Takk for tips!
Har vært innom Bavaria nå. Førstemann mente at hans bil fungerte helt likt på høsten og vinteren. Solen sto så lavt at sensoren mente lysene skulle være på osv. Fortalte at jeg har prøvd på selv de lyseste dagene, så han gikk med på å sende ut en tekniker for å vise meg hvordan de fungerte. Teknikeren viste seg å være veldig hyggelig og pratsom. Han sjekket først at jeg hadde klart å huke av riktig på iDrive, så lyste han på sensoren med en lykt som visstnok skulle bevise at dette fungerte. Da det ikke ga utslag gikk han inn og hentet en enda større lykt. Dette fungerte da heller ikke og siden han ene kollegaen hans med den største lykta ikke hadde kommet på jobb enda måtte jeg booke time.
Jeg nevnte at det kunne være at noen hadde kodet om til at xenonlysene alltid skal være på, men det var det visst ikke snakk om. Mest sannsynlige scenarioet var at frontruten hadde blitt byttet ut og de som hadde skiftet rute hadde byttet sensor også som ikke hadde blitt registrert skikkelig....... Må være noen enorme lagre de forskjellige verkstedene som skifter ruter har hvis de bytter ut alt som står inntil ruta.
Er det slik at dere som ikke har dette problemet kjører automatisk med xenonlys 24/7 fra november til april pga "lavt sollys"?
Nå har jeg to valg:
1. Vente til timen jeg har fått 4. desember
2. Kjøpe en D-CAN OBDII - USB kabel og kode selv