Gå til innhold

Kristoffer Hermansen

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kristoffer Hermansen

  • Bursdag 12/22/1994

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Narvik
  • Kjøretøy
    BMW E60 535d/BMW E39 528i

Nylige profilbesøk

612 profilvisninger

Kristoffer Hermansen's Achievements

  1. Den passer, er samme delenr for radiator til 520, 523 og 528. Takk for hjelpen Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. ?
  3. Ingen?
  4. Hvor mye skal du ha for "boksen" man setter under midt-armlenet som bringer luft til baksetene? Altså den på bildet under dørhåndtakene. Hva hadde du under denne boksen, åpent rom eller koppholdere, og har du evt delen fortsatt?
  5. Kanskje verd å nevne, forrige eier av min bil bygde den om fra en 520 til 528. Men tror han bare byttet motor, girkasse og eksos.
  6. Er det samme type radiator på alle E39-er? Jeg har en 528 som trenger ny radiator, en venn av meg har en radiator til en 523 liggende som jeg kan få kjøpe billig, så lurer på om denne kan brukes med en 528?
  7. Hvilken farge er interiørlistene?
  8. Har du fortsatt interiørlistene/midtkonsollplaten?
  9. Har du fortsatt interiørlistene? Komplett med lister rundt på alle dørene/dashbord og midtkonsollplaten?
  10. Åj, jeg glemte det ja Jeg tok først den gamle nøkkelen, satt den i tenningen og vrei om til trinn 2 (hakket før man starter bilen). Etter det tok jeg nøkkelen ut av tenningen, holdt inne låseknappen og trykte tre gang på rad på "låse opp" knappen, for å så slippe låseknappen og "låse opp" knappen på likt. Så gjentok jeg det samme med den nye nøkkelen, innen 1 minutt. Ut fra det jeg leste på nett skulle dette gjøre slik at koden fra den gamle nøkkelen ble kopiert til den nye, men det er jo ikke noen kode i den gamle nøkkelen siden den ikke har innmat.
  11. Ingen av dere som vet om en annen måte å kode nøkkelen på?
  12. Kjøpte en E39 i mars i år, men med bilen fulgte det bare med 1 nøkkel. Denne nøkkelen hadde ikke innmat så jeg ble nødt til å låse/åpne bilen med å fysisk sette nøkkelen i førerdøren. Etter en god stund blei jeg lei av det, og tenkte at det kunne være lurt med en reservenøkkel, så jeg bestilte ny nøkkel med fjernkontroll for 2200kr fra BMW-verksted i Harstad (da vi ikke har BMW-verksted i Narvik). Når jeg fikk nøkkelen fungerte ikke fjernkontroll-funksjonene, men det fungerte å låse opp med å sette nøkkelen i døren og det fungerte å starte bilen med denne. Etter et raskt internettsøk fant jeg ut hvordan man skulle programere nøkkelen selv, men fordi jeg ikke har innmat i den første nøkkelen fungerte ikke dette, ettersom jeg skjønner kopierer man koden fra den gammle nøkkelen til den nye, og den gammle har jo ikke kode siden den ikke har innmat. Jeg ringte så til BMW i Harstad og de skulle hjelpe med å programere over telefonen, men de hadde samme framgangsmåte som jeg selv hadde prøvd, så dette funket ikke. De anbefalte meg å komme på verkstedet så skulle de ordne dette der. Jeg kjørte til Harstad på fredag for at de skulle kode nøkkel, men da mekanikeren skulle kode nøkkelen brukte han samme metode som jeg hadde prøvd fra før. Da jeg sa det ikke hjalp fordi jeg ikke har innmat i første nøkkel sa han bare at han ikke visste hva man kunne gjøre da, dette var eneste metoden de kunne. De prøvde å ringe BMW i Tromsø men fikk ikke svar når jeg var der, så de skulle ringe med tilbake om de fant det ut. Mekanikeren gikk på ferie etter arbeidsdagen på fredag, så blir ei stund til han kan hjelpe meg, så lurer på om noen av dere vet om en måte å kode nøkkelen på? Er kjipt å ha brukt 2200kr på en nøkkel som jeg ikke får utbytte av, og er tungvindt uten fjernkontroll-funskjonen. Har forresten den nye type nøkkel til E39, den som er formet som en diamant.
  13. Hvilket merke er frontlyktene?
  14. Er frontlyktene til salgs?
  15. Glemte å spør, er dette xenon- eller halogenlykter?
×
×
  • Opprett ny...