Gå til innhold

osteper

Medlem
  • Innholdsteller

    271
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Kongsberg
  • Kjøretøy
    F31, 525tds E39, MT09

Nylige profilbesøk

1297 profilvisninger
  1. Det har jeg ikke målt enda faktisk, takk for tips! Måler i ettermiddag! Ingen korrosjon i terminalene som jeg har sett, og ledningen har ingen skader på isolasjonen. Har ribbet alt av interør baki for å se om jeg så noen skader på den.
  2. Sliter fortsatt med samme problemet, etter X-antall timer med feilsøking. Noen som har noen tips til hva jeg kan undersøke videre? Gjort til nå: - Byttet til ny EKP (Brukt, fra bil som har gått 75k km), kodet inn denne. Både ny og gammel EKP blir like fort varm - Byttet til ny dieselpumpe i tanken - Byttet dieselfilter - Hatt tanklokket oppe (Tilfelle vakum i tanken) - Målt ledninger til EKP og fra EKP til dieselpumpe, alt ser OK ut. Kan legge til at ledningene ut fra EKP til dieselpumpa blir litt lunkne akkurat ut fra EKP, og rett ved kontakta inn på dieselpumpa. Så tyder jo på at det går endel strøm der.
  3. Målte litt i går, men fikk noen rare verdier så ble nesten usikker på om tangamperemeteret tuller, men får stole på at det gir en pekepinn iallefall (Er en proff-måler fra jobb, kalibrert i år). Tok av dekselet til pumpa og for å lytte, hørte ingen ulyder. Målinger: 1. Målte 6A til pumpa når alt var kaldt 2. Etter noen minutter var den på 4A (liten lunk i EKP) 3. Etter 4-5 min var den på 3A (EKP litt varmere) 4. Etter 6-8 min var den på 2.0 - 2.2A (EKP begynner å bli ganske varm) Gir lite mening at pumpa drar mindre strøm over tid? Lytta på pumpa jevnlig, og den gikk i samme fine duren siden start. Målte strømmen inn på EKP, den var ganske konstant 4.0 - 4.4A. Så om det går 4A inn og 2A ut forsvinner det jo 2A som blir til varme i styreenheten da. Er et PWM signal som går ut fra EKP og til pumpa, det kan jo muligens forklare de rare måligene jeg fikk om instrumentet ikke fanger opp det, så skal undersøke litt mer der.
  4. Prøver det! Har du noen idé om hvor mye strøm den skal bruke "normalt" sett, ved kun å sette på tenning/evt. tomgang?
  5. Ikke dumt forslag det, var inne på tanken selv! Skal se om jeg får lånt et tang-amperemeter og sjekke strømtrekket! Ikke dumt, det skal jeg sjekke! Kan prøve å få målt strøm før -og etter.
  6. Hei, Har en 2009 525xd som stoppet langs veien forrige uke. Kom opp "Reduced Engine Power", så døde den tvert. Så kom det "Diesel pump failure". Fikk tauet den vekk, og lest av diagnose. Den startet igjen etter 15-20 min. Etter 10-15 min med kjøring stoppet den igjen, og jeg leser ut feilkoder på EKP enhet: "6293 Pumpemotor - Strøm for høy" og "6292 Spenning pumpemotor - For lav spenning". Googlet litt, og kom frem til at det kunne være feil på EKP enheten om den ble varm. Kjente på den, og den var glovarm. Lot den kjøle seg ned og testet igjen, og den varmet seg sakte men sikkert opp igjen til et punkt det ikke gikk ann på ta på den lengre på baksiden. Så kjøpte "ny" (Brukt, fra bil med mye lavere KM stand) EKP-enhet, og det virket tilsynelatende greit (Dog kun kjørt korte turer). Men i dag skjedde det samme, fikk opp "Reduced Engine Power" men den stoppet heldigvis ikke, så kom meg hjem. Kjente på styreenheten, og den var veldig varm igjen. Har jeg hatt uflaks med den brukte jeg kjøpte, eller tyder dette på feil etter styreenheten, altså ledningsnett eller matepumpe (Er vel bare en i tanken såvidt jeg vet?)
  7. Takk for godt tips, har oscilloskop tilgjengelig, så dette skal jeg prøve i morgen!
  8. Æsjda, det var jeg ikke klar over. Satser på at det er noe annet, som f.eks reimhjul som du nevner, men høres stygt ut som det kan være kjedet. Kan ta en kjapp videosnutt av det i morgen, og legge ut her! Hva snakker vi om i pris/antall timer på å fikse noe slikt tro? Mye jobb?
  9. Hei, kjøpte meg nylig en 525D xDrive E61 2009 modell, denne har 3Litern (M57D30TÜ2) Forrige eier har staket ut DPF og remappet til angivelig 265-270hk. La merke til når den stod på tomgang i dag, at den har en svak ulyd, kan minne "chainslap", et slakt kjede som blir kastet att og fram. Er dette en svakhet på disse motorene? Høres isåfall ut som en dyr affære. Trodde dette var "skuddsikre" motorer. 🤔
  10. Ang. at den går dårlig, så er det mange av disse som går med defekte eller "halvveis defekte" luftmengemålere. Da vil den gå dårlig/nødmodus. Min gjorde det, kviknet til med en gang jeg fikk på en ny LMM. Ut fra hva jeg husker så er det en komponent inni de som løsner i loddinga, jeg prøvde å lodde dette på min gamle, men det holdt ikke lenge. Var vanskelig å få loddet det skikkelig da den er fylt med noe gugge for å hindre fukt i å komme inn.
  11. Bremseservice forran utført noen uker siden.
  12. Akkurat hatt oljeservice på den nå
  13. Hei! Vurderer salg av min F31. Bilen har gått 68000km, stort sett kun langkjøring i mitt eie. Pen bil i Sapphire-black farge, med helsvart interiør samt komfortable-sportsskinnseter. Jeg har montert svarte nyrer samt "leppe" på framfangeren. Dette kan selvfølgelig fjernes om ønskelig. Nylig byttet tannstang hos Sulland BMW verksted. Akkurat hatt oljeservice. EU godkjent til 29.02.2020 samt nybilgaranti til 27.05.2019 Kan også følge med takboks om ønskelig, mot et lite tillegg i prisen. Utstyr: Link til finn annonse da jeg kjøpte den: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110803368&fks=110803368 Skal få tatt noen flere bilder: Så for meg kr 329.000,- Pris kan diskuteres ved rask avgjørelse. Jeg jobber i Fredrikstad, men er ofte i Hallingdal i helgene. Så om du bor mellom der et sted, kan jeg godt stoppe på veien. Ta gjerne kontakt på 917 85 755 om du er interessert i en hyggelig bilprat.
  14. Tøft, den der kikka jeg og på istad haha Ålreit brukis det der!
  15. Vurderer å selge denne da jeg har lyst til å gå over til litt eldre BMW med større motor Gått 64000km, nylig byttet tannstang samt rattstamme, tatt svært godt vare på i mitt eie. Fortsatt nybilgaranti til 27. Mai 2019. Jeg har montert M-Performance leppe samt sorte nyrer. Originale kan følge med om ønskelig. Av utstyr er det blant annet: DAB+, Variabel Sportsstyring, Navi Professional. Mer utfyllende info kan sees på gamle annonsen, til jeg får somlet meg til å skrive noe mer https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=110803368&fks=110803368 Usikker på pris, men send PM ved interesse så kan vi ta det derfra
×
×
  • Opprett ny...