Gå til innhold

olpr

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    520d e39

olpr's Achievements

  1. Hei. Er det noen som vet hvordan en kan få ladet nøklene til en E39? Jeg har en 2003 E39 som har stått stille en stund. Nå vil den ikke starte. Jeg lurer på om det kan være EWS som trer inn fordi nøklene mangler strøm/lading? Jeg får ingen feilmelding når jeg leser av feilminne. Tenningen går på, men startmotor slår ikke inn. Lyset blir heller ikke svakere når jeg forsøker å starte. Batteriet er full-ladet, og i god stand, garantert. Noen som har tips hvordan en kan få ladet nøklene eller må en rett og slett bytte batteri i dem? Ser det ligge info om dette på nettet, hvordan en bytter batteri, mener jeg Bilen har bare gått 110.000km og jeg har aldri før hatt dette fenomenet.
  2. Nå har jeg sjekket "delelistene" via Realoem.com. Lykter: Xenon hovedlys er definitivt forskjellige: US 63127165823/824 EUR 63127165819/820. Alle andre lys like. Av en eller annen grunn er setebeltene like BORTSETT fra høyre foran. Dette gjelder også beltestrammere. Fikk høre at airbag i ratt var forskjellig, men det er feil. Begge har nummer 32306757891. I tillegg er bremser foran ulike, men det er lett å bytte hvis behov. Eksosanlegg er ulikt foran siden katalysatorene sitter nærmere manifoil på US versjon. Har også vært i kontakt med BMWNORGE. Typegodkjenningspapirer kan kjøpes for kr.2.000,- inkl. mva.
  3. Angående hestekrefter: I USA og Europa maales hestekrefter (ps / hp) forskjellig. Kilowatt er et bedre sammenligningsgrunnlag: USA-modell 248kW, Europa-modell: 252kW.
  4. Tusen takk. Dette var nyttig info
  5. Hei. Er det noen som vet om det er mulig å skaffe kopi av typegodkjenningspapirer for en 2002 modell M3 E46? Jeg er spesielt interessert i tekniske forskjeller mellom en europeisk modell og en US modell. Er det noen som har kontakter inn I BMW-systemet til folk som kan svare på tekniske spørsmål rundt dette?
  6. olpr

    BMW dieselmotorer

    Pumpe har nummer 0470504020 (BMW nr.135177877532). Splitters ny! garantert riktig (satt i en 005 først, den virket IKKE!) Har IKKE byttet annet en diesel høytrykkspumpe. Hvordan koder man EWS? Med NCSExpert?
  7. olpr

    BMW dieselmotorer

    Hei. Får en feilkode på min 520d E39: "EWS - Signal plausibel, jedoch Wechselcode falsch." Motoren går rundt, men vil ikke starte. Har byttet høytrykkspumpe... Noen tips? NCSExpert for koding?
  8. olpr

    BMW dieselmotorer

    Hei. Har en VP44 dieselpumpe som ikke kommuniserer med DDE (hjernen) på en 520d 2003 (M47 D20). Ser på nettet at elektronikken i disse pumpene er kjent for å svikte. Det er spesielt en MOSFET transistor (IRLR2905) som svikter. Noen som kjenner til hvilken funksjon denne har? Kan det forklare kommunikasjonssvikten på CAN-bussen? Noen som har en pumpe (Bosh 0470xxxxxxx005) for salg eller en komplett fungerende elektronikk for en pumpe?
  9. Hei og takk for gode forslag. Jeg tror neste skritt er å ringe et verksted og få gjort en diagnose. Selvom det ikke kommer feilmelding på displayet kan det jo være interne meldinger.
  10. Takk for tips. Ingen gir virker. Ingen ulyder. Ingen feilmeldinger på display. Ikke gjennomført noen diagnose. Bilen er en E38 750iA 1998. Diagnose neste???
  11. Er det noen som vet hva som skjer hvis en skifter fra D til R på en automat, mens bilen fremdeles ruller? Etter en for rask giring virker ikke girkassen i noe gir lenger Noen tips?
  12. Jeg har det samme problemet med min 520d E39: Vil ikke starte. Får feilmelding "Timeout" på kommunikasjon mellom DDE (styringen) og høytrykkspumpe (VP44). Ser at det IKKE genereres høytrykk fra dieselpumpa (VP44) siden retur fra dyser gir mye flow. Noen tips? Brudd i CAN-bus mellom DDE og VP44?
  13. Hei. Er det noen som vet hva som skjer med en automatkasse (E38 750iA 1998) hvis en er for rask til å sette den i revers mens den ennå ruller fremover? Kassen virker ikke i noen gir etter dette
×
×
  • Opprett ny...