Hei,
Har en 2009 525xd som stoppet langs veien forrige uke. Kom opp "Reduced Engine Power", så døde den tvert. Så kom det "Diesel pump failure".
Fikk tauet den vekk, og lest av diagnose. Den startet igjen etter 15-20 min. Etter 10-15 min med kjøring stoppet den igjen, og jeg leser ut feilkoder på EKP enhet: "6293 Pumpemotor - Strøm for høy" og "6292 Spenning pumpemotor - For lav spenning".
Googlet litt, og kom frem til at det kunne være feil på EKP enheten om den ble varm. Kjente på den, og den var glovarm. Lot den kjøle seg ned og testet igjen, og den varmet seg sakte men sikkert opp igjen til et punkt det ikke gikk ann på ta på den lengre på baksiden.
Så kjøpte "ny" (Brukt, fra bil med mye lavere KM stand) EKP-enhet, og det virket tilsynelatende greit (Dog kun kjørt korte turer). Men i dag skjedde det samme, fikk opp "Reduced Engine Power" men den stoppet heldigvis ikke, så kom meg hjem. Kjente på styreenheten, og den var veldig varm igjen.
Har jeg hatt uflaks med den brukte jeg kjøpte, eller tyder dette på feil etter styreenheten, altså ledningsnett eller matepumpe (Er vel bare en i tanken såvidt jeg vet?)