Gå til innhold

Babushka

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Kjøretøy
    E90 BMW 318i

Babushka's Achievements

  1. Til info så var det ikke verre enn en liten foring som måtte fjernes og byttes. Tror han begrunnet det med at det var litt rust på fjørene til støtdemperene som gjorde at foringen vrengte seg når det er tørt ute (eller noe sånt...). Når demperene ble demontert, var det visst en smak sak å se hva som var feil. Virker som lyden forsvant, så antar at det er i orden. Skal likevel få servooljen sjekket ved neste mellomservice.
  2. Har bestilt time på verksted. Men er ganske lei av at uansett dyrt eller billig verksted, så må det 3-4 runder med feilsøking til før de finner ut av noe som helst. Spesielt når det gjelder ulyder..
  3. Jeg har opplevd det samme på min E90. Det er som regel når det er varmt ute, så jeg antar at det er noe kondens.. var helt luftfritt og såg ut som vann
  4. Hei! Bil: BMW 318i - 2008modell, automatgir. Kjørt ca 113.000 km Sliter med at det er en ulyd når jeg vrir rattet. Skikkelig dyp "dunk" når jeg svinger i sakte fart eller helt i ro. Samme hvilken rettning. Høres ut som et fjør eller noe annet som spenner seg og slipper mot gummi, sidne lyden er så dyp og dempet (lavfrekvent). Som regel når jeg svinger helt ut til en av sidene, men noen ganger halvveis også. Spesielt når bilen er kaldt og jeg skal ut av parkeringsplasser. Det begynte med sjeldent, men eskalerte fort og nå kommer lyden oftere og oftere.. Høres godt ute og inne i bilen. ingen varsel på feil, Check OK sier den. Har lyst å legge ut bilen til salgs, men må få fikset eventuelle feil først. Er redd verdien vil synke for mye ved feil som ikke er utbedret. Verkstedet mente det var "normalt" etter at de snakket med BMW over telefon, noe jeg tviler sterkt på. Noen som har en ide på hva det kan være? Noen som forresten vet hvor mye en sånn bil kan bli solgt for nå til dags? Det er utgaven med lyst interiøsr i skinn, tre-panel, automatisk tilhengerfeste. Bilen har fått nytt register og ventiler, samt servicehefte og fått utført reparasjoner og service hos BMW og BMW-spesialiserte verksted. Slitte sommerdekk. Betalte 160k for den for litt over ett år siden. EU-godkjent i 2016 og hovedservice gjennomført ifjor.Er det for mye å be om 148k for den i dagens marked hvis feilen utbedres?
  5. Jeg ville sett på en bil til rundt 50k og satt av de 20k på en bufferkonto. Det har seg slik at det ofte dukker opp uforventede kostnader med bil. Kan være alt fra service, reparasjon eller nye dekk.
  6. Skulle gjort det, jeg trodde først at det var noe småtteri og ville gå til merkeverksted og fikse det, men tok feil. Det har vært en lang og dyr reise. De skal ha for at de har tatt mye på sin egen regning de siste gangene jeg var der og ordner opp for seg. Jeg bare håper jeg får bilen i orden snart, skikkelig dårlig erfaring med min første BMW - syns det er synd dettersom det er en fantastisk fin bil å kjøre. Så lang har dette skjedd: - Bytte av NOX som var helt sotet til - Bytte av vanos og hele registeret - Bytte av ojetrykksensor som var defekt - Sotet ventil eller sensor i kamakslingen som blir renset nå - Tenningen er litt treg iblant - Plystrelyd i bilens bremse eller støtdempersystemm sikkert en pakkning som er tørr eller noe sånt Og jeg har hatt bilen siden begynnelsen av april - såvidt fått kjørt den pga alle feilene. Dette er en 2008 modell som har kjørt 94k nå. Jeg sender deg en PM neste gang jeg trenger tips, hvis det er greit
  7. Hei folkens, håper noen kyndige her kan svare meg på et par spørsmål. Jeg kjøpte en "frisk" BMW E90, 318i for noen måneder siden. Selgeren sier bilen er driftssikker som fy. Etter det har jeg opplevd motorlampe som har kostet meg: NOX-sensor, programvareoppdatering, bytte av Vanos og register, bytte av oljetrykkssensor og fortsatt kommer motorlampen på og verkstedet klarer ikke å finne feilen. De sliter, og dette er et autorisert BMW verksted i Bergen. Når jeg fikk motorlampe sist, så leste jeg av feilkoden P13B4 og de byttet oljetrykksensor. Etter det kjørte jeg ca 10 mil, så kom samme feilkoden igjen.. Tør ikke lengre å gå til verksted, i frykt om at det skal koste meg mer (har betalt 40k allerede). Jeg kjørte en scan med min LM327 adapter igår, og fikk koden P13B4 igjen. Denne koden er kun leselig når feilen oppstår. Slår jeg av bilen og på igjen, så kan jeg ikke lengre lese koden. Er det feil på Spark ignition, som det står under DTC status? Kan det forårsake feilene? eller er det bare en random tekst? Håper noen kan hjelpe meg, for dette er svært frustrerende... Den viser følgende skjerm på diagnosen også:
  8. Det var det jeg tenkte, men håpte på at noen kanskje kunne si noe utfra den lille infoen jeg har Bilen er forøvrig automat og er såvidt under 7 år gammel. Jeg fant nettopp en tråd her angående Goodwill-Garanti innen 7 år. Skal lese gjennom hele tråden og se om jeg finner noe nyttig. Bilen står hos verkstedet og jeg aner ikke hva slags motor som står i den. Kan de være N47 på denne? Jeg vet hvertfall at det var en tikkelyd i motoren som jeg syns var ganske merkelig.
  9. Hei! Jeg har lest her på forumet lenge, men bestemte meg for å registrere meg idag ettersom jeg har noen spørsmål. Det har seg sånn at jeg overtok en BMW 318i 2008mod for ca 2 måneder siden av en privat kjøper. Biler har gått ca 92.000km. Har slete med motorlampe på denne bilen nesten helt siden start, og etter x-antall på verkstedet så har det funnet ut hva som er feil. Verkstedet sier at vanos-systemet er defekt og må byttes ut til 17k. I tillegg så anbefaler de å bytte ut hele registeret når man først er i gang, fordi bytte av vanos ikke vil garantere at feilen forsvinner. Dette koster nesten dobbelt, 30k. Jeg er ikke fagkyndig og tenker da å følge verkstedets anbefaling, men har dere et innblikk her på hva jeg bør gjøre? Er utrolig frustrert over å måtte punge ut så mye penger for en bil jeg har hatt i så kort tid.. Takker for alle innspill!
×
×
  • Opprett ny...