Gå til innhold

Sablabra

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Sablabra's Achievements

  1. Har 310x24 skiver på min, facelift er 324x30 (iføle realoem). Endte opp med å kjøpe 535D bremser (346x36), samme bremser til pre face og facelift. Både foran og bak, skiver calippere bremsesko, diverse clips og føringer. Braketter kjøper jeg brukte fra hugger. Ble mye dette for en liten feil på EU med at skivene foran var slitt noen hundredeler over max, men blir greit å få fylt 20" med litt mer bremser. Bare kjiipt at jeg må ha nye vinterfelger også, da jeg regner med at 16" ikke passer over dette. Sorry for at jeg ikke slo til på de bremsene dine, men var greiere for meg å kjøpe alt nytt, da jeg også tar bakbremsene i samme sleng. Men takk for hjelpa uansett
  2. Har kjørt diagnose på bilen, og begge de to feilkodene forsvant, så nå er det bare 2 glødeplugger som gir feilkode, men bilen får forsatt ikke riktig mener jeg. Skjer fint lite før man nærmer seg 3000rpm. Må vel kanskje nevne at DPF og EGR ble kodet vekk hos et chiptuning verksted, av typen verksted som ikke vekker noe tillit hos meg, uten at jeg kan noe serlig om dette, og selv bil bilen var chippet med schmiedmann chipp så måtte de legge inn deres egen tuning software. Har snakket med dette verkstedet, og de sa at den kunne programeres om for mer bunndrag, men jeg føler fortsatt at noe er galt, og den burde ha bedere bunndrag? Hva tror dere? Noe galt med bilen som hindrer bunndrag, typisk turbostyring, eller dårlig chipping hos det verkstedet som chippet den, og at det kan fikses hos de men en annen "map"?
  3. Hei. Må ha nye bremser på min 05 525d før EU og hadde da vert gøy med noe litt større bremser. Men er ikke blitt helt klok på hva som passer. Hva endte du opp med, og hvordan passet dette, må du ha ny brakett til calipperen? Og er det forskjell på bremsene før og etter facelift? Søkt opp delenummer på calipper fra en preface 535d, og de stemmer ikke med noen av de nummerere du har. Hadde vert greit om bremser fra 535d passet rett på bilen.
  4. Heisann. Har en kompis med en E92 N47D20 som ikke går helt som den skal. Har vert en del problemer det siste året med at den går dårlig, og litt blå og sort røyk fra eksosen. Vi har fjernet DPF, da dette gikk helt tett, og ga feilkoder, og programmert vekk dette. Vi fant også feilkoder på swirl flaps, og så en del sot lekkasje fra hvor aktuatoren til denne sitter på mainfolden, så vi hadde av innsuget, og fjernet disse. Helt annet design på disse enn på elder M** motorer, men vi så at linken fra aktuatoren til selve flapsene hadde løsnet helt, og foring og tettning var løse og lakk luft og sot ut fra insuget. Ellers så flapsene greie ut, ingen tegn til å kunne løsne helt, og bli sugd inn i motoren. Var også en god del sot og olje i innsuget som vi fikk fjernet. Etter dette går fortsatt bilen ikke som den skal, og vi har fortsatt noen feilkoder å jakte. 3F25 Charge air hose monitoring 4530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation Er litt usikker på hvor vi skal begynne å lete for å fjerne disse. Bilen har ingen motorlamper, går heller ikke i safe mode, men trekker ikke som den skal. Skjer lit før over 3000RPM, men da går den som den skal. Så det kan virke som VNT funksjonen på turboen ikke fungerer som den skal. Er det noen som har tips til hvordan man kan få verifisert dette, eller hva annet kan være galt? Kan legge til at bilen har gått litt over 200k og vert litt dårlig vedlikeholdt de siste årene.
  5. Hei. Jeg fikk samme problem som deg, men det var bare jeg som ikke fulgte instruksene nøye nok. After a successful configuration pls. select menu point “Autostore“ (Fig.13) and confirm the selection. Following confirm the function “Autostore“ (Fig. 14) – the search starts, all found channels will be stored automaticly. Refererer fra instruksen, fikk ikke med bildene. Må gå inn på menyen hvor det står autostore, og gå ned på taben det står autostore (fig 14) og trykke der, selv om det står NO SIGNAL nede på skjermen så begynner den søket da, og det tok et lite minutt for den å søke opp kanalene, så plutselig kom de. Hadde problemer med det steget jeg også, ettersom når du trykker på autostore, skjer det ingenting, ingen tilbakemelding at du trykket på noe, og det står fortsatt NO SIGNAL, så det ser ut som at ingenting skjer, men etter litt tid kom alle kanalene og problem løst. Håper dette hjelper, om du ikke allerede har funne ut av det.
  6. Hei. Da har jeg også montert kufatec i min e61 2005 med CCC kjøpt fra GS sammen med antennen de hadde til den. Monteringen gikk sånn tålig greit med den noe enkle instruksen fra kufatec. Boksen endte opp i hanskerommet, hvor CD veksler er ment til å plasseres, ledningene var noe korte til det, men det gikk akkurat. Men er lite fornøyd med lydkvaliteten fra DAB. hører stor forskjell fra FM til DAB. Er ikke noe hifi entusiast, men kunne like gjerne spilt av rett fra mobiltelefonen, alt av lave toner og bass er helt borte. Leser litt rundt at det er noen som sier det er forskjell den ene eller andre veien, men dette er så ille at jeg mistenker det må være noe galt med selve kufatec boksen. Noen andre som har erfaringer rundt dette, er det vesentlig dårligere lyd fra deres adapter iforrhold til fm radio, kan det være en feil med mitt adapter som gjør dette? Vurderer å kontakte GS angående dette, men tenkte å høre hva dere mener først. Vil også nevne at antennen ikke ble jordet etter å ha montert den etter instrukser, endte opp med å legge en liten ledning under jord stripsen som limes til karosseriet og føre den opp til en skrue lenger opp på A stolpen. målte dette med multimeter.
  7. Hei Har nettopp kjøpt meg en e61 525 2005 modell. Det er xenon tåkelys på denne, men den ene lykta virker ikke. Tenke å bytte pære, men så er problemet å finne ut hvilken pære jeg har, og hvor jeg kan få kjøpt ny. Legger med et par bilder av den, og håper noen vet hvor jeg kan få kjøpt en ny.
×
×
  • Opprett ny...