
Skaanes
Medlem-
Innholdsteller
15 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Skaanes's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Siste oppdatering! Nå er bilen fiksa for 3900,- av beste folka på Eidanger Auto (ingen sponsa greier, bare digger de). De fant en annen løsning ved å skjøte kabelen, og forbedret den! Så nå er den bedre enn originalt fra fabrikk. Kunne ikke vært mer fornøyd. Takk for all hjelp her inne, flotte hjelpsomme mennesker! Eneste som gjenstår nå er nye dørtrekk på alle dører og noe ledningsnett i førerdøren som er ødelagt. Er også et lite problem med dørhåndtaket som er på vei til å brekke 😛 Siste er også et knekt motordeksel (under).. bilen er lav, så vet ikke om det er farlig å kjøre uten? Hilsen oss, Christina og Tarjei
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Oppdatering: Fikk bilen fra Kviteseid til GS Bildeler Skien, hvor det ble skiftet nytt batteri. Bilen fikk start foran med booster igjen og ble kjørt inn på bukk. Kodet inn batteri etc, skiftet en klemme til batteriet eller hva de sa. Så åpnet de opp deksel under og da så de det vi hadde sterk mistanke om. Korrodert hovedstrømkabel delt i to. Den gjør at strømmen går videre til dynamo, så da er det ikke rart i vi har endt opp med 2 døde batterier tidligere. Så nå gjenstår det jobben med å bytte dette og jobben som totalt kommer på 16 tusen og da har jeg ikke plussa på regningen jeg fikk i dag.
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Var ikke lett å komme til da bilen stod i garasjen veldig trangt, men får ta ting når jeg har tid.. godt å få den ut derfra i hvertfall..
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Tok et batteri tilpassa Audi A6 som stod min Mercury 1975. Det plasserte vi bak og tok starthjelp foran. Da starta bilen. Startet med nok strøm. Fikk flytta bilen inntil husveggen slik at det blir lettere å se etter ting. Det var deilig å se liv i bilen. Hadde den lenge på tomgang uten at den daua. Men da jeg skrudde av bilen, fikk jeg ikke start på den igjen. Den vil altså ikke starte alene uten hjelp foran. Det med jording med startkabel fra karosseri til motor funket ikke. Prøvde det før jeg tok starthjelp med annen bil. Prøvde starthjelp med den sorte kabelen fortsatt på, da startet ikke bilen. Men den startet da jeg tok av den ekstra jordingen. Da jeg kjørte ut av garasjen smalt det godt under bilen. Er vel sånn som skjer når de står for lenge, hehe. Uten at jeg har fått sjekka noe mere, er det den lange kabelen fra hjulbrønnen til motor? Eventuelt hva heter den på koed? B+ strømfordeler? Ser den koster litt over 4500kr og er 4,4 meter lang, det bør vel stemme?
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Det nye er ikke kodet inn, men det gamle tuller også. Lyser jo Transmission fault lampe når bilen får nok strøm til å starte. Men skal sjekke litt mer når jeg får tid igjen.
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Karosseriet men prøvde selv senere og fikk start med jording i motoren. Daua ut med en gang etterpå
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Den andre gangen med booster starten den ikke. Det er strøm på den røde kabelen bak.
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Hadde Viking her i stad for å hente en annen e60 jeg har. Samtidig tok han booster foran på den røde e60’en og da starta den foran igjen som den har gjort før. Men den ville ikke starte igjen etter bilen var skrudd av. Så det er noe rart her. Skal se litt på bilen senere om jeg kan finne ut noe mer...
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Nå har jeg ladet det ene batteriet og det er strøm inni bilen. Men strømmen går ikke helt frem virker det ut som.. hvis det er et brudd i en ledning så skjønner jeg godt hvorfor motoren «dør ut» etter noen minutter om den hadde fått start, for da får jo ikke motoren konstant strøm. Jeg driver og måler rundt på punkter i motor etter strøm og har funnet ut at det går strøm til starteren. Så hvor er bruddet da tro? Har det noe med jording til karosseri? I såfall skal man da kunne se på måle-apparatet om det er strøm der?
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Kan du eller andre forklare hvordan jeg kommer til og finner det jeg skal se etter? Er ikke bilmekaniker og har lite erfaring generelt, så trenger litt veiledning..
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Skal undersøke nærmere. Takk for svar
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)
-
Info om bilen: BMW E60 2003 520i Automat (eldste E60-modellen) DK70598. Hei. Jeg har ikke rørt bilen min på flere måneder nå pga den hadde et startproblem. Den har stått i garasjen siden vinteren, fordi vi ikke har hatt tid til den. Etter den var på oljeskift så begynte problemene. Den ville ikke starte, det var kaldt ute og vi tenkte at det var grunnen. Vi fikk start med startkabler foran og vi kjørte bilen i 3 timer etter dette. Den ble satt i garasje og brukt lite etter det. En dag satt den seg fast i snøen slik at dekselet under falt av, da måtte den på verksted for å skru på dette igjen. En liten stund etter ble bilen verre. Det så ut til at batteriet begynte å dø. Vi byttet batteri, fikk skrudd ordentlig på og den startet. Men alt ble verre etterpå. Bilen stod litt igjen. Prøvde å starte den, men det gikk ikke. Batteriet hadde strøm, men bilen ville ikke tenne. Eneste måten den ville starte på var foran. Den ville ikke starte med starthjelp bak. Jeg kjørte bilen 30 minutter til det nye huset vi flyttet i og jeg merket elektronikken begynte å tulle. Alle mulig slags feilmeldinger dukket opp og det blinket overalt. Jeg rakk så vidt kjøre inn i garasjen før bilen slo seg selv av. Siden har den vært slik, at det er lys og strøm inni bilen, men den vil ikke starte. Den vil kun starte med startkabler foran og ikke bak. Etter en liten tid ''dør bilen ut'' og trenger starthjelp igjen. Nå etter noen måneder skulle jeg prøve igjen, men nå ville den ikke starte foran heller. Det er heller ikke lys inni bilen. Batteriet er fulladet. Noen sier: hovestrømkabel(den ser ny ut nedi hjulbrønnen), jording til motor, starter, dynamo.. vet ikke helt jeg. Har ikke mange som kan komme opp hit til Kviteseid å se på den heller.. Så den bare står i garasjen.. Er litt synd, har så lyst å få den på veien igjen.. Noen som har noe formening om dette? Hva kan være problemet?
- 32 svar
-
- startproblem
- batteri
- (og 9 andre)