vår og like etterpå var høyre skive skeivslitt og klossene dårlig. Regner med at det er de to gummigliderne som er utslitt? Vurderer å sette inn ett sett i kobber. Koster meg NOK 3523,75 for ny skive pga slurv eller dreing hvis noen gjør dette mer? Skal bort på Christoffersen & Bekken i morgen for å høre hvor mye de skal for å dreie opp skiva.
  11. Nå er ikke jeg bil elektriker, men dysene skulle ha åpnet uansett mener jeg om det var problemer med kam eller veivakselføler. Har mer tro på EWS problematikk/ hjerne eller en jordingsfeil Du har selvfølgelig sjekket at starter releet og sikringene ikke er defekte? Sitter også en sikring bak/ framme ved batteriet på + kabelen Den lurte meg da vi byttet motor i E34en til sønnen min. Kjipe to timer før jeg husket at det var en smeltesikring der.
  12. Hei

    Original M3 frontfanger eller kopi? Pris på fanger komplett eller uten splittere?
     

    Pris på glass M3 speilglass, blå med vidvinkel høyre og venstre? Mål er fint. Mine er litt slitt pga bruk av avfettingsfeske(prewash)
    Pris på klips til lister på framskjerm og dører?

    1. Vis tidligere kommentarer  2 andre
    2. pedro

      pedro

      Hei Pris og bilder av de to sprekkene Er en liten i det ene feste ved skjermen?

      Du holder til hvor? Skal ned til Sarp i morgen fra Asker

    3. AC Schnitzer

      AC Schnitzer

      Nei, dem er ved grill og har ingen påstand. Ligger bilde på Bimmers siden og finn. Trondheim, men kan sendes rimelig med Nimber

    4. AC Schnitzer
  13. Ingen her inne som vet hvor komfortreleet sitter?
  14. Hei Farge og pris på frontfanger m-tech Pris GT frontleppe Nytt? Pris? Glass M3 speil, blå med vidvinkel høyre og venstre Klips til lister på framskjerm og dører Er dette nytt og til M3/ M-Teck? Mvh
  15. Hei Hvor sitter styringen til cabrioleten på E36? Har en 97 E36 cab hvor strømmen til cabmotorene har blitt borte og jeg mistenker at det er ett defekt/ fuktskadet styrerele som er årsaken- Grunnen er vann fra varmeregistret registret. Blir glad for svar her Knappen til å bevege caben opp og ned blinker rødt, men motorene får ikke strøm. Mvh P
  16. Hei Har en 95m 525 som ikke vil gire opp i 5te gir. Byttet girkassestyring, possisjonsvelger for girspaken og modusknappen. I perioder veksler den som den skal fra 1 til 4de minus 5te. Da går bilen normalt. Så går den over i nødmodus. En annen feil er at den kan startes i alle posisjoner. Det skal ikke være mulig da den kun skal starte i P og N. Noen som har gode tips til feilretting her? Kabling eller feil i kasse? All annen styring med mer er byttet.
  17. Da bumper jeg bakluken E36 sedan Artic silber grau Ligger her og tar plass fortsatt
  18. AIRBAGLAMPE DET SOM VAR GALT HER VAR BRUDD I KABEL TIL SIKKERHETSSELEVARSLER Kabelen går fra setekontaktene og inn på sikkerhetsselesiden. Sikkert revet av kabelen under støvsuging el lignende! ABS DET SOM VAR FEIL VAR AT HØYRE SENSOR HAR FÅTT SKADE PGA DEFEKT HJULLAGER OG RUST I KRANS BYTTET SPINDEL MED ANNEN SENSOR OG VIPS TAKKER SÅ MYE FOR HJELP Nå gjennstår det å få liv i softtoppen
  19. Ok. Takker Dette med airbagmatta i setet kan godt være riktig da jeg har sittet på knær og stått i det siden bilen er en cab. Har annet sete jeg kan prøve for å se om jeg får bort feilen da. Den har jeg behandlet penere siden det er sportsseter. Angående ABS sensoren så ville jeg ha sjekket livedata i inpa, på sensorene. Jeg er alt annet enn bilelektriker. Hvordan går jeg fram for å sjekke dette Noen som har en ide om hva jeg skal gjøre for å sjekke cabmotorene De er stein døde og knappen blinker hele tiden sålenge tenningen er på, men hører ikke noe når jeg prøver å ta ned caben.
  20. Hei Haug

    Skriv SOLGT i topic Ev SOLGT SLETT! Da slipper folk å gå inn på tråden din etter at gjenstanden er solgt osv.

  21. Har en 97 E36 cab med endel feilkoder som ikke lar seg slette De kommer på straks bilen har gått en stund og jeg finner ikke feil i systemene. Airbag kommer etter en stund Sjekket tilkobling under setet og alt ser ut til å være i orden DET SOM VAR GALT VAR BRUDD I KABEL TIL SIKKERHETSSELEVARSLER Sett over ABS sensorer, Er tilkoblet og ser ut til å være funksjonelle Splitter nye slitasjevarslere, skiver, klaver, kaliptere og bremsesko. Alt nytt og i topp stand her DET SOM VAR FEIL VAR AT HØYRE SENSOR HAR FÅTT SKADE PGA DEFEKT HJULLAGER BYTTET SPINDEL MED ANNEN SENSOR OG VIPS Det rare er at caben nå også har sluttet å virke. Noen som kan hjelpe her? Er noen villig til å se på caben mot betaling står den i Asker.
  22. Hei Det er dratt i utløserspaken under baksetet for kalesjemotorene og den bakre motoren som er til cabdekselet har blitt løst ut. Prøvde å ta caben ned og hørte den ene motoren(e) gå uten at caben gikk ned. Jeg løste ut begge motorene og satte dem begge på plass og trykket knappen til caben ned i øverkant for å få caben ned. Etter dette ble det stille fra motorene. Ingenting skjer. Sikkringen er ikke defekt. Det blinker rødt fra bruteren sålenge tenningen står på. Har løst ut motorene og satte dem tilbake på plass en gang til uten respons fra moterene. Bryteren blinker nå rødt så lenge tenningen er på. Jeg har forsøkt å trykke inn knappen og sette på tenningen på hakk to uten at det hjelper eller kommer en lyd. Hva pokker er galt? Må bytte støtdempere bak og trenger å få cabben i orden da disse lekker og bilen skal på EUkontroll. Kan noen hjelpe meg her? Mvh Per
  23. Kan være defekt ABS sentral Det dukker opp ved å ta en diagnose. På min E34 var det en ventil i ABS pumpa Feilkode 12? tror jeg det var. På min E36 cab er det selve sentralen som er problemet Vil tro det sjeldent oppstår brudd i ledningsnettet på bilen eller sensorene. Selve ABS sentralen og hjernen/ releet er oftest hovedsaken ser det ut til. Sikring og releet har du byttet? Min cab hadde i tillegg lesefeil på hjulsensor bak pga rust på akselen. Det var mye rust på ABS kransen på drivakselen. Skrapte i sensoren. Måtte gjøre rent for rust og bytte sensor bak Da forsvant lampa etter sletting av feilkode. Bremsene er nå helt bra. Bytta hjerne, sensor og rengjorde
  24. pedro

    SLETT

    Slett
×
×
  • Opprett ny...