Gå til innhold

Capoldriahn

Medlem
  • Innholdsteller

    100
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Buskerud
  • Kjøretøy
    BMW E46 320i '99

Capoldriahn's Achievements

  1. Mulig jeg er rar, men jeg må innrømme at jeg syns jo at selger var fryktelig raskt ute med sjekkheftet. En vanlig forhandler med god oversikt over tilstanden på bilen hadde selvsagt satt seg litt mer på bakbeina og sagt at de ville se nærmere på saken. Og de hadde sikkert kontaktet verkstedet du hadde vært på også for å høre hva dette er for noe. Eller så er han bare en lett naiv selger som tar alt en person sier for god fisk og går litt vel langt for å holde kunden fornøyd.
  2. Hvorfor skulle ikke den X5'en klare 0-100 på 5,6 sekunder? X5 M50d gjør 0-100 på 5,4 sekunder med "bare" 381hk.
  3. Jeg syns ikke Supersport Black Evolution var noe stivere enn Bilstein B14 på min E46. Ingen av de var mye stivere og noe særlig mer ubehaglig enn orginalt M-Sport som jeg har på min nye bil. Ville forundret meg om det var så forskjellig på E39. Og jeg kjører ikke på noen fine og flotte motorveier til vanlig for å si det sånn, så jeg merker slikt veldig fort.
  4. Beste måten må vel være å trimme den? Slik at sotingen blir er en slags naturlig ting en ikke kommer utenom? Men ja, stiller meg like uforstående som de andre over hvorfor noen skulle ville at den soter. Jeg kunne godt tenke meg å trimmet bilen min, men slik soting er noe av det mest harry jeg vet om. Da er det liksom ikke så greit å få trimmet den noe særlig mer enn 10-20hk.
  5. Vegvesen.no kan være litt trege. Så fort som den ble solgt til 12000,-, så har de sikkert knapt rukket å registrere at den har byttet eier.
  6. Det jeg mente er at de fleste felgene fra de jeg skrev ligger på 12-14.000 for 4 felger uten dekk. Altså litt under det du mente. Derfor skrev jeg at det kanskje er slike som du klassifiserer som rimelige kopifelger. Men nei, jeg tror faktisk ikke det er mange som lager en mellomting. De fleste kjøper billigere felger, enten kopifelger eller billigere merker som Zito, Rial, Keskin og kanskje til og med Barracuda. Mens de andre som regel klasker til å kjøper dyrere felger som nettopp HRE, ADV.1, Superstar, osv. Skjønner problemet ditt, for de fineste felgene er som regel også de som er voldsomt dyre. En av de få billigere felgene jeg likte var Zito Bel Air. Noen som passet fryktelig godt på E46'en.
  7. Keskin, Vertini og Barracuda. Men de er kanskje ikke dyre nok for deg?
  8. Selv om tommer og dekkbredde henger sammen, så er det ikke nødvendigvis tommerene som er problemet. Om du har smale 18" felger, så kan du jo kjøre både 215 og 205 uten mye strekk. Og da flyter en jo ikke mye. Noen orginale BMW 18" er jo bare 7.5" brede og da går 215 kant i kant med felgen. Nå aner jeg ikke hvordan vinteren er der du bor. Hvis det er en E9x cab som skal ha de dekkene så er kanskje 225 litt bredt. Større biler (X1, X3, 5- og 7-serie f.eks) kan nok ha 225 uten at det nødvendigvis flyter. Nå vet jeg ikke hva slags deal du har fått på dekkene, men pris hos f.eks Vianor, så får du Nokian Hakka 8 pigg i 215/45R18 til 700kr mer bare. Noe jeg kanskje hadde vurdert uansett om 225 vil flyte for mye eller ikke.
  9. Ah.. Leker som sagt med tanken selv, men for min del er det uansett ikke aktuelt før til våren/sommeren igjen. Mange spennende farger en kan velge mellom. En rask tur på Google gjorde at jeg fant en Dakar Yellow 1M. Og jeg må si at jeg tror faktisk din E82 Performance kunne blitt vel så fin i den fargen. For min del så tror jeg valget står mellom Matt Blue Metallic eller noe i den duren eller Frozen Bronze Metallic. Syns ihvertfall bilen har såpass moderne former at den ville sett lekker ut med noe sånt.
  10. Verste er jo nesten at en av de billigste Performance delene er BMW Performance Power Kitet. Sier litt.. Billigste er vel Performance bakpotta tror jeg. GS skal "bare" ha rundt 4000kr for den når de har tilbudsperiodene sine. Ja, for all del, er det orginalt på bilen du kjøper, så er det jo ingen grunn til å klage.. Og du er nok inne på noe at Performance frontfangeren kunne vært litt mer spennende om det var en annen farge enn hvit. Hvordan er det med folieringsplanene? Har du skrapet de også? Tenker litt på det selv. Sikler på Frozen Bronze Metallic eller den der fryktelig fancy matt blå metallic eller hva det er.
  11. Fin bil! Akkurat som deg så har jeg siklet på en E82 helt siden den kom og jeg skjønner deg veldig godt. Syns det er sabla flotte biler. Dog jeg syns nesten M-Sport stylingen utvendig er finere enn Performance. Ihvertfall frontfangeren. Synd du har de jeg mener er de styggeste/kjedeligste av de to Performance felgene du kan få på 1-serie (E81, E82, E87, E88). Så jeg skjønner godt at du har kjøpt deg nye, selv om det er for jævlig å bytte ut slike dyre Performance felger. Har selv de andre og de kler bilen veldig bra. Det finnes ikke Performance bakfanger? Det er bare vanlig M-sport fanger med Performance karbon diffuser? Er litt misfornøyd med den gråe diffuseren som er standard med M-Sport, men Performance diffuseren koster vel flesk regner jeg med.
  12. Fin bil! Er noe med det at nesten samme hvor nye bil en kjøper, så er det alltids noe en kunne tenke seg å forandre litt på. Ikke alltid de store tingene, men allikel. Enda en som frister meg med MPPK. Kjenner jeg får litt lyst på det selv. I følge BMW selv så snakker vi jo om 1 sekund mindre i typisk forbikjøringsfart (80-120). Og det passer jo greit for Norge det. Har siklet litt på BMW Performance deler selv. Men er litt redd det koster skjorta. Snuser litt på MPPK som sagt, Performance bakpotte og Performance diffuser (men den kan vel ikke kombineres med M-Sport bakfanger.). Var heldig siden bilen kom med BMW Performance felgene.
  13. Shit.. Nå vet ikke jeg prisen på andre felger fra HRE, men det der er jo dyrere enn orginale BMW Performance felger.
  14. Ingen erfaring med B12, men hadde B14 tidligere på E46'en. Det var alt annet enn imponerende når det kom til holdbarhet. Det var fast og fint og bilen satt som et skudd. Men selv om bilen aldri traff noen dype hull eller annet som skulle tilsi at demperene/fjerne skulle bli ødelagt, så ble demperene bak ødelagt etter 2 år og i underkant av 20.000km kjørt på. Så personlig så er Bilstein uaktuelt for meg i fremtiden. Da ser jeg heller til andre merker. Handler du i/fra utlandet så kan det jo hende du kan få KW Club Sport innenfor ditt budsjett. Prisene ser dessverre ut til å ha skutt i været på KW etter at de gjorde om fra Variant 1-3 til Street Comfort og Club Sport.
  15. Tja.. Supersport Black Evolution kanskje? Nå har jeg ikke testet det så lenge enda på E46'en, men jeg syns det var passelig stivt og sportslig. Settet har forøvrig 3 års garanti eller 100.000km, avhengig av hva som kommer først. Er forøvrig laget av KW for Supersport. Så det må nesten bli mitt tips. Godt mulig det finnes bedre alternativer..
×
×
  • Opprett ny...