Gå til innhold

ekld

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ekld's Achievements

  1. Jeg er litt forut for min tid, og henger litt på forumet her før jeg får BMW. Men den er bare to uker unna nå, da. Så kameraet mitt henger i en Skoda Octavfia II stv. Men flyttes over når jeg får den "nye" bilen. Kameraet er integrert, da. Lagt opp faststrøm uten magic box. Synes det var tullete å kjøpe ekstrautstyr til 2000 kroner, når Skodaen har opplegg til 12v uavhengig av tenning over alt. Så jeg dro 12v opp langs A-stolpen på høyre side, også la jeg kabelen til kameraet bask under taklistene. Også på høyre side. Siden Skodaen skulle skiftes ut likevel gadd jeg ikke å dra denne gjennom kabelføringa til bakluka, men festet den utenom. Kameraet bak får strøm og noen styresignaler gjennom denne kabelen, så ingen strømforsyning er nødvendig der. Hovedkameraet har jeg montert bak speilet i frontruta, så det ikke er synlig fra førersetet.
  2. Tusen takk til alle som svarte. Jeg tar sjansen, og overtar bilen om to uker. BMW er nytt for meg, og jeg gleder meg som en unge.
  3. Jeg bruker Blackvue DR650S-2CH. For meg er det viktig at kameraet er relativt diskret, uten display, knapper, skjerm o.l., men samtidig avansert, og enkelt å bruke. Hensikten med et sånt kamera er vel gjerne at man skal montere det, sette det opp, og ikke tenke så mye mer på før man plutselig trenger dokumentasjon på en hendelse. Så er man litt glad i gadgets, da. https://www.blackvue.com/dr650s-2ch/ Jeg er veldig fornøyd med dette.
  4. Tusen takk! Er ikke disse motorene egentlig laget som 177, men tunet ned til 136 på grunn av norske avgifter? Har ikke noen planer om å hente ut så mye som mulig, men å få tilbake de hestene som allerede "skulle vært der". Risikerer jeg likevel turboras da? I såfall er det ikke verdt det.
  5. De brukte god tid på Bavaria, og gikk igjennom mange systemer, og han sa at jeg neppe ville få problemer med denne, og at jeg skulle slutte å tenke på det, og gå og kjøpe denne, og kose meg, fordi det er en bra bil. Det har, i følge han, ikke vært noen kampanje på akkurat denne. Uansett tenker jeg at bruktbilkjøp alltid innebærer en viss risiko, og utbedring av dette problemet om det oppstår uten havari koster 20.000 til 30.000 kroner, og da får jeg heller ta den utgiften om det skjer noe. Tusen takk for svarene, folkens! Aldri hatt BMW før. Octaviaen har gått 410k km snart, og begynner å bli klar for pensjon, og tenkte å kjøpe en bil som er litt mer spennende å kjøre. Noen som har tanker om hvordan man tryggest får tilbake de 177 hestene denne egentlig skulle hatt (tuning)?
  6. Tusen takk, folkens! Snakket med en fyr hos Bavaria i dag, og han sa at den aktuelle bilen har en N47T, som visstnok ikke har hatt noe særlig tull her til lands. Hva meg enn registerkjede mener du er svakt her?
  7. Først av alt; dette er nok tråd #3501 om dette emnet, og jeg er ærlig talt ganske lei av å prøve å bli klok på dette. Å lese seg opp ved hjelp av utallige fora på nettet blir litt som å sjekke Kvinneguiden hvis du tror du har symptomer på alvorlig sykdom. Dette er min første tråd her, så vis litt nåde, dere som mener at jeg kunne søkt meg fram til et klart svar. Jeg har avtalt kjøp av en 2010' 318d stasjon 165k km, god servicehistorikk, trygg selger, og veldig pent brukt. Under panseret sitter en N47D20C, og så langt vet jeg at denne motoren; - Er i faresonen for havari som følge av dårlig opplegg for registerkjede - Er ikke i faresonen for havari som følge av dårlig opplegg for registerkjede - Er ikke så veldig i faresonen for havari som følge av dårlig opplegg for registerkjede Kjære dere som VET, og ikke bare tror, føler eller synes... - Bør jeg droppe denne bilen? - Er dette problemet egentlig litt opphauset? - Er det noen som har opplevd at BMW har gått med på å dekke reparasjon av en så gammel bil tidligere? - Hvis man hører skumle lyder; hvor dyrt kan det bli (Merkeverksted? Annet verksted?) Tusen takk! Erik
×
×
  • Opprett ny...