Gå til innhold

Bradbury

Medlem
  • Innholdsteller

    296
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Bradbury vant dagen sist Juli 20 2014

Bradbury hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    F20 120d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bradbury's Achievements

  1. Jeez! De vet å ta seg godt betalt her til lands. Den gir riktignok bilen et unikt utseende, for dem som liker den slags. En kollega av meg har den lille "spoileren" på bakluken på hans F10. Det er jo en veldig diskret detalj, men som likevel setter sitt preg på inntrykket. Jeg hadde nok vurdert den også.
  2. Hva er prisen på splitteren? Jeg har en slik på bilen jeg har i dag, og vil nok ha det også dersom jeg kjøper en 330e. Jeg tror jeg betalte € 320,- for den jeg har i dag.
  3. Konfiguratoren er ikke oppdatert, nei. Prislisten kan du laste ned her. http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/_shared/pdf/_pricelist_2015_012/F30_F31_F80_11_2015_Veiledende_prisliste.pdf?download=true
  4. Da jeg kjøpte bilen jeg har nå, var jeg ganske så irritert over prisen på dette tillegget. Kr 5.000 er sykt mye for å få hendler bak rattet (som jeg likevel betalte). I går oppdaget jeg at 330e endelig har dukket opp i prislisten på bmw.no, og da så jeg at girhendlende endelig har blitt priset litt mer edruelig. 2TE står oppført med en pris på kr 1.340. Dette bør du ta opp med forhandleren... Selve bilprisen mangler forresten fortsatt i prislisten. Den står også oppført med kr 95.000 i engangsavgift, noe som er helt på vidda. Med de tallene de opererer med, skal ikke engangsavgiften utgjøre mer enn kr 17.500 i 2016.
  5. Takk for svar, men kan dette være en garanti-sak? Jeg tenker at dersom det var en skade der som fjernet lakken, da hadde det vært naturlig om det oppstod rust, men under lakken, det høres ikke ut som noe som skal skje etter to år.
  6. Bilen min er to år nå, og jeg oppdaget nylig en rar ujevnhet i lakken på bakluken. Den ser nesten ut som en kvise. Jeg oppdaget dette kort tid etter at bilen hadde blitt polert (av HandzOn), og jeg lurer på om denne skaden kan skyldes noe som er gjort under vasking eller polering. Bulen er ca 1 cm i diameter og den er veldig synlig i det riktige lyset. Synlig nok til at det vil være nesten utrolig hvis den har vært der lenge uten at jeg har lagt merke til den. Likevel føler jeg at jeg er på litt tynn is hvis jeg skal dumpe noen beskyldninger på HandzOn. Noen tanker?
  7. Redigert: Jeg ser nå at du er på utkikk etter 1. generasjon, så ignorer dette innlegget. Jeg tror ikke 114d tilbys lenger, så da er innstegsmodellen 116d som har 3 sylindre og 1,5 liter. Den yter 116 hk. Videre har du 118d med 143 hk (136), 120d med 190 hk (163) og til slutt 125d med 224 hk (211). Tallene i parentes er antall hk i de nedtrimmede versjonene. Foruten 116d, er det samme motor i de andre, altså en 2-liter med 4 sylindre. Jeg vet ikke hvor mye de kan chippes, men det er ikke bare elektronikk som skiller de tre modellene. 120d har større turbo enn 118d, og 125d har to turboer. Det er andre komponenter som skiller modellene, men jeg kjenner ikke detaljene godt nok. Jeg anbefaler automat uansett hvilken dieselmodell du går for.
  8. Det var nok ikke meg. Var det en 2-serie du så? Bilen min er en 1-serie med ny front.
  9. Jeg har ikke sett kameraplasseringen på LCI, men jeg kan si meg enig i at det var teit plassert før. Det ble fort en vane at jeg stryker fingeren over linsen hver gang jeg skal sette meg i bilen. Dette altså for å tørke bort dritten som har havnet der. Jeg hadde likevel fortsatt valgt ryggekamera om jeg hadde kjøpt ny bil i dag, selv om plasseringen var den samme.
  10. Strengt tatt er både 1- og 3-serien utelukket hvis man vil ha cab siden disse nå kommer som 2- og 4-serie. Sistnevnte er kanskje allerede bestillingsklar, men er kanskje fortsatt en stund til 2er cab blir tilgjengelig...?
  11. Jeg er også skeptisk til størrelsen på stussene som er tilpasset diffusoren til M235i, men jeg er enda mer skeptisk til å skjære i diffusoren for å lage plass til den løsningen med 90mm. På avstand vil det sikkert se bra ut, men på nært hold vil jeg tro at det er lett å se forskjell på høyre og venstre side uansett hvor nøyaktig det er skjært. Det er fordi åpningen i diffusoren har dybde. Altså, det er ikke en spiss kant rundt røret, men det går innover et par cm. Bildet viser høyresiden til en M135i, og de røde strekene marker hvor det går innover. Jeg tipper det er likt på M235i, og hvis man lager dette hullet selv, da blir det heller en skarp kant som jeg frykter blir ganske tydelig på begge sidene av høyre rør.
  12. Jeg likte også det nederste best. Kanskje det bare er dårlig photoshopping som er grunnen, men det er jo lett å se en betydelig forskjell på hvor langt det er mellom rørene på det nederste bildet, og det over. På M235i er vel rørene plassert nærmere slik de er på det øverste av de to bildene. Hvis det nederste er realistisk, da lurer jeg på hva man gjør med diffusoren. Hvis man bruker den fra M235i, da matcher nok ikke åpningene rørene, så åpningene må utvides ganske mye innover. Det blir neppe pent. De har sikkert tenkt på dette hos Supersprint, så det finnes kanskje en smart løsning på problemet.
  13. Bradbury

    2013 F20 120d

    En 120d med fronten til en M235i pluss M-Performance splitter.
  14. Har du tenkt på om du vil ha dobbel på venstre side, enkle på begge sider eller doble på begge sider? Jeg har veldig lyst på enkle rør på begge sider, slik som på M135i og M235i. Planen min var å ta fronten på bilen min denne sommeren, og baken neste sommer. Nå vet jeg ikke om jeg klarer å vente så lenge. Denne løsningen fra Supersprint frister veldig.
×
×
  • Opprett ny...