
yoho
Medlem-
Innholdsteller
15 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
320i Coupe e46
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
yoho's Achievements
Newbie (1/14)
4
Nettsamfunnsomdømme
-
Oppdatering: Ingen enkel sak dette, gjorde en test som vist lenger opp i tråden. viste seg at eksosdelen ikke flytta på seg en gang.. =) så bestemte meg for å gjøre en fullstendig rebuild igjen. Fikk tak i et brukt vanos hus i god stand(trodde jeg), bestilte nye vanos stempler med nye lager inni og nye ringer =) Starter den opp og alt er perfekt. Går i gjennom igjen mens motoren er i gang, tråkker litt på gassen, alt virker fint, men wohoo........ Sprekk i vanos huset, så lekker olje haha. Heldigvis så er den sprekken lett tilgjengelig, og ubetydelig nok til å tettes med litt sveising tenker jeg... Hvis ikke så blir det en delebil. Tror dette er en bmw fra helvete =)
-
xracer reagerte på et innlegg i et emne: Vanos problem m52tu
-
quandt1960 reagerte på et innlegg i et emne: Vanos problem m52tu
-
Lest meg i hjel om vanos de siste ukene hehe Håper jeg klarer å løse det snart, klødd meg nok i hodet.. Men lista som du skrev tidligere er vel det jeg kom frem til jeg også etterhvert. Alt annet en timing hadde vært fint =) Uansett så kommer jeg med en oppdatering om det blir bra fiksa eller ikke! Kan uansett skåle for at jeg fikk den eu godkjent med 0 feil rett før det her greiene skjedde haha!
-
Bunndraget var ikke eksisterende før jeg byttet ringene, men ingen problem med kaldstarten. Som du sier over, rørte jeg ikke noe annet en selve vanosen, så kan egentlig ikke tenke meg at det kan være noe med timingen. Lot aldri merke til noe bedre bunndrag etter jeg byttet de, så kom frem til at eksos sensoren var død til slutt. =) Byttet den, og bilen ble transformert, visste ikke at det var så mye drag i en 2 liter =) ! Men så kom jo alt tilbake igjen, slet med kaldstarten de to første dagene, men nå er det ikke noe problem lenger, utenom effekten. Tok av beskyttelsen på ledningen, og fulgte ledningene frem til DME, så ingen tydelige spor av brudd i kablene Prøver på nytt igjen til helgen med en annen enhet med de nye ringene montert. Finne frem multimeter og feilsøke videre.. Kanskje jordingsfeil, eller en sikring? I så fall hvem sikring brukes? Blir sprø =) Alle e46 med MS42 enhet(DME) har det problemet =) Har skaffet alt jeg trenger til å gjøre en oppdatering, men vil helst få tak i en ekstra DME og teste først på den før jeg evt kverker min egen
-
Se der ja =) Skal kjøre på med en slik test til helgen, skal låne en fungerende vanos til helgen også for bekrefte om det er vanos eller timing. Sett på verdiene i INPA, og ser at referanseverdien og aktuell verdi ikke samsvarer, aktuell verdi ligger noen grader under referanseverdien. Har ikke screenshot på denne pcen, men eksos siden viser referanse 85.xx og aktuell viser 83.59 eller noe..
-
Da har jeg sjekka alt av mulige tilfeller, ICV, CCV, MAF, vakuum, lekasjer, bytta om på vanos solenoid, bytta ut vanos solenoid ventiler, tatt ut hele vanosen for å sjekke om stemplene dytter olje. Ingen nytte Fortsatt P1520, og ingen effekt frem til 3-4k. Noen ideer? Kan timingen være feil? Hvis den var feil, ville ikke da motoren gått i stykker?
-
xracer reagerte på et innlegg i et emne: Vanos problem m52tu
-
Sjekka innsug i går kveld ved å sjekke stempelet og tilføye strøm til den via et batteri. den funka i hvertfall fint =) Skal prøve å på eksosdelen i kveld, må vente på en pipe som passer slik at jeg får skrudd den ut =) Hvis den funker må jeg rett og slett ta av vanosen igjen for og se.. Prøvde også å koble ut disse og kamaksel sensorene, gjorde ingen forskjell utenom at jeg fikk feilmelding om at de var koblet ut =) Men etter noen dager med disse problemene så har tomgangen blitt mye bedre? altså den sliter ikke så mye på tomgang lenger
-
Det var etter jeg byttet sensoren at disse problemene kom frem =) sensoren er også orginal, vet at andre billigere merker kødder til enda mer, har også byttet innsug sensoren tidligere. Bilen fungerte jo utmerket rett etter jeg bytta sensoren, leste av verdiene og vanos fungerte som det skulle. Plutselig så nekta den å fungere igjen Brukte kvelden i går på feilsøke mer, ingen lekkasjer og sensorene leser verdier slik de skal, men vanosen går i "låst" posisjon pga noe rundt eksos delen av vanos som feiler. Skal ta en titt på ICVen igjen, tok en "service" på den tidligere i sommer da jeg bytta innsugsbelg, så burde være ok men. Skal sjekke vanos solenoidene løpet av uken, noen tips om hvordan jeg kan skru ut eksos solenoiden uten å måtte ta av hele vanosen?
-
Hei! Byttet vanos O-ringer i sommer, men gjorde lite utslag etter at jeg byttet de. Fikk mer effekt på toppen bare =) Etter å ha feilsøkt en lengre periode kom jeg frem til at jeg måtte bytte eksos impulsgiver. Manglet bunndrag og motorfeilkode 18 (inpa) Etter at jeg byttet sensoren fikk jeg all bunndrag tilbake, var som en helt ny bil! =) Men gleden var kort, omtrent 3 mil. Bunndraget forsvant helt igjen, værre enn tidligere. Motoren sliter med å holde seg i gang når jeg lar den stå på tomgang. Kom også en skrangle lyd på tomgang, og i hele rpm området. Startet opp bilen igjen i dag, fortsatt skranglelyd, men forsvant når motoren ble varm nok. Startet INPA og fikk da ut denne feilmeldingen: Feilkode 104 som tilsvarer P1520 (BMW 104, 0x68): B (exhaust) Camshaft Position Actuator (faulty reference value) Noen ideer på hva det kan være?
-
vegard89 reagerte på et innlegg i et emne: E46 elektrisk trøbbel
-
Hei hei glemte denne tråden helt =) Det var tenningslåsen som var slitt ut! etter jeg bytta den, så har jeg ikke fått noen feilmeldinger fra kassa, eller airbag =)
-
Hei! Har et problem med min e46 2000 320Ci som jeg ikke klarer å finne I det siste når jeg starter bilen så vil ikke radioen starte, tåkelysene på clusteren funker ikke, men lysene funker likevel(foran), srs airbaglyset flimrer når jeg setter nøkkelen i posisjon 2, tannhjul advarsel lyset med utropstegn i midten kommer også på(automat). når jeg starter bilen så lyser srs, men svakere lys enn normalt. Ingen av knappene på rattet funker heller.. Men når jeg skrur av motoren og drar ut nøkkelen, venter litt, og kjører på nytt så er ALT normalt igjen ingen advarsel lys på automaten, ingen airbag lys, tåkelysa på clusteren fungerer, alt fungerer som normalt rett og slett. Har sjekka alle sikringene, bytta til nytt bilbatteri, når jeg har bilen i gang og kjører så ligger spenningen på 14.2V Jeg har ikke snøring på hvorfor dette skjer altså, noen ideer? kan det være tenningslåsen? dynamo? K-bus?? Hvis noen her på forumet har noen ideer på hva det kan være, rop ut!!
-
Hei! Skal foliere noen interiør lister på bilen min =) Så spørsmålet er om det er mulig å ta av interiørlistene som er på armlenene på dørene, uten å ta av dørpanelet? sett overalt på nett, mye tilsier at man må ta de av, men noen skriver at det går å gjøre det uten å nevne hvordan..