Gå til innhold

NBCustom

Medlem
  • Innholdsteller

    4378
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Moonshining Mekka
  • Interesser:
    drag racing, cruising
  • Kjøretøy
    BMW 745iA E23

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

NBCustom's Achievements

  1. Som tittelen tilsier lurer jeg på hvilken clutch jeg bør velge til en M30-motor som er trimma. Er 765-trykkplate bolt on? Tenkte å kjøpe sinter-6-puck og evt en 765. Ser at Sachs har en utgave av trykkplater til M30 som heter sachs performance... er disse bedre enn de vanlige utgavene, og evt hvor langt kan disse holde? Ellers så har jeg hørt at trykkplate fra 530D er en gunstig løsning på enkelte BMW-motorer, men vet ikke om den passer på M30? Håper på noen konstruktive tilbakemeldinger! PÅ forhånd takk
  2. Kult prosjekt og flott tråd!
  3. Fikk et godt tilbud på ei 6-trinns 320D/520D girkasse akkurat. Tåler den litt?
  4. Hei! Har en E9 som nå skal bygges vesentlig om, og den er tiltenkt bane og drag racing (sportsman), og trenger derfor tips til en komplett bakstilling som passer best mulig. Er kanskje ikke det letteste å oppdrive ei bakstilling fra 3.0csi f.eks. Krav er naturligvis diffbrems og skivebremser. Har dere noe forslag til en gunstig og bra løsning? Gjerne "bolt on" om det skulle finnes!
  5. Sant. Jeg har nok bestemt meg for å bygge en sugemotor i stedet. Lyden blir råere, og oppskriften enklere. Dessverre også dyrere. Kommer til å kjøre lystgass i tillegg, de få sekundene jeg har bruk for noe mer effekt. Takker så langt for alle innvendinger!
  6. Takk for svar. Ja, Kvasi... har tenkt veldig på en USA-fireporter. Da har man bare den å forholde seg til + at de gir mye effekt. Men da må jeg lage innsug. Jeg har en komplett turbomotor som har gått 5-6 mil etter bygging (Oslo Sylinderservice). Må se over den da en frostplugg har poppet ut, og det er lenge siden den har gått. Så tenker å bygge på denne. Girkassa er også forsterket og tilpasse denne.
  7. Hei. I og med at m30-sugemotoren i min E9 begynner å synge første refrenget på siste verset, så er det snart behov for å begynne å tenke på ny motor og oppsett. I og med at jeg liker ting utenom det vanlige, så er jeg svært keen på forgasser-turbo i bilen. Jeg har det meste utenom kurant tenningssystem og trykk-bygde gassere til et slikt prosjekt. Det jeg lurer på er noen råd/ekspertise på området. 1. Hvem kan bygge om gassere til å tåle trykk, og evt hvilke/hvor mange gassere kan være en kurant løsning. Evt potensielle fallgruver her er også kjekt å vite om som har gått meg forbi. Har mange forgassere (flest Zenith), så mulig noen av disse kan bygges om. Evt vet jeg Stromberg 175 brukes på mange Volvoer med forgasser-turbo. 2. Tenningssystem: Hva er den beste løsningen her. Data/innsprut er helst noe jeg vil unngå, og motoreffekten har ikke veldig mye å si så lenge den er på 300hk. Klar over at datasprut er den rimeligste og beste løsningen, men her er det ikke det det handler om. På forhånd takk!
  8. Kassa på min 745i E23 med m106 skar seg på 376.000km.
  9. At det koster 6000 å få godkjent en bil med turbo er ikke nødvendigvis så ille, men problemet dukker jo opp når du får avslag. Tenk hvor mange som kommer til å få avslag, og som stjeler penger fra hvermansen pga vrange tosker som bestemmer dette.
  10. Ingen tingen overrasker meg lengre når det gjelder SVV, og derfor spør jeg. En kamerat skulle godkjenne senkesett på bilen sin, og da var den for høy plutselig.
  11. Hei. Leste nylig noe om at sirkusartistene i Statens Vegvesen skulle etablere en behandlingsavgift på 6000kr uansett om søknad blir avslått eller godkjent. Når skal dette tre i kraft, og hva er ståa rundt dette nå? Noe nytt "siden sist"?
  12. En kamerat benket over 220+ rwhp med standard element og større turbo. Så du kan hente en del uten pumpemodifikasjoner. Ellers så må du oppgraderte til 12mm element osv hvis du ønsker mer pulver enn det.
  13. Du har jo 200sx som profilbilde... da skal man være forsiktig med å kalle ting for jalla.
  14. Blir tøft med de hjula;)
  15. Dette blir bra! Tøffe biler:)
×
×
  • Opprett ny...