Gå til innhold

bmwe38

Medlem
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Kongsberg

bmwe38's Achievements

  1. Aha, takker for svar, jeg har prøvd å google men fant ikke den der. Da får jeg feilsøke litt. Direkte oversatt blir det vel noe sånn, Åpen boks til instrument panelet?
  2. Hei Den feilen har jeg fått et par ganger når bilen har stått på gardermoen ei ukes tid, jeg tror det er stor luftfuktighet som var årsaken til min feil. Jeg orket ikke finne mer ut av dette siden kassen funket igjen når den ble driftsvarm.
  3. Er det noen som kan forklare hva denne feilkoden betyr? 112 Open CAN to Instrument Cluster hentet fra http://bmwdriver.org/bosch-57-absasc-module-error-codes/ Kjørte en diagnostik og det kom bare opp 112 på ABS/ASC testen, har resetet den og den dukker opp på nytt. Jeg tror det kan ha noe med en abs sensor å gjøre men alt funker flott i bilen og spedometeret fusker ikke som andre sider jeg har søkt antyder med denne koden. Jeg er blir mindre klok av hva denne koden betyr så jeg håper det er noen som kan hjelpe meg her. Mvh
  4. Min erfaring fra fra E38 er å bytte dekkmerke, orginalt levert med Pirelli 6000 og har kjørt på det siden. Byttet til continental eco ett eller annet og ristingen er borte hos meg. En annen ting kan jo være å få dekket mest mulig i balanse før lodding, mitt dekkverskted gjør dette. Ellers så har jeg også fått bedskjed om at det er kasterstagforingen som er den store synderen. GS har en forbedret utgave ser jeg som blir handlet inn før neste eukontroll siden de virker slappe.
  5. Hei Spennende lesning dette men kunne ikke se noe i farten om ODBII kabelen til carsoft er kompatibel til disse programmene, spesielt navcoder. Er det noen som har testet dette ut? Ser DIS/SSS/Progman er kompatibel fra første post, er det med eller uten interfacen? Navcoder jeg ser mest interesse av her. Kunne vært greit med en tabell på kabler Takker.
  6. Ser ut for meg at det er en ettermontert stereo/radio plug, hvis du ser på fargene før skøytene så kan det hjelpe. Edit: Link til en PDF som kan være til hjelp Wiring diagram. http://download844.mediafire.com/181zn9 ... 090512.pdf
  7. Hehe, joda det er jo det som er kosen da. Spesielt rubbing så ser at maskinen er noen ganger bedre uten at må legges inn med muskelsvikt, sikkert litt dårlig trent her
  8. Da har jeg rubbet panseret, maskinen virket ok for rubbing og pålegging av voks. Men å få den av igjen var den ikke helt god til, sikkert min feil med alt for mye voks. Det ble den gamle metoden for å få den av. Var litt for lett på labben under første rubbeforsøket og for liten hastighet men med litt erfaring så gikk det mye bedre.
  9. Takker for alle innspill, nå skal jeg ned i garasjen og prøve meg på en Clas Ohlson dobbelthoder. Kommer tilbake med erfaringen fra dette Disse svindyre maskinene, har de bøyelig hode eller aksling slik at man slipper å være så nøye med å holde den rett?
  10. Hehe Glenno, lenge siden sist. Jeg skal rubbe panseret og polere etterpå, ser for meg at rubbing dreper armer og skuldrer så det er derfor det skal maskin til I det tyske programmet illustrerte han hvor fort man måtte gjøre det (med vanlig vinkelsliper) for at ikke det skulle gå varmgang, jeg får teste dette ut på alle mulige måter Ser for meg at oscilering er viktig med finsliping av lakk (Rubbing).
  11. Ser ettermontert ut de kontaktene der, den orgianle er vel en stor plugg.
  12. Ja, men er litt usikker. Det var vel noen forskjellige løsning på disse på 80 tallet.
  13. Ligner på bilstereo kontakter.
  14. Det tenker jeg at jeg ikke tør prøve, i så fall en gammal bil der det ikke er så farlig
×
×
  • Opprett ny...