Gå til innhold

slperformance

Medlem
  • Innholdsteller

    321
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Troms

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

slperformance's Achievements

  1. Pm sendt
  2. Toppen er den sveiset og planet for turbobruk? Garantert sprekkfri? Send gjerne sms 90669038.
  3. Vi skal bytte bil og selger derfor vår gode og pene 525D. Se finn annonse for mere info; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48608170
  4. Noen som har vert borti en E61 med forskjellig høyde bak? Er ca 3,5-4cm høydeforskjell venstre\høyre bakskjerm, man ser at bilen er skeiv. Har en mistanke om luftbelgen, men tenkte jeg skulle sjekke om noen har vert borti dette? Kompressor starter og går, så tror den er i orden. Er vel en luftfordelingsblokk også her i systemet. Kan vel også være den? Vil det komme opp noen feilmelding på slike feil? Har sjekket luftfilteret til kompressor,slanger inn\ut av kompressor og slanger inn\ut av fordelingsblokk. Alt dette ser bra ut. Har heller ingen feilkoder i displayet, men kom opp feilkode på Leveling system når jeg koblet ifra fordelingsblokken.. Men skal man ikke kunne manipulere systemet med å koble fra nivå sensorene og manuelt simulere høyden? Kompressor skal vel starte ved nøkkel i posisjon 2?
  5. Regner med dere har fått med dere reportasjen på drifted.com?
  6. Er det forskjell på ekspansjonstanken på pre facelift og facelift?
  7. Kjøper en ekspansjonstank til e30 325 med lokk og slange ned til vannpumpe. Må se bra ut. Stian.
  8. Hei. Skrev en ganske lang søknad på hva som skulle gjøres, dokumenterte alt og henvise til Hartge modeller. Så er det bare å krysse fingre, håpe og vente....
  9. Bilen står trygt og godt på vinterlagring. Bli bare mindre forandringer i vinter. Bla på kjølesystemet. Venter fortsatt på svar fra Biltilsynet(!!). Det har jo bare gått 2 år og 3mnd siden søknad ble sendt! Og snart 1 år siden den ble vist lokal trafikkstasjon med forhandsgodkjenning fra Sfoor.... Men legger inn noen bilder som Eirik Aadde har tatt( sjekk ut Eirik Aadde Photography på facebook)
  10. Ny tråd om samme temaet, men med bilder. Håper noen med M20 turbomaskin har tid til å dele sitt oppsett. Vet at bla andre Martin Wikran har en potent E30 med m20 maskin.. http://bimmers.no/topic/776924-har-du-m20-turbo-i-e30-kjølesystem-spørsmål/
  11. Slangenr 1; går til topp av radiator førerside. Slangenr 2; går fra termostathus til vannpumpe. Slangenr 3; går fra termostathus og ned på førerside og under radiator til stuss nede på radiator. Legger også ved bilde av org E30 radiator\ekspansjonstank.
  12. Hei. Etter å ha opplevd x antall sprukne M20 turbotopper( ja, de er sveist,planet osv), har jeg fått tips fra Andreas på Ppf om å bygge inn ekspansjonstank på kjølesystemet. Og det stemmer sikkert det, men ønsker å se din løsning på kjølesystemet med M20 Turbomaskin i E30 chassiet... Jeg legger ved bilder av mitt oppsett. Som består av Alukjøler med elvifte, lettere ombygd rørgater, 65 graders termostat. Har driftstemp stabilt på rundt 70 grader( selv etter noen runder på bane). Ser at den Griffin alukjøleren ppf selger har lokk, sveises denne igjen eller kjører man med lokk både på kjøler og ekspansjonstank? Setter stor pris på alle tilbakemeldingene.
  13. Ok. Det er mulig. Men siden Andreas på PPF sier de ikke har hatt problemer med de 885 toppene de har sveist, så er det lite som skulle tilsi at de ikke er bra nok.... Ja, det finnes kjølemedium som har høyere kokepunkt iforhold til "vanlig" glykol. Det er en mulighet å bruke det. Men er vel luftlommer som ligger igjen, og er hovedårsaken til "koking".
  14. Men de m20B20\B23 toppene har da samme kjølekanaldesign? Og samme støp legering? Eller...?
×
×
  • Opprett ny...