Gå til innhold

Stratos

Medlem
  • Innholdsteller

    98
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Stratos's Achievements

  1. Husk at sikkerhet ikke bare gjelder de inne i bilen, men også de utenfor. Forgjengere som spretter ut i veien etc. -Så en Hummer er ikke nødvendigvis bedre enn X1
  2. Man MÅ ikke fylle 98 oktan, men man er garantert høyest effekt da. (og det er rimelig å anta at HK tall fra tunerne er med 98...) 95 fungerer fint så lenge motoren justerer tenningen elektronisk, men vil gi bittelitt mindre effekt.
  3. Har dere forsøkt det som står i meldingen? Sende mail til bmw-connecteddrive@bmw.de ? Har sendt mail dit før, opplever at de svarer innen en dag eller to, og er veldig service minded. Bare skriv på engelsk, legg med VIN og spesifiser at de ikke skal sende meldingen til BMW Norge (derfra får du nemlig ikke noe svar..)
  4. Dkg er stas! Prøvd den?
  5. Mer sannsynlig at et ektepar med en del penger i madrassen har leid inn hjelp. Ville ikke du gjort det?
  6. Tja. Hva får ESS til med en F-serie bil som har kryptert motorstyring? Dessuten er det noen av oss som setter pris på at ting er originalt, samt at sport displayene blir oppdatert med rett skala etc.
  7. En ting jeg har opptaget med Performance kitet. Det virker som det ikke funker med mindre man har bilen i sport! Har testet litt, og i comfort så viser sport displayet max ca 380Nm. I sport så fortsetter den opp til 420Nm. Jeg har alltid "testet" med mppk i Sport tidligere, så har ikke tenkt over det før jeg har kjørt litt med sport displays i Comfort. Tenkte først at det var forskjellen i følsomheten på gasspedalen som gjorde at den føles litt slappere, men det virker som den rett og slett ikke har like mye futt i Comfort altså. En relativt grei måte å sammenlikne med/uten performance kit på altså
  8. Fikk det til, oppdaterte førsteposten med guide
  9. Oida, jeg som synes synd på min bil etter et par tusen km i sommer. Fikk riktignok vasket bilen midtveis og kjørte igjennom noen regnskyll, men du verden, ikke i nærheten av dette... Og å kjøre inn over en time igjennom danmark, det snittet var ganske heftig.... Hvis jeg skulle gjort noe sånt hadde jeg hatt blåmerker på hele høyresiden...
  10. Jepp. Blir ikke helt det samme med stikksaga Har kontakt med en kar som har byttet til performance eksos og diffuser, kan få kjøpe det gamle for en billig penge. Hva er sjansen for at eksosen lar seg tilpasse/passer uten for mye sveis og arbeid? Blir i så fall original m235i hekk. Den er jo ganske fin
  11. Enig. Den nest nederste er laget med utgangspunkt i å ikke bytte diffuser, bare skjære ut på høyre side også. Dette er photoshop-mockups så det blir interessant å se hvordan dette blir i produksjon. Det eneste jeg er litt skeptisk til, som sagt er at den nederste varianten er 2x100mm rør. Jeg tror det kan bli litt mye på en 220d.. Tror m235i har noe sånt som 2x80mm.
  12. Fant disse bildene på facebooksidene til Supersprint. Enkel på hver side er 2x90mm og m235i er 2x100mm
  13. Doble på begge sider synes jeg blir for mye.. Vurderer m235i løsningen, muligens supersprint. Har snakket med en m235i eier om å kjøpe diffuseren hans, da han har kjøpt Performance diffuseren. Eneste jeg er litt usikker på er diameteren på de Supersprint rørene. De er noe større enn oem 235i..
  14. Skal svare så godt jeg kan. Jeg kom også over den saken om SA843 i min research før jeg slo til. Men slik jeg forstod det er det bare litt ekstra jobb. (om enn ekstra god verdi for de som har 163Hk) Kan nevne at når du får powerkitt, så bytter de hele motorstyrings-boksen/kretskortet. Den nye man får er programmert til bilens VIN, så det er ikke mulig å overføre den til andre etc. Det medfører at det kan være litt vanskelig å få bestilt i Tyskland, ettersom de må bestille delene, og ikke kan bruke disse til noe dersom du ikke dukker opp og betaler.. Jeg hadde kommunikasjon med BMW Niederlassung Bremen (en filial av BMW N. Hannover) i forkant. De var veldig serviceinnstilte og vennlige.Det er litt kompliser noen ganger å finne noen som kan Engelsk, og jeg klarte meg ikke med mail, jeg måtte ha litt kontakt på telefon også. Men med litt velvilje fra begge parter ble vi enige. De måtte også kode "Sport display'ene" så de har skala som går litt høyere, lurer på om de la inn ny software i hele bilen. Var iallefall masse options som var resatt når jeg fikk den tilbake. (men langt fra alt)
  15. Utført hos BMW forhandler. Betalte litt i overkant av €1200. Fikk i utgangspunktet pris på €1500, så ble litt billigere (det har jeg til gode å oppleve i Norge..) Bør nok gjøre det på merkeverksted ettersom det er koding og ny software etc. som må inn.. Hadde 184 Tja, litt vanskelig å beskrive men synes den ble mer brutal/sportslig. Har sikkert noe å gjøre med ekstra Nm hele veien.. Synes den dro pent i gang før (draget kom jevnt), nå røsker den litt mer i gang. (hvis man vil). Her er en illustrasjon, momentet kommer på samme turtall, med kurven blir "brattere" ettersom det er mer moment. Det er mer effekt over hele turtallsregisteret, så den føles også litt kvikkere hele veien. Jeg kjørte den ikke noe særlig på "høyt" turtall (3500+) før montering så jeg har ikke så mye å sammenlikne med i toppen. Absolutt verdt pengene synes jeg.
×
×
  • Opprett ny...