Gå til innhold

raimohan@online.no

Medlem
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om raimohan@online.no

  • Bursdag 03/28/1965

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW 520 Xdrive M sport pf

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

raimohan@online.no's Achievements

  1. Takk. Da må det sjekkes litt. Det som er irriterende er at jeg klaget to ganger til Bilia på dette problemet og alt de får seg til å gjøre er å koble til testutstyret og så kontrollere resultatene. Begge ganger er konklusjonen naturligvis at alt er i orden.
  2. Godt spørsmål. Har jo ingen instrumenter som viser motorvarmen, med unntak av oljetemperaturen naturligvis. Kan ikke si at jeg har merket noe spesielt der. Har du tips til hvordan det kan registreres?
  3. Merkelige greier. Hadde en 3 serie fra 2011. Varmet som bare det. Hadde da samme forventning til min 2014 5 serie. Men nei da. Har du klaget til BMW over dårlig virkning? Her må det være noen innstillinger som kan justeres på. Men hvilke og hvordan?? Kanskje jeg må ta med bilen til et rent webasto verksted for kontroll? Alternativt monterer jeg inn full DEFA-pakke. Da kan den jo forvarmes når den står i garasjen også. Må innrømme at mine forventninger til BMW er noe nedadgående. Opplevde kvaliteten på alle mine Citroener som bedre enn på BMW. Litt underlig siden BMW kjører veldig høyt på Premium.
  4. Hmmm... fortsatt dårlig varme i min bil. Bilia Hønefoss har sjekket dette to ganger, og sier at ingenting er feil. Bare at viftehastigheten er justert ned fra fabrikk for å spare strøm. Sliter med å godta et slikt svar, da Webastoen jeg hadde i 3 serien ga eksplosiv og god varme i hele bilen. Om det faktisk er slik at systemet i bilen er satt opp til å begrense temperatur og viftehastighet, vil da være mulig å "hacke" systemet? Er det en av forumets eminente som har peilingen, eventuelt erfaring med dette?
  5. Det nærmer seg vinter igjen... Hørte du noe fra han som jobber på BMW??
  6. Noen måneder etter at nybilgarantien gikk ut på min 520XD stasjonsvogn 2014, oppdaget jeg ved en tilfeldighet at venstre bakdør ikke var låst selv om låseknappen var nede!! Jeg tenkte umiddelbart at jeg måtte ha gjort noe feil, men nei da. Dette har gjentatt seg mer eller mindre regelmessig i det siste halvåret. På Bilia stiller de seg helt uforstående til dette og har heller ikke erfart noe lignende tidligere. Men hvor mange er det som sjekker at bilen faktisk er låst når låseknottene trekkes ned??? Antagelig ikke mange. Jeg har klart å filme tilfellet slik at verkstedet kunne se at jeg ikke drev på med rene fantasier. Min bil har ikke Comfort låsing. Hvilket innebærer at den kun låses med fjernkontroll på nøkkel. Når dette skjer, gir bilen fra seg et lite blink med blinklysene når venstre bakdør åpnes. Ser helt sykt ut å åpne en "låst" dør. Sikkerheten ivaretas ved å låse bilen en gang til. Da er den låst. Nå lurer jeg på om dette er en feil i låskassa, eller en software-feil. Så herved er du utfordret til å sjekke venstre bakdør regelmessig. Er det software-feil vil jo flere eiere ha samme problem uten å vite om det. Forresten - opplevde det samme med tanklokket også. Men så langt kun oppdaget en gang i kombinasjon ulåst venstre bakdør. Om du har vært borti dette, og løst det, er jeg takknemlig for løsningsforslag også. Verkstedet foreslår kun å bytte låskasse, da det ikke registreres noen feil i bilens datasystem.
  7. Vanligvis er det jo det, men det finnes faktisk en simplere versjon. Den har et hjul til hver side. Både 3'eren jeg hadde og 1'eren jeg har, er levert med løsningen du påpeker. Faktisk også en E39 jeg hadde for mange år siden, hadde en til temperaturregulering og en til luftstrømmen. Men 5'eren jeg har nå, er levert med to dyser og et hjul til hver av disse. Kan kun åpne og stenge for hver av dysene. Har ikke funnet noe om dette i verken den elektroniske eller papirbaserte instruksjonsboken.
  8. Er godt kjent med det foran, men bak er det annerledes. Der er det kun hjul til å åpne eller lukke for luftstrømmen og så er det hvordan temperaturen på denne som er utfordringen. Den synes å styres av noe helt annet, men av hva?
  9. ...og da er jeg like langt... Noen andre som vet hvordan dette fungerer?
  10. Bruker enten Connected via mobil eller programmerer starten i selve bilen. Men det er ikke den som er utfordringen. Den starter og går som den skal til det tidspunktet den skal. Men svak varme...
  11. Min F11 2014 har montert webasto fra fabrikk. Jeg er ikke spesielt fornøyd med varmen den gir. Har hatt det samme i en 3'er med svært god varme i bilen. Men i 5'eren blir det nesten ikke mer enn lunkent etter 30 minutters bruk. Mest skremt over at den ikke klarte å fjerne isen fra øverste del av frontruta i 6-7 kuldegrader. Har hatt bilen inne til sjekk, og Bilia sier at alt er i orden jfr. testeren og verdiene de ulike komponenten skal ha. Klimaanlegget står på auto og 20 grader. Bør oppleves som varmt i kulda. Noen som har lignende erfaring og som kanskje også har et forslag til løsning?
  12. Takk. Hva vet du om oppgradering? Til hvilket nivå og til hvilken pris for eksempel. Er det greit å gjøre selv osv. Opplever nok at det blåser svært kjølig om sommeren og som du sier middelsvarm luft om vinteren.
  13. Hvilket betyr at ingen vet hvordan dette egentlig fungerer, eller at det ikke kan oppgraderes?
  14. Jeg har en 2014 5'er stasjonsvogn hvor det naturligvis er luftdyser mellom forsetene til baksetene. Altså dysene i midtkonsollen mellom forsetene. Er det en ting jeg er litt misfornøyd med på min bil, er det at disse dysene synes kun å blåse kald luft. Det er ikke mulig for de bak å bestemme temperaturen på lufta som kommer der. Kun mulighet til å åpne eller å lukke for luft. Imidlertid registrerer jeg at luften kan ha ulik temperatur, men jeg aner ikke hva som styrer dette. Er det en som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvordan temperaturen på denne luftstrømmen kan styres? Og eventuelt om det er mulig å ettermontere noe her. En mekanikker mente at temperaturen styres av hjulet på midten av dashbordet. Det stemmer dårlig på min bil. Bruker stort sett klimaanlegget i auto på begge sider.
  15. Det er et knallgodt argument for å beholde den gode gamle C5'en jeg har! Den står også ute og sender hva vi kan kalle "gode" signaler. Enig i at det er litt vell dramatisk å kvitte seg med BMW. Er jo meget godt fornøyd med de jeg har. Drømmer også om en Z4 med 6'er fra 2011 og oppover. Om det er plass til en mann på 190cm da...
×
×
  • Opprett ny...