Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Helt enig med deg. Jeg prøvde her om dagen en F30 3-serie med manuell gir. Veldig morsom å kjøre, men det er ikke noe for meg. Jeg liker den følelsen man får av større biler, der hvor man duver av gårde.
  2. Gjorde beregningen idag faktisk. Jeg er ute etter en 730d/740d lci, og disse begynner å bli å bli ganske gunstige. Jeg har også 530e i tankene, men som deg så synes jeg at det er mye mer stas med en 7'er, selvom det er en F01.
  3. Prisen kommer jo an på hva du har tenkt til å bruke på en G11. Jeg tok utgangspunkt i en 730d Xd M-sport, B&W, nightvision ++ til 85 000 euro og kom fram til en importpris på 1 131 482 kr med vanlig beregning og 1 144 488kr ved alternativ beregning med 15 000km som gj.snittlig kjørelengde. Jeg har etterhvert tenkt på å kjøpe en F01 LCI, muligens importere. Må bare vente litt på at prisene skal falle ytterligere.
  4. Vet ikke om han har byttet olje på girkassen, men tror nok det er lurt.
  5. Nå er ikke dette bilen min, men skal si det videre til eieren. Men feilmeldingene kommer ikke samtidig, de kommer hver for seg. Altså en dag kan det være girkassemelding, andre dager kan det være DPF.
  6. En i familien har 2009 modell X5 E70 30D som har gått 230 000km. Den hiver stadig vekk ut diverse feilmeldinger som f.eks. "transmission fault", "diesel partikkelfilter", "parkeringsbrems feil", og "batteri" Senest igår så kom parkeringsbrems feilen og bilen ville ikke løse ut parkeringsbremsen. Jeg ble ringt opp for å finne ut av hva man kunne gjøre med det da bilen sto helt bom stille midt på nyttårsaften i byen. Jeg hadde tenkt til å løse ut parkeringsbremsen manuelt ved hjelp av den vaieren i bagasjerommet. De klarte å heldigvis å fikse det før jeg kom. Iblant når jeg kjører bilen så er girer girkassen litt hardt. Noen få ganger drar den turtallet ganske langt opp før den girer i det hele tatt. Har vedkommende kjøpt katta i sekken eller er det batteriet som kanskje kan være synderen her?
  7. Da er bilen klar for et nytt år Får håpe at det blir et år uten problemer og at drømmen om en F01 ikke er så langt unna
  8. Interiøret til E-klassen er virkelig ikke så spennende som bildene tilsier. Når jeg første gang satt meg inn i en E-klasse så fikk jeg følelsen av at bildene juger. Men selvsagt så er design individuelt, og i mine øyne banker G30 W213 ned i støvlene. Mest sannsynlig på kjøreglede også. Har kjørt en god del W212 facelift, og gud hvor kjedelig den er å kjøre i forhold til F10. Så for min del så hadde jeg gått for en G30 foran W213 anyday. Det skal sies at jeg ikke har kjørt noen av bilene, men kjenner jeg BMW rett så skuffer de ikke med G30 heller
  9. Da har bilen vært hos BMW, og har skiftet veivhusventilasjonsrøret, fikset velkomstlyset til høyre bakdør. Den duringa/ristinga mente han kom fra luftfilterinnsatsen (?) som hadde noen knekte fester og var løs. Det fikset han, men nå gjenstår det å se om duringa har gitt seg. Ellers så fant han ingen feil. Fikk også samtidig prøvekjørt en BMW 318i R3 med manuell gir. Det var den morsomste bilen jeg har kjørt på lang tid. Med en lyd som kunne minne litt om R6 motor så må jeg si at opplevelsen var fantastisk. Det skal sies at F10n føltes veldig komfortabel og sprek etter 5 timer med F30 318i. Det er når man prøver mindre biler man skjønner at F10 er en herlig bil.
  10. 7-serie anyday foran de bilene du har listet opp. Bedre biler å kjøre skal man lete lenge etter.
  11. Kiserødåsen ja, der har jeg familie og har sikkert sett bilen din, men ikke lagt merke til den Jeg får heller sperre opp øynene neste gang du er i sfj
  12. Du må få lagt ut noen helhetlige bilder av beistet etter alle "modsa"
  13. Jeg la på et lag fusso om sommeren, og er meget fornøyd. Den preller like flott enda Selv med mye salg og møkk på bilen så holder det for mitt vedkommende å avfette med prickbort, skum og deretter er bilen gullende ren uten noen form for slør/trafikkfilm. Men for å ikke få dårlig samvittighet etterpå så går jeg over med vaskehanske også
  14. Trist lesing sveigis Godt det ikke var værre enn som så. Ser forøvrig at dere har vært i hjembyen min
  15. Takk for svar, da skal jeg justere litt på trykket. Vet dere om bilen blir noe mer stumpete med høyere trykk?
  16. Idag fylte jeg på litt luft i dekkene da jeg følte at de begynte å spore så smått. Jeg fylte på ca. 2,3 foran og 2.5 bak. Dimensjon på dekkene er 225/55/R17. Etter at jeg fylte så følte jeg at bilen ble merkbart lettere på rattet, og den sporte ikke (fikk ikke kjørt så mye). Derimot så ble bilen merkbart stivere, og man merker hull osv bedre. Noe jeg ikke liker. Så da er spørsmålet om jeg har fylt på riktig?
  17. God jul og godt nyttår til dere! BMW'n står i garasjen nyvasket og venter spent på timen hos BMW.
  18. Har lest igjennom alt du har skrevet på bloggen, og må si at dette var veldig morsomt å lese. Her kommer jeg garantert til å følge med Dersom jeg kunne ha kommet med et ønske, så kan det kanskje være at du kunne testet litt brukte bmw'er og skrive litt om de
  19. Noen som tørr å gjette på hvor mye G30 530e vil begynne på ?
  20. Jeg har kjørt en del E70 X5 M-sport 30D og må si med en gang at det er helt klart en sporty SUV, om man kan kalle en SUV for sporty. Den er inspirerende å kjøre, men man må ikke regne med at den er like stabil som en F10 på veien. Det er lurt at du går for en LCI versjon da du får den med 8 trinns kassen og N57 motoren. Den jeg har kjørt en del er en pre-lci og har M57 (herlig motor) og 6 trinnskasse (ikke imponerende). Girkassen er det mest skuffende punktet på den bilen. Sammenlignet med F10 med m-sport, så er X5 med M-sport hakket mer stumpete på ujevn vei. Det er noen over her som påpeker at du bør gå for en F25. Det er jeg uenig i. Først og fremst så er det fordi at interiøret i en F25 er i mine øyne mindre gjennomført og E70 ser mye bedre ut enn en F25. Du har tidligere hatt en F10, og forskjellen vil du helt klart merke når du kjører F25. I F10 sin favør. Uansett så er valget ditt, og du gjør ingen dårlig valg dersom du går for en E70 eller en F25. Lykke til
  21. Er det lov til å spørre hvor mye alt kostet tilsammen ?
  22. Jeg håper på død og liv at G30 ikke kommer med en 3 sylindra dieselmotor.. Her sitter jeg å angrer på at jeg valgte N47 motoren, det må jo bare bli enda verre med R3 diesel.. Håper BMW holder seg for god for det. Derimot dersom den motoren kommer så vil G30 muligens bli den rimeligste bilen i den klassen med god margin.
  23. Den E60'n din er jo bare helt rå! Likte vinterfelgene meget godt jeg også, de kom vel originalt til 6-serie? Også lurer jeg på hvordan du har lært deg å montere alt selv? Og vet du om det er mulig å montere komfortseter og LED hovedlys på F10, eventuelt hvor mye koster dette?
  24. Tenkte mer på hvordan man bytter den Da grillen inneholder bevegelige deler
×
×
  • Opprett ny...