Gå til innhold

Chilivink

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chilivink

  • Bursdag Mars 24

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW E36

Nylige profilbesøk

551 profilvisninger

Chilivink's Achievements

  1. Vet det er lenge siden, men jeg fikk start på den til slutt. Var nemlig brudd på ledningsnettet inn til hjernen, så ikke rart det ikke var gnist eller plugg Tok sin tid å finne det ut av det...
  2. Kan høre et små klikk fra pumpen ja, men er ikke bensin i fuelrailen... Pumpen funket greit før motorbytte.
  3. Er som sagt verken bensin eller gnist... Jeg har byttet veivsensor så den er helt ny... Startkabler har blitt brukt en del ganger, (siden bilen har stått litt og kan ikke lade batteriet hele tiden) Kommer i grunn bare ikke på hva ellers det kan være...
  4. Bump
  5. Dette er de styreenhetene eg har: Bilen er som sagt en 94 modell og kan ikke se at det ligger noe EWS modul bak hanskerommet: Motoren er jo en non vanos, desverre er årstallet ukjent på den... men regner med den er 92 og nedover... Har eg da feil styreenhet til denne motoren?
  6. Oki, da må det være noe annet... Har prøvde med 2 hjerner. Den ene skal være fra en 2.0 og den andre 2.5 men begge er fra E34, det er samme motor i den da men tror du at det har noe å si ?
  7. Hei, har problemer med å få start på bilen... Har nettopp byttet motor i den fra en M50b20 til en non vanos M50b25. Tingen er at den ikke starter den får verken bensin eller gnist... Alt av ledninger skal være på plass... (ledningsnettet følgte med den nye motoren) har prøvd med 2 forskjellige hjerner. Begge skal være non vanos (Bosch 0 261 200 403/402) Har også prøvd å bytte veivsensor. Mulig det ligger noe startsperre i ECUen? Har sjekket om eg har ews2 modul under hanskerommet men er ikke noe der... Bilen er en 94 modell Takk for alt av svar, begynner å bli rimelig lei av dette biler har snart stått i 1 år...
  8. Hei Skulle gjerne hatt peile røret til en M52, har du det?
  9. Hei! Lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg. Holder på å bytte motor i BMWen fra en M50b20 til en non vanos M50b25. Problemet er at peilerøret er for tynt og passer ikke inn i bunnpannen på den nye motoren (som dere kan se på bildet) Lurte på om det skal sitte noe nedi der eller om det er et peilerør som er tykkere...( har pakningen men den er også for liten) Har kjøpt nytt rør hos gs men det var helt likt... Vet at eg bare kan bytte bunnpannen men har virkelig ikke lyst til det... Er det mulig at jeg har bunnpannen til en E34? Eventuelt er peilerøret på denne tykkere? Takk for saver!
  10. For de som lurte... Ja den passer, gikk fint å montere!
  11. Har du hjerne til m50b25 non vanos eller?
  12. Hei! Lurer på hvilken clutch jeg skal bytte til. Holder på å bytte motor i bilen etter som den org. røk... Jeg skal sette inn en m50b25 uten vanos, det sto en m50b20 i bilen før. Skal da bruke samme kasse som var på bilen fra før av og så langt jeg har forstått riktig er det en getrag220 kasse... Er dette rett eller tar eg helt feil? legger til et bilde av kassen her: Hvilken clutch skal eg bruke? Fikk svar fra gs at denne var den rette... men ble litt usikker nå... http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/1331 Noen som kan hjelpe meg? Takk for svar!
  13. Greit skal ta å gjøre det, holder på å bytte vannpumpen og termostaten slik at jeg blir ferdig med lekkasjen. Vente bare på noen deler som vanlig.... Takk for rådet
  14. Er det ingen som kan hjelpe meg? Kan legge til at det er en m50 motor. Når den blir varm (midt mellom blå og rød på temp. måleren) så kubber an og etter det fjusker/feiltenner den... høres ut som den ikke kjører på alle syl. Det er også etter dette at den går så vidt frem... Når den er "kald" høres motoren fin ut. Jeg har feilsjekket alle coilene og det er ingen av de som slo ut...
  15. bump
×
×
  • Opprett ny...