-
Innholdsteller
491 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av RNJ
-
Jeg har for tiden forlagt residensen til Gran Canaria og her er det ikke helt uventet veldig mange småbiler. Selv har jeg den noe tvilsomme fornøyelsen å ratte en ny Toyota Yaris som leiebil. En kjedeligere og mer uinspirerende bil skal man skal lete lenge etter. Her er ganske få BMW'er men av disse er det veldig mange pene og velholdte E46. Fortsatt er E46 i mine øyne den klart peneste 3-serie og det er en fornøyelse å se de på veien. Jeg kom over en flott E46 compact Jeg liker litt rare biler og selv E46 compact syns jeg er fin
-
Fantastisk med kunnskap her! Litt googling avslører at flyet er et DC-7C. Jeg fant en video på youtube som viser flyet både ute og inne komplett med firkantede vinduer: Flyet har angivelig fløyet for spanske Spantax http://no.wikipedia.org/wiki/Spantax
-
Absolutt en fornøyelse med banedebut i 997 GT3. Først jeg passasjer noen runder i en E46 M3, dernest kjørte jeg selv M3’en 3 runder og tilslutt var det 10 runder i GT3’en. Instruktøren var passasjer i både M3 og GT3 og hele opplevelsen var både spennende og lærerik. Utrolig med lyd og veigrep i bilen! GT3’en hadde en sekvensiell girkasse. Angivelig var det Porsche selv som hadde laget noe prototyper på dette men oppga prosjektet og solgte prototypene. Vet ikke helt hvor sannsynlig dette høres ut, men girskiftene satt uansett som en klokke! Grei lyd! Banen lå rett ved en småflyplass og utenfor sto dette noe slitne flyet. Noe som vet hvilket fly det er?
-
Jeg har noen dages ferie på Gran Canaria og kom over et spennende tilbud og har nettopp booket 11 runder i Porsche GT3 på fredag: http://www.supercarespana.com I samme kategori som GT3'en var det 3 alternative biler: Ferrari F430 Ferrari F360 Lamborghini Gallardo Skulle gjerne ha prøvt alle men umiddelbart frister GT3 mest. De har også andre billigere alternativer: Nissan GTR Audi R8 Aston martin DB9 TVR T350t BMW M3 Jaguar XKR Hva hadde dere valgt? Burde jeg velge noe annet enn GT3? Jeg har ingen bane-erfaring med bil fra før men har kjørt en del førertrening på bane på motorsykkel.
-
Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..
emne svarte i RNJ sin Fredrik 90 i Bilder og filmer / Show-off
Jeg har dessverre hverken F01 eller F11 men har kjørt begge som leiebiler i senere år. Har hatt F01 (730D, 730LD og 740xD) i 5-6 uker og 535xD i en ukes tid. Jeg har da kjørt i Tyskland og sørover. Begge er fantastiske biler men jeg opplever at F01 komfortmessig klart er en klasse over. Sannsynligvis er F10/F11 totalt sett en bedre bil i Norge med kombinasjonen av både komfort og sportslighet. Likevel ville jeg personlig nok ha valgt F01 også fordi jeg syns at bruktprisene virker veldig hyggelige. -
Gratulerer med veldig flott bil! Fantastisk at noen kjøper biler som dette. Et smykke!
-
Jeg vet ikke om nivået var høyere før da jeg kun har fulgt tråden i kortere tid (1 år?) men for egen del er det ingen tvil om at jeg har stor fornøyelse av å lese tråden Jeg har dessverre ikke så mye å bidra med men liker diskusjonene og de forskjellige innfallsvinklene til bilinteressen.
-
Det blir spennende å se hva dette betyr for bruktprisene på eksisterende modell med 2WD.
-
Min far hadde en Mercedes S-klasse på slutten av 80-tallet og hvis jeg ikke husker helt feil hadde den også fjernlysbryteren på gulvet.
-
For å blinke med frontlysene eller evt vindusvisker?
-
Ikke akkurat bil-relatert, men en fantastisk flott norsk 4k time-lapse video: Endelig har jeg skapt meg et behov for 4k-skjerm
-
Veldig godt formulert annonse på finn! Lykke til med salget.
-
Denne videoen kan anbefales for Pink Floyd fans. Cover på Atom Heart Mother i en "Live at Pompeii"-setting
-
Ja, når det gjelder MC så er jeg ikke i tvil om at førstevalget for min del er BMW. Jeg liker gubbe-imaget (selv om det har blitt mindre de senere årene) fremfor plastraketter fra Japan eller Harley Davidson som i mine øyne er helt bak mål. Når det gjelder bil så er BMW også favoritten men her er det også andre gode alternativer. Sportsbil kunne like gjerne være Porsche og komfort-krysser kunne lige gjerne være Citroën C5.
-
Jeg har en eldre (2003) BMW K1200GT som jeg kjører rundt 7-8 000 km på hvert år. Jeg bruker den både til og fra jobb i Oslo/Bærum men også til en del turer. Vestlandet er en klar favoritt og jeg har gjerne én eller to turer i året. Jeg tok motorsykkellappen i 2002 og det har helt klart vært noe av det lureste jeg har gjort. Anbefales!
-
Enig! Jeg var skeptisk da jeg hørte navnet og så de først bilder av R nineT men ble veldig positvt overrasket da jeg så den i virkeligheten. Kunne jeg ha hatt 5 sykler så var dette sikkert én av dem
-
Ja, BMW C1 - ikke akkurat det stolteste øyeblikk i BMW's historie! Konseptet var at man skulle kjøre uten hjelm men det ble ikke tillatt i veldig mange lande.
-
Ja, og på motorsykkelfronten så kan man nå kjøpe scooter! Finnes til-og-med i elektrisk variant Jeg var på Spa-Franchorchamps i helgen og så Formel 1. En stor opplevelse selv om lyden i turbomotorene ikke kan måle seg med de selvpustende fra forrige år. Ikke lett å ta bilder men her er et av danske Kevin Magnussen
-
Gratulerer! Jeg har ikke prøvd Cactus men ut fra det jeg har lest så er det et glimrende valg og en bil jeg også selv kunne tenke meg. I 2CV'ens høyborg, Danmark, blir vel Cactus et hit, tenker jeg. Nå setter jeg meg snart i 130i'en i Oslo med kurs mot København. Her skal jeg hente en venn og sammen kjører vi til Spa Francorchamps og helgens F1-løp. Gleder meg stort!
-
Tja, fin er den nok ikke men kanskje litt kul. Det ligger én på finn og den er nesten gratis https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44878364 EDIT: Beklager, så feil! Bilen du viser til er jo ikke en biturbo. Jeg har sittet på i en biturbo i Norge på starten av 90-tallet og den gang var det litt av en drømmebil.
-
6:30, Clarkson: "Oh no he's facing the wrong direction. Oh no, of course its a Boxster both ends look exactly the same". Fin bil, men jeg tror for egen del at en vanlig Boxster er et bedre kompromis mellom sportslighet og anvendelighet. Aller helst skulle jeg ha en Cayman men da blir bilen vel nyere og dyrere.
-
Hehe, da foreslår jeg konebytte Min bedre halvdel er allergisk mot høye fjell og liker seg mye bedre i Danmark. Her er et iPhone-panorama fra Undredal tatt i fjor
-
Jeg har kjørt en masse på Vestlandet på motorsykkel og syns det er helt fantastisk - naturen, utsikten, relativt lite trafikk på de mindre veie og ikke minst fine svinger. Hovedveiene og transportetappene kan derimot være noe mer uspennende. På motorsykkel har man også fordelen av lett å komme seg forbi bobiler og andre treigoster. Det er en del fine og spesielle hoteller og jeg har overnattet på en god del av de som er nevnt her http://www.dehistoriske.no Familien har jeg ikke fått med på Vestlandstur da de ikke akkurat deler min fasinasjon for fjell, fjorder og lange dagsetapper på veien.
-
Jakten på ny bruksbil går litt for sakte fremover og det på tross av at jeg jobber et sted hvor kjøp av motorisert fremkomstmiddel er lovlig fraværsgrunn Kom over denne kuriositeten: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49237276 http://www.dinside.no/105008/test-nissan-x-trail-2-5-aut#/ Jeg kan tenke meg at det ikke ble solgt mange av disse som ny med slapp og tørst bensinmotor. Men som bruktbil med saftig prisreduksjon så kan den kanskje være aktuell for noen.
-
Takk, takk! Jeg tror også diesel passer best i en såpass tung bil. X3 3.0i har dårligere moment enn 2.0d og den jeg hadde opplevdes ikke som spesielt kvikk. Tørsten var det derimot ikke noe å klage på... Jeg er forsåvidt enig, men som bruktbil er E61 med xDrive fortsatt for dyr for meg. Mitt inntrykk er at driftssikkerheten til X3 / E83 er relativt bra og at den er basert på utprøvd E46-teknologi kan bare være positivt. Du har sikkert rett i traktor-følelsen men så skal bilen for min del heldigvis være et supplement til 130i og ikke en erstatning Planen er nå å få testet en X3 2.0d for deretter forhåpentlig snart å nærme meg en konklusjon. Akkurat nå ser to alternativer mest forlokkende ut: Gammel og billig Volvo V70 med forhjulstrekk som skal være en ren bruksbil slik som jeg opprindelig så for meg. Denne vil få minimalt med service og vil forhåpentlig være relativt billig å eie. Det er noe forlokkende ved en bil hvor sykler og søppel kan stoppes rett i bagasjerommet uten tanke på at det kan sette merker. En Volvo blir vel nesten bare penere når den er skitten... X3 2.0d, Dette vil på mange måter være en bedre løsning men også mye dyrere. En bil som jeg må passe mye bedre på og som sikkert også vil være dyrere å følge opp med service og forsikring. Det skal sies at vi bor slik at firehjulstrekk absolutt hadde vært på sin plass. Veien vi bor i er veldig bratt og på vinteren kan jeg stort sett bare glemme å komme opp med min 130i. Jeg må da kjøre rundt og komme ned fra oversiden når jeg skal inn til huset. Min lille Audi A2 har bedre fremkommelighet men kan naturligvis ikke matche firehjulstrekk.
