Gå til innhold

stianvell

Medlem
  • Innholdsteller

    381
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om stianvell

  • Bursdag 10/01/1992

Profile Information

  • Interesser:
    Porsgrunn

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

stianvell's Achievements

  1. nei, hadde den inne for sjekk, men fikk bare beskjed om at diagnosen sa " bytt girkasse " ... men må jo gå ann å fikse det
  2. har en e60 530d som slurer når jeg kjører "hardt" i 2 gir virker det som, den går da i nødmodus.. gir jeg gass rolig går det greit, men sykt irriterende å ikke kunne gi på ut av lyskryss etc.. noen som har vært borti dette?
  3. JA! har et tomt e30 2dørs karosseri, 86 modell. kom å hent for vrakpant
  4. Hei! Noen som har vært borti at girskifteren blir defekt på 04 530d ? diagnose sier at den er kaputt, evt noe måte å reparere denne på eller må jeg ut med 5k for en ny ? =) Kassa går i nødmodus litt etter hvert når bilen blir varm..
  5. Kjøpte brukt kasse av koed, så kan jo hende at jeg hadde skikkelig flaks at denne også var sliten for alt jeg vet, men rart det er samme feilen, følgte med converter også.. EGS, hva er det ? =)
  6. Har noe vært borti transmision fault på 03 530D ? Første gangen så satt jeg bilen hos merkeverksted, de fant ut at jeg måtte bytte kasse, byttet kasse, fungerte 2 uker så samme feil igjen.. Virker som om denne kassa bare slurer i 2.gir å hopper i nødmodus om den slurer..( kun når man gir på ) så må jeg slette feilkoder, å kan kjøre med den uten feilkoder så lenge den ikke får slura i 2.gir.. Er det noen "clutcher" i kassa som kan være ødelagt? mtp at dette er jo en converter kasse..
  7. Bump.. km er nå på 186. Ny vacumpumpe, dynamo, snart ny lmm Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
  8. Noen som har vært borti å miste vakkumet på 530d? Har steinhard bremsepedal og 0 turbotrykk.. håper på det er en slange eller et rør eller noe som er gått, men er det noe svakhet på 530 motorn?
  9. Er forresten planet og nyoverhalt topp, satt sammen med coopering topp-pakning og ARP nå. Har også maxxecu sprut til den, som må kobles opp da jeg har fjernet org ledingnsnett..
  10. Nei:) Kontakt på pm ved interesse=)
  11. Hei! Har nå byttet kasse på 530 dieselen for 2 måneder siden, da merkeverksted sa at kassa var defekt å måtte byttes, Hadde da en feilmelding som ikke forsvant : "Transmision fault, drive moderatly" eller noe.. Så byttet kasse, å kjørte ca 1000km,på 2 måneder, å nå kom driten opp igjen. Hadde da bilen inne hos GS, de tok først 1 diagnose med Trans.fault fikk ikke opp noe spess feil på kasse, slettet denne, tok ny diagnose å så ikke noe feil da. Så fikk jeg bilen tilbake på onsdagen, å fikk trans.fault på fredagen igjen, var inne hos GS å tok ny diagnose, å fikk da heller ikke opp noe spesielle gir feil. Men, på diagnose 1 og 3 så hadde jeg feil på luftmassemåler, å verksted mente at denne kunne gi beskjed til kasse at den fikk et annet moment en det motoren ga??? Noen som har vært borti dette før? Begynner å koste masse penger det her nå..
  12. Fått bytta automatkasse og lakkert nyrene og listene matt svarte Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
  13. ok,, har ikke tenkt på å se på youtube selv så å søker jeg på google, får jeg bare opp hvordan man bytter olje på kassa=) Takk for svar !
  14. Hei! Noen som har byttet kasse på e60 530d?(M57 motor) sikkert likt på 520 og 525 og men.. Noe tips til å få converteren til å holde seg på plass når man skal løfte kassa opp? ligger på bakken å bytter driten som veier en god del, så er ikke så lett å holde kassa sånn at den tilter bakover å converteren ikke sklir ut av den innerste "splinsen" Converteren må jo inn med kassa, pga den må treffe 2 forskjellige splines inne i kassa, som går uavhengig av hverandre, så er jo umulig å få de til å passe uten att kassa står på hue når man setter convertern nedi, å når man først har fått på kassa, så skal jo converteren skrus fast i startkransen igjen -.-
×
×
  • Opprett ny...