
Simplify
Medlem-
Innholdsteller
60 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Drammensområdet
Simplify's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, selger min meget godt holdte BMW 523i, kopierer like godt bare annonseteksten fra finn da den er veldig utfyllende, dere får spørre om det er noe annet dere lurer på. http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=51873977 Selger min meget velholdte BMW 523i manuell da jeg har kjøpt meg nyere bil. Bilen har kun hatt to eiere, meg, og en eldre herremann jeg kjøpte den av som har hatt den siden den var ny. Bilen er tatt veldig godt vare på og fremstår meget pen for å være en 99 modell, fullt servicehefte. Jeg har satt på M5 frontfanger på bilen, men bortsett fra det er bilen helt original. Jeg har vært særdeles nøye med oljeskift siden den kom i mitt eie, bytter olje og filter 2 ganger årlig, og bilen har kun gått på høykvalitets Castrololje. Bilen har en god del utstyr som ikke mange biler hadde på denne tiden, blant annet: Cruisekontroll, antispinn, oppvarmede seter, kjørecomputer, klimaanlegg, air condition, elektriske vinduer/speil og multifunksjonsratt. Bilen er nylig EU-godkjent, og denne varer fram til Mai 2016, så her er det bare å kjøre på. Det var noe rust på den da jeg kjøpte den, men alt av rust ble fjernet av billakkerer på høsten i fjor, så bilen er så og si helt rustfri. Bilen er som sagt i meget god stand, motoren er helt fantastisk, den maler helt nydelig og det er et meget godt drag i bilen. Om man ikke er så hard på foten så har den et fornuftig forbruk på 0.8 l på mila på blandet kjøring, og jeg har vært nede i 0.7 på litt mer langkjøring, men det er en stor motor, så man kan helt klart bruke litt mer hvis man kjører mer aktivt. Bilen er helt nydelig å kjøre, nesten ikke noe støy fra omgivelsene, og den føles veldig tight og komfortabel å kjøre med, denne kan man dra på mange langturer med uten problemer. Det føles absolutt ikke som man kjører en 99 modell. Rekkesekserene til BMW har en tendens til å bruke olje, men denne har ikke oljeforbruk, mellom oljeservicene så har jeg knapt kunnet se at nivået på peilepinnen har beveget seg, så motor er i meget god stand, den bruker heller ikke vann. Alt elektrisk fungerer på bilen. Dette har vært byttet i mitt eie: Toppdekselpakning (disse har en tendens til å bli harde som stein etter mange år, ble byttet i 2013). Olje og filter (byttet på 180 000 og 188 000). ABS-sensor bak (2013). Begge fjærer bak (2014). ABS-hjerne (helt ny hjerne, som har en tendens til å ryke på disse bilene, 2014). Ny frontlykt (2014). Stabsstag foran og bak (2014). Tror jeg har fått med det meste nå, men det er bare å slå på tråden for mer informasjon og for en hyggelig bilprat. Bilen har selvfølgelig ingen heftelser. Bilen står i Lier, utenfor Drammen.
-
Har kjørt litt rundt i Lier i det siste ja, fine svingete veier Er jeg observert? eller kjente du igjen bensinstasjonen? Er ikke så mye i Lier selv, bor oppover elva Men kjente igjen bensinstasjonen ja Tøffe biler!
-
Har du vært i Lier? Hehe
-
Ok, men da skal jeg ta kontakt med dem. Tusen takk for hjelpen!
-
Tusen takk for det, hvor lang tid tar det cirka? Var det mye rimeligere å få det gjort i Sverige?
-
Hmm, kanskje jeg skal gjøre det samme da. Er det mulig å kjøre med bilen uten styringsmodulen i bilen? Antar vel at det ikke blir noen forskjell egentlig, og at man bare kjører uten speedo/abs/asc.
-
Hei, har fått asc/abs lampe som lyser+speedometer som ikke fungerer på min 99 modell e39 523i, var inne på diagnose og det kom opp at det var venstre abs sensor bak som var problemet, de har nå byttet den, men problemet skjer fortsatt... Så han mente at det var abs pumpa som gjorde det, men han kunne ikke være sikker på det før han hadde byttet den, betalte 2k for å få byttet sensoren, og er ikke gira på å kaste mer penger ut av vinduet hvis han tar feil igjen.. Jeg vet ikke om det har noe å si, men lampene kommer aldri på eller går av mens bilen er i gang, enten så er det der når jeg starter bilen og blir der under hele tiden bilen er på, om problemet ikke er der når jeg starter bilen kommer det heller ikke tilbake mens bilen er i gang, jeg må først slå av og så på bilen for at det skal skje...
-
Takk Ådne, nei, var ikke bare for sensor, det var for feilsøk og bytte i tillegg, de sleit noe jævlig med å få den gamle ut iallfall, de sa at de måtte brenne den opp eller no for å få den ut Skal spørre i den tråden jeg. Atle, hvordan fant du ut at det var styringsmodulen? Bilmekanikeren sa at jeg kunne kjøpe styringsmodulen også, slik at de bare byttet den rett og slett.. Men jeg gidder ikke å gjøre det hvis det kan være noe annet.
-
Jeg vet ikke om det har noe å si, men problemet kommer aldri på eller går av mens bilen er i gang, enten så er det der når jeg starter bilen og blir der under hele tiden bilen er på, om problemet ikke er der når jeg starter bilen kommer det heller ikke tilbake mens bilen er i gang, jeg må først slå av og så på bilen for at det skal skje...
-
Var da et verksted som har gjort dette her, må vel kunne stole på at de har gjort dette riktig? Jeg har svært lite peiling på sånt selv
-
Okei, har hatt bilen på diagnose, de sa at det var venstre føler bak, de bytta den og alt virket bra, jeg dro på biltilsynet for å bestille nye skilter, kom ut igjen, og gjett hva som hadde kommet tilbake? Dro ned igjen, og da mente han at det var abs pumpa som måtte være grunnen.. Jeg ble litt irritert etter å ha "kasta" 2300 kr ut av vinduet.. Spurte han også om han nå var sikker på at det var abs pumpa, og han svarte at han måtte bytte den og se om det fungerte etterpå.. Er det virkelig sånn dette funker? Jeg gidder jo ikke å betale i dyre dommer for å bytte ut ting som virker.. Er det noe annet jeg kan sjekke ut først? Var en kar som snakka om en abs ring eller noe? Det vet ikke jeg hva er, men han sa at jeg burde sjekke ut det før jeg gjør noe annet..
-
Tusen takk for det
-
Da var M5-fanger på, absolutt alt av rust er fjernet Viste seg dog at tåkelyktene jeg bestilte ikke hadde riktig kontakt, så det skal han som satte den på lodde og styre med når han får tid Ellers synes jeg at bilen så veldig mye bedre ut med denne fangeren, har heller ikke fått på skilta, tenkte at jeg stikker innom biltilsynet på mandag for å bestille den nye skilttypen. Legger ved to bilder av bilen som den ser ut nå, er litt småskitten men det får gå
-
Mye måtte du ut med for å bytte hjernen? Og kjøpte du brukt eller nytt?
-
Tusen takk for det! Venta lenge på at en sånn skulle dukke opp, har fulgt med i markedet siden mars omtrent, og når jeg så denne så var det egentlig ikke noe å vente på. Billakkereren hadde ikke tid i dag allikevel, fikk beskjed om å komme i morgen istedet.