Heisann. Registrerte meg her, rett og slett for å få deres meninger og råd om hva jeg burde gjøre, og hva dere syns om saken.
Det begynte i juli, da min onkel så etter ny bil. Dette var da en liten gave til seg selv som han tenkte han skulle bare ha det fryd og gammen med!
Vel, så han kjøpte en 2007 modell 318D m-tech fra MB Auto Fantoft, i Bergen. Da de skulle hente den, startet den ikke, og det måtte startkabler til for å få fyr i den. Batteriet var flatt. Dette syns da min onkel var veldig lugubert, men tok den med seg hjem uten å tenke seg så mye over det. rundt 3-4 måneder etter, så streiket all elektronikken atter en gang, og det var dermed ikke mulig å få ut nøkkelen engang, og NAF kom til unnsetning. Dette måtte da min onkel betale, samt at batteriet var kortsluttet. Han måtte da betale nytt batteri fra egen lomme, og som ikke ble dekket av garantien.
Nå, ca 4 måneder etter det, var jeg ute å kjørte, kjørte nedover en liten bakke, så bremset jeg ned før en krapp sving, og idet jeg svinger så kutter elektronikken seg, alt går av, unntatt air-conditionen, som sto på, Navigasjonsskjermen slo seg av, musikken slo seg av, og jeg fortsatte rett fram, den gjorde ikke et forsøk på å stoppe eller svinge. Det skal sies at det var litt is der, men ikke noe bilen ikke hadde taklet med antiskrens på. Dette endte med at jeg som sagt, gikk rett fram og inn i en støpekant og slo inn venstre framfelg, kantkjørte venstre bak, bøyde styrekulen, forstillingen og selve akslingen på venstre side.
Jeg mener at jeg ikke kan klandres for dette, da MB-auto ikke har gjort jobben sin skikkelig, har flere småting ang. bilen, men de hører ikke sammen med det som skjedde nå.
Så. Spørsmålet mitt til dere er; Er det noe for oss å hente for å få NAF til å ta en gratis sjekk på det, sende den opp på mb og se om de sier det samme, hvis ikke ta de på slurv, eller rett på Jæger og sende regning til MB-auto? Vet om en annen som har skjedd noe det samme med, der MB auto ikke har vært kompetent til å utføre både service og reparasjon. Dekkes den elektroniske feilen av garantien, eller står vi helt uten bil og må ut med egenandel? Kan vi evt. ta det videre til Jæger og høre hva de sier, og hva de kan gjøre? Vi føler oss skikkelig lurt, det kunne vært en potensiell dødsfelle.
Vil gjerne høre hva dere har å si, om dere har noen innspill på hva vi kan gjøre.
- Christian