Hei folkens, håper noen kyndige her kan svare meg på et par spørsmål.
Jeg kjøpte en "frisk" BMW E90, 318i for noen måneder siden. Selgeren sier bilen er driftssikker som fy.
Etter det har jeg opplevd motorlampe som har kostet meg: NOX-sensor, programvareoppdatering, bytte av Vanos og register, bytte av oljetrykkssensor og fortsatt kommer motorlampen på og verkstedet klarer ikke å finne feilen. De sliter, og dette er et autorisert BMW verksted i Bergen.
Når jeg fikk motorlampe sist, så leste jeg av feilkoden P13B4 og de byttet oljetrykksensor. Etter det kjørte jeg ca 10 mil, så kom samme feilkoden igjen.. Tør ikke lengre å gå til verksted, i frykt om at det skal koste meg mer (har betalt 40k allerede).
Jeg kjørte en scan med min LM327 adapter igår, og fikk koden P13B4 igjen. Denne koden er kun leselig når feilen oppstår. Slår jeg av bilen og på igjen, så kan jeg ikke lengre lese koden.
Er det feil på Spark ignition, som det står under DTC status? Kan det forårsake feilene? eller er det bare en random tekst?
Håper noen kan hjelpe meg, for dette er svært frustrerende...
Den viser følgende skjerm på diagnosen også: