Gå til innhold

hanssae

Medlem
  • Innholdsteller

    671
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    27

Alt skrevet av hanssae

  1. Tusen takk for en grundig og flott forklaring på stripene @Orjan 👍 Som tidligere nevnt så er jeg helt historieløs når det gjelder ALPINA , så jeg trenger virkelig voksenopplæring her 😁 Når det gjelder B6 med eller uten i Norge , så blir det 100% uansett hva jeg velger 😎🤣
  2. Hehe 😃 Har enda ikke helt klart å bli fortrolig med dei , både striper og ALPINA var helt ukjent for meg frem til i sommer , men jeg jobber med saken . . . . . 🙄
  3. Jeg kjøpte ALPINA sin versjon av F06 GC i sommer og har den som helårs bruksbil og er serdeles fornøyd med bilen , nydelige linjer og fantastisk komfort , blir i godt humør både av å se , kjøre og ikke minst høre den 😁 Bestemte meg med det samme jeg såg bilder av Gran Coupe at en slik skal jeg ha en gang , så 7 år etter kjøpte jeg en usett fra Tyskland , uten noen gang å ha sett eller prøvd en F06 . . . . Har ikke angret ett sekund , av og til må en bruke sunn fornuft 😂😋
  4. Takk for engasjementet 😀 Kjekt å se at det er meninger og historie rundt dette . For min del så kjente jeg ikke til hverken ALPINA eller stripene før jeg startet prosessen med å kjøpe denne i sommer 😎 så lærekurven min er bratt , veldig bratt men spennende . Er fremdeles usikker og driver å sammenligner bilder hele tiden 😁 På FINN ligger det 13 biler nå , bare 5 av dei har striper , og i Tyskland er det også flertall uten . Dei er montert gratis fra fabrikk så her er det smak og behag som styrer 😀
  5. Har kjøpt inn orginale ALPINA dekor striper til bilen min , en B6 Gran Coupe , men har enda ikke klart å bestemme meg om jeg skal få dem montert eller selge dem videre 🙄 På diverse ALPINA forum så er det stemning for å montere , det skal være striper på en ALPINA sies det . . . . men jeg er ikke sikker på om det blir for mye bling , på en måte 😏 Hva synest dere ? Kult , Harry eller Tradisjon 😎 Det kommer sansynligvis ikke til å påvirke valget mitt , men det er morro å høre andres meninger 😃 Har funnet bilder med samme bil og farge på net , Mediterranean Blå .
  6. Trykker på knappene som ligger bak skinnet på hvær side , bruker det aldri , ser ikke for meg at jeg skal kunne gjøre det bedre en ZF klarer 😀 Og da liker jeg at dei ikke gjør så mye av seg visuellt heller. Ja dei har en tendens til å gå egne veier på noen ting men hvor lenge vet jeg ikke , har aldri sett en ALPINA før denne 😉
  7. Ja ALPINA går sine egne veier 😀 Bruker dei ikke , så jeg er glad for at jeg slipper hendler 🙂 Helt enig, og i tillegg så er det finere også syns jeg 🙂
  8. Blei uteparkering på Sola i dag 😁
  9. Hva synest dere om ALPINA sin måte å ha rattgir på ? + og - er bare for info , knappene er den klumpen på baksiden 😎
  10. Når jeg hentet bilen i Tyskland så var selgeren veldig opptatt av at jeg måtte fylle 98. Ble litt stressa av det da det ikke er shell hos meg , så jeg spurte Koed om dei kunne høre med ALPINA , var redd for at det kunne skade motoren . Fikk svar at det ikke skadet den , kunne få litt mindre effekt og mer forbruk. Har fyllt 95 noen ganger uten å merke noen forskjell , går som ei kula uansett 😁
  11. Ja denne var veldig god synest jeg , mye greiere en å drive å kladde med handklede Gav 5000 hos Bilpleiekongen
  12. Fikk pakke fra Bilpleiekongen i dag , Dette var kjekt
  13. Tusen takk @Kjennern Det suget kjenner jeg til Når GC kom i 2012 så var det gjort , det var ikke noen andre alternativ en F06 , og i sommer klarte jeg endelig å få det til å gikk fra E65 til F06 .
  14. Kjekt med en sykkeltråd også her på Bimmers I tillegg til BMW og ALPINA er det Ducati som står mitt hjerte nærmest. Dei har sjel og og en personlighet ( om det går å kalle det ) som tiltaler meg , flott design og en særegen lyd . Jeg har to nå , en 916 1996 modell som jeg importerte fra Italia , og en Diavel 2012 som jeg kjøpte i 2016. Begge to fantastiske sykkler på hvær sin måte 916 har fått plass inne med status som pyntegjenstand Mens Diavelen må være ute .
  15. Tusen takk @Bækkmann Det er ikke så mye lyd i denne som en kansje skulle tro , den er veldig diskre' , selv i sport mode. Men du hører jo at det er noe der , både ute og inne selv om ALPINA ikke har aktiv lyd som M6 har.
  16. @bergeblogg har kjørt ALPINA 😃 ALPINA - Hva i alle dager
  17. Tusen takk @Chris A Vi er nok enige om at det er en lekker farge ja 😂
  18. Ja , skal prøve 😋 Det hadde vært supert 😀 Ser ut som det er samme høytalerene , men der er både sort og grå deksel. Hvor tok du strømmen til lys i dørene ?
  19. Hehe , kjekt med forum ja 😁 Ja dei var tydelige på det , men fikk det komplett for 2300 euro , så jeg har litt å gå på før det kommer opp på nivå med dei andre. Får se om det går å redde noen av dei. One missing central speaker cover , grill !! front left door grill in very bad condition!! and two grills have small defects!
  20. Gratulerer med flott , og sprek M5 😀 Nydelig bil 👍
×
×
  • Opprett ny...