Gå til innhold

Leadfoot

Medlem
  • Innholdsteller

    929
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn

Leadfoot's Achievements

  1. Jeg tror du blir nødt til å bytte din mot den der slik at du gjør deg fortjent til forumnicket ditt, hr. Eksos. Din var knallpen med de felgene!
  2. Det smeller godt når man treffer bumpstops, selv om de er av gummi. Hvis man bunner bakre bumpstops i sving kan man få sleng på bilen (ask me how I know). Det er bedre å ha lengre fjæringsvei, evt hjul som passer.
  3. Som verneverdig må bilen holdes helt original slik jeg har forstått det (i tillegg til det Fredrik sa om at den ikke skal være til hinder for annen trafikk). Måten å bli kvitt det er å levere typegodkjenningspapirer på bilen til BT. Altså det som viser at bilen var typegodkjent i Norge når den var ny. Dette er vel mest for å unngå alskens rare og utrygge fartøy som er over 30 år. Men også for å få mer penger i kassa, man slipper verneverdig hvis man betaler engangsavgift som på ikke-veteranbil ved import. Det skal vel ikke være så vanskelig å fremskaffe disse papirene til E28, du må kanskje betale litt over 1000kr for de hos en BMW-forhandler. Tror jeg.
  4. https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46766369
  5. Med visse unntak ønsker jeg å være anonym på internett, så langt det lar seg gjøre. Hvis det gjør meg useriøs så får det heller være. Jeg stemmer nei til medlemskontingent. Jeg utnytter ikke nok av forumets ressurser til at det føles verdt det.
  6. Du bør få inn den originale store kjørecomputeren iallefall! Den sitter der som de fleste E30er har den analoge klokken, har bl.a. startsperre, temperaturmåler, klokke, snittmåling for bensinforbruk, snittmåling for hastighet, rekkevidde og et par andre ting. Kjekt å ha Og takspeil med kartlamper. Og originalt air-conditioning. Setevarmere, cruisekontroll, elektriske speil, elektriske vindusheiser. Gå gjennom utstyrskatalogen og legg til alt den ikke har!
  7. Tull og tøys! (En stor koffert, to store bagger, to sekker, bremseskiver til en Maserati, m.m.)
  8. Jeg synes det er tøft at noen fortsatt bruker øyelokk og står ved sitt valg selv om få andre liker det. Men Volk Rays klistremerker på replikafelger? Det synes jeg IKKE er tøft Forøvrig synes jeg den var penere uten gulfilm på hovedlyktene
  9. Du har M-tech ratt iallefall! Jeg ble litt nysjerrig så jeg søkte opp utstyrslisten til bilen ut av fabrikken. Beklager at det blir litt uorganisert. Det står også at fargekoden er Sterlingsilber (244). Som du ser er også speilet med leselys ekstrautstyr, så du er heldig som har såpass bra lys innvendig i bilen din S215A Servolenkung, drehzahlabhängig Power steering, rpm-sensitive S314A Aussenspiegel / Fahrerschloss beheizt Door mirror / driver's lock, heated S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S441A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear S413A Gepäckraumtrennnetz Trunk room net S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S498A Kopfstützen im Fond mechanisch Headrests, rear, mechanically adjustable S510A Leuchtweitenregulierung Headlight aim control S530A Klimaanlage Air conditioning S562A Leseleuchte Reading light S655A Satellitentuner Satellite tuner S681A Dachantenne Roof antenna S708A M Sportlenkrad Leder M sports steering wheel leather L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
  10. Laguna Seca blå er en fin farge, men på en E30 tror jeg den vil bli litt "smurf". Når karosseriet er så tydelig 80-talls passer det best med en tidstypisk farge. Personlig ville jeg nok gått for diamant svart.
  11. Time will show! Jeg har lyst på en Amazon Herregårdsvogn. Eller kanskje nok en 240-serie som vinterbil. Ellers passer de jo på Ferrari, så det er også en mulighet Når jeg sier jeg er HELT grønn lyver jeg litt. Jeg har tidligere pusset opp et sett med originale stålhjulkapsler til en Corolla KE30. Her pusset jeg ned lakken, lakkerte på nytt og polerte opp det ulakkerte. Det ble ganske bra (selv om hjulkapslene er deilig stygge). Og her er de andre splittfelgene mine. Speed Star Racing Mk3, jeg kjøpte disse i fjor vinter. De har 3-delt konstruksjon men er sveist sammen fra fabrikken som flere andre japanske splittfelger. Jeg tok ut skruene, byttet boltene og polerte litt på leppene. Jeg tenker å få originalboltene eloksert, kanskje samtidig med sentrene fra Gotti-felgene. De har desverre en del bremsestøv som er skikkelig fastbrent. Jeg har prøvd litt forskjellig for å bli kvitt det, men det er lite som nytter. Jeg har ikke prøvd med felgrens med syre da det kan skade leppene visstnok. Ei heller diesel, jeg tenkte å prøve det snart.
  12. Jeg har hatt et sett med 16x7.5 (ET8) og 16x8 (ET3) Gotti 75BA-felger liggende i et par år nå etter at jeg solgte den fæle Volvo 244-en jeg kjøpte de til. Dette er franske splittfelger fra 70-80-tallet. De er litt slitne utseendemessig og de lekker luft. Derfor tenker jeg å pusse de opp, selv om jeg ikke har bil de passer på (5x108). Denne tråden vil nok bære preg av at jeg ikke har delt og pusset opp felger før, så det kan komme til å bli en god innføring for oss helt grønne. Jeg håper dette er av interesse for andre, og håper også at noen erfarne kan komme med tips og triks. Utgangspunkt: --- Pr. i dag har jeg demontert en felg og tatt av dekkene på de resterende. Jeg har således funnet ut at de er 4-delte, med ytterringer, "sealing rings," tønner, og sentere (fra ytterst til innerst). Siden de lekker luft må jeg investere i nye "sealing rings" fra Frankrike. Og senterkopper. Og ventiler. Gummipakningen sitter rundt metallringen, og er visst det eneste som skal holde de tette. Jeg lurer på å sette på noe Tec7 e.l. når jeg har satt de sammen igjen. Sentrene på felgene blir sannsynligvis det verste med oppussingen, da disse er elokserte og maskinerte. Jeg er usikker på hvordan jeg kan beholde maskin-finishen og samtidig bli kvitt irr. Elokseringen flasser og må gjøres på nytt. Her tar jeg svært gjerne imot anbefalninger. Her ser man flassingen, elokseringen og maskineringen (og bilen de sannsynligvis har stått på før - drittøft). Boltene er i og for seg i bra stand og trenger forhåpentligvis kun en vask for å bli fine. Ytterringene er ganske greie, men trenger pussing og polering. Kantkjøring finnes, men heldigvis ikke mye. Jeg har i dag kun sandpapir, polergarn og Autosol, så om noen har tips til superprodukter tar jeg gjerne mot anbefalninger. Tønnene trenger en god vask. Her er et bilde av hvordan de satt på Volvoen. Den har fått photoshop-hjelp på høyden. Hvis noen sitter på linker med gode tråder med tilsvarende emner kan de gjerne samles her. 635csi har følgende supre tråd. http://bimmers.no/topic/645460-felgrenovasjon-7x15-oz-racing-5x120-s44/
  13. Den lengst til høyre er en Nissan "Kenmeri" Skyline GT-R.
  14. Er det noen som vet om jeg er nødt til å ta av dekkene for å dele leppene/tønnene på disse? Jeg tror forresten jeg fant ut hva de har vært på før jeg kjøpte de, bonuspoeng til den som ser det
  15. Er den sorte plastdelen til mellom baklyktene til preface eller facelift?
×
×
  • Opprett ny...