Heisann.
Har en kompis med en E92 N47D20 som ikke går helt som den skal.
Har vert en del problemer det siste året med at den går dårlig, og litt blå og sort røyk fra eksosen. Vi har fjernet DPF, da dette gikk helt tett, og ga feilkoder, og programmert vekk dette.
Vi fant også feilkoder på swirl flaps, og så en del sot lekkasje fra hvor aktuatoren til denne sitter på mainfolden, så vi hadde av innsuget, og fjernet disse. Helt annet design på disse enn på elder M** motorer, men vi så at linken fra aktuatoren til selve flapsene hadde løsnet helt, og foring og tettning var løse og lakk luft og sot ut fra insuget. Ellers så flapsene greie ut, ingen tegn til å kunne løsne helt, og bli sugd inn i motoren. Var også en god del sot og olje i innsuget som vi fikk fjernet.
Etter dette går fortsatt bilen ikke som den skal, og vi har fortsatt noen feilkoder å jakte.
3F25 Charge air hose monitoring
4530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation
Er litt usikker på hvor vi skal begynne å lete for å fjerne disse.
Bilen har ingen motorlamper, går heller ikke i safe mode, men trekker ikke som den skal. Skjer lit før over 3000RPM, men da går den som den skal. Så det kan virke som VNT funksjonen på turboen ikke fungerer som den skal. Er det noen som har tips til hvordan man kan få verifisert dette, eller hva annet kan være galt?
Kan legge til at bilen har gått litt over 200k og vert litt dårlig vedlikeholdt de siste årene.