Gå til innhold

sbakken22

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

550 profilvisninger

sbakken22's Achievements

  1. Hei! Jeg har en 2003 E46 316i. Jeg har hatt en god del problemer med den i det siste. Den begynte og rykke og nærmest hoppe vilt under pådrag, men fungerte fint ved normal gass. (under middels). Jeg kjørte litt til med dette for og teste litt, men kort tid etter fikk jeg feiltenning på syl. 2 og 3. Feilkodene som har kommet inn er feiltenning på flere sylindere med bensinkutt og feiltenning på 2 og 3 med kutt. Jeg hadde den i garasjen og testet at det var samme sylindere hver gang. Jeg byttet om plassene på coilene og feilen flyttet seg ikke. Jeg byttet bensinfilter og dette hadde ikke noe og si. Jeg har plugget ut MAF sensor for og sjekke om den går rent på faste parametere, men dette hjalp ikke, ble enkli bare verre. Jeg har sett over vakumslanger, og fant en som hadde løsnet, mellom inntak og bensinfilter og fikset den. Fortsatt ingenting. Pluggene var litt sotet og måtte byttes snart uansett så gjorde dette og. Er en svak skrangle lyd på undersiden av bilen, men dette kan være urelatert også. Bensinmåleren holder seg stabil på tenning uten at motoren går, men hvis motoren sviver så gynger denne mellom 1/2 og 3/4. Det var kansje maks et par milli liter olje i tennplugg brønnene så tviler på at dette har stort og si. Bilen dør også ut hvis jeg gir gass brått. Hvis jeg mater den fint så går den opp til kansje 4k rpm så detter den ned og gynger mellom 2 og 3k rpm. Den går halvrent på tommgang, men er et lite rykk i ny og ne så mistenker at den feiltenner litt da og. Etter at jeg har gitt gass og slipper fint er tomgangen veldig ugjevn. Bensintrykket lå på 4.2BAR (rett etter regulator på filter, ikke målt på rail). Noen som har vært borti noe lignende før? Jeg vet virkelig ikke hva dette kan være og får det ikke til og stemme med noen feil jeg kan tenke meg... Alle svar blir tatt godt imot
  2. Hei! Jeg trenger nye plugger til bilen min... jeg har handle før til andre biler så jeg fikk litt sjokk når bilextra skulle ha 250kr stykket! Vanlig med den prisen på plugger? Det er en n42 motor på en e46 316... Eneste bilbutikken i nærheten og så Noen som vet om en side hvor man får kjøpt til grei pris og rask levering? Den ene min tok kvelden så da bytter alle 4 likegodt. Takk for alle svar
  3. Hei! Jeg har en E46 316i 2003 modell. For noen dager siden mistet jeg nesten all motorkraft og motorlampen blinket. Jeg har lest av feilkode, og der fant jeg ut at både sylinder 2 og 3 hadde fått feiltenning og sperret benintilførrsel. Jeg slettet feilene, og prøde bilen. Den klarer såvidt og komme over 2k omdreininger. den har gjynget veldig ved pådrag i ukene før feilen oppsto. Noen som vet hva dette kan komme av? Takk for alle svar
  4. Mhm var det jeg tenkte har ikke funnet noen kjente feil som ligner på mitt heller :/ motorlampen blinket bare innimellom som er noe jeg aldri har sett eller vært borti før. Var aldri på fast
  5. Hei! Jeg har en E46 316i 2003. Bilen har i det siste mistet motorkraft og hoppet veldig under pådrag. Jeg har ikke kjørt bilen mere en jeg absolut må pga dette. Idag på veg hjem så mistet jeg plutselig nesten all motorkraft. Bilen vil ikke gå mere en til 3k rpm og er veldig slapp. Motorlampen blinker også inimellom. Klarte og tvinge den til parkering og nå står den. På tomgang går den ikke mere en til 3-4k rpm rett etter litt drift. Hvis jeg bare lar bilen stå på tomgang en beite og så gir gass så er den sprekere igjen i noen sekunder helt til den dør ut igjen... Hva kan dette være? Før motorlampen blinket var det ingen feilkoder når jeg tok diagnose, men er mulig det er kommet nå i etterkant etter siste turen. Takk for alle svar
  6. Takk takk! kan prøve det
  7. Hei! Jeg har en E46 316i 2003 modell. For noen dager siden begynnte billen og rykke veldig og hoppe ved pådrag. Hvis jeg har en motbakke og gir gass raskt begynner hele bilen og rykke og hoppe volsomt! Turtallet hopper opp og ned med nesten 500 en gagn i annen hvert sekund. Hvis jeg slipper gassen og prøver med mykere pådrag fungere bilen nesten normalt. Den virker også slappere en vanlig men dette kan bare være noe jeg inbiller meg. Hva kan dette være? Takk for alle svar
  8. Hei jeg har en BMW E46 316i Touring Facelift 2003. Jeg er på jakt etter et senkesett, og infoen jeg finner rundt omkring sier ingenting om de er til facelift eller ikke. Da lurer jeg på: Passer et justerbart senkesett som ikke sier noe om facelift, men sier at det passer 98 og oppover til min bil? Eksempel: http://www.partsandretards.no/understell/justerbare-senkesett/bmw/3-serie-e46/ta-technix Takk for alle svar
  9. Hei! Jeg lurte på om noen her har erfaringer med forskjellige justerbare senkesett? Har ikke penger til noen dyre sett, men vil helst ha et justerbart. Er det noe vits å kjøpe et halvdårlig justerbart til rundt 4000kr eller er ikke disse så dårlige? Burde jeg heller gå for senkefjærer og kjøpe dyrere justerbart seinere? Takk for alle svar!
  10. Takk!! Hvis det du sier stemmer så er det nok stempelringer
  11. Haha ja! var det jeg trodde! Skal sjekke en dag denne uken Gir fra meg svar når jeg er ferdig
  12. Så hvis sylyderene har dårlig komresjon så er ccv ventilene kansje gående? Men da kan det jo også være mye annet som kan være dårlig hvis det er dårlig kompresjon ville jeg tro?
  13. Okei! Har mulighet til og ta av toppen selv, og har flere jeg kjenner som kan ta en titt på delene gratis, men er mere ute etter vanlige feil på denne motoren eller om det er noen som har hatt erfaringer med denne motoren?
  14. Hei! Jeg eier en BMW E46 316i 2003 facelift modell. Den har en n42 motor såvidt jeg skjønner. I det siste har bilen begynt og ryke mer og mere blått ut av eksosen. Bilen har alltid brukt litt olje i mitt eie, men aldri noe så betydelig at det har ryket eller luktet svidd av eksosen. Den lakk litt olje noen uker tidligere, men det stoppet etter jeg brukte en type veske som tetter mindre lekasjer. Jeg har ikke hatt tid til og starte med feilsøking selv, men lurer på om dere har noen tips eller kjente feil? Vil helst komme så nærme feilen før jeg begynner demontering! Etter det jeg har lest så er det noen problemer med CCV ventilen, vet ikke om det er noe måte å feilsøke denne på? Også har jeg hørt at noe som heter "valve solinoid seals" ofte ryker på denne motoren, vet ikke hva denne pakningen er eller disse ventilen er og hvor de ligger. Noen av dere som har hatt samme problem? Mulig det er noe feil rundt toppen siden det er litt trykk i kjølevesketanken, men dette kan være normalt rett etter kjøring? Motoren blir aldri varm og holder seg under midten. Motorlampen startet å lyse nå om dagen etter jeg kjørte den en kort tur. Har ikke hentet ut feilkode enda. Takk for alle svar på forhånd!
×
×
  • Opprett ny...