Gå til innhold

Acidrap

Medlem
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Acidrap's Achievements

  1. Hei! Jeg har lagt merke til ved enkelte anledninger at bilen kan riste/vibrere ved stående tomgang. Dette skjer relativt sjeldent, og stort sett etter hard kjøring på motorvei i høye hastigheter. Ristingen er mer dominant når jeg står i drive med foten på bremsen, men er tilstedeværende i park også. Om jeg slår av bilen i noen minutter er vibreringen borte og alt er tilsybelatende normalt igjen... Verdt å nevne jeg har nylig byttet olje, veivhusfilter, luftfilter, alle glødeplugger. Girkasse olje, og bunnpanne er på vei. Noen her inne som har opplevd det samme, eller har en forklaring/løsning?
  2. Hei! jeg har en 525D 2004 mod motorkode M57. Jeg har behov for downpipe. Lurte på om noen har liggenes eller vet om et sted på østlandet jeg kan kjøpe. Helst ikke nettbutikk da "time is of the essence".
  3. Uten aktiv styring
  4. jeg kjøpte overhalt til min egen fra Polen. Men dette er for en kamerat, som trenger til en "flip" car. Den skal bare selges etter EU-godkjenning.
  5. Hei! Noen som har en slik liggende? Ta kontakt
  6. Hei! Noen som har tannstang til bmw e60 520i 6 cyl 2004 modell?
  7. Ble ikke sitert av en eller annen grunn.
  8. Monteres på egenhånd. Selger du "løs" downpipe uten selve tjenesten med tune? Alternativt hva koster den dere leverer? Og hva skiller ditt produkt (dp) fra de andre på markedet? beklager om jeg stiller litt mye spørsmål. Er bare nysgjerrig og genuint interessert. Siden jeg først har deg her i tråden... Jeg har blitt tipset om xhp flash til girkassen. Har du noe erfaring, eller kjenner til produktet? Ut i fra det jeg har sett på nettet er det tilsynelatende merkbar endring på girhastogheten. Men spørsmålet er jo hvorvidt det er et bærekraftig produkt, at girkassen faktisk tåler dette.
  9. Tusen takk for detaljert, og presis respons. Akkurat dette jeg var ute etter å finne ut! Ut i fra du skriver så er vel da steg 2 mest aktuelle for meg. Sett på quickfix at dette er map + trf downpipe. Med tanke på at jeg allerede har steg 1 tune, fra nordic motor tuning (er du kjent med aktøren?) med egr blendet og kodet. Mangler jeg bare dp, og en ny map for å pushe til neste steg.
  10. Takker for innspill Otis! Du er alltid på saken😂
  11. Ja riktig...Har både 530d lci og pre-lci elektronisk boost controller? Planen var definitivt ikke å få dette godkjent i vognkortet. Kanskje noen andre har noen tanker eller meningen på saken her? Cluet er at jeg ønsker meg litt mer "trøkk" i bilen. Jeg er foreløpig på en stage 1 tune med egr blendet og kodet. Misforstå meg rett, bilen har godt drag...MEN du vet, man ønsker jo alltid litt mer.
  12. Hei! Jeg lurte på om noen her har erfaring med 530d turbo på en 525d preface? Jeg har hørt at disse dysene har en del å gå på, men vet ingenting for sikkert. Også ikke minst om dette er mulig å få eu godkjent? (da ikke hos vegvesen men vanlig verksted bedrift). Minst like viktig er hva slags effeltøkning som kan forventes av et slikt bytte, om noe i det hele tatt? takker på forhånd, da jeg vet det er stor ekspertise her på forumet!
  13. n47 er motorkoden på bilene med mest kjedeproblemer. Dette er vel i hovedsak 177 hk varianten. 163 hk (e90) varienten har m47, som ikke har problemet i samme grad.
  14. Finnes det automat olje på noen servicehefter? Har gått gjennom hele mitt hefte, som er fulgt frem til 182k, nå gått 202k. forøvrig. Uavhengig av modell du går for anbefaler jeg å rense innsuget, bytte pakning og blende egr. Dette. Må kodes også. Jeg gjør den jobben på min bil nå, fysj for noe ekle greier. Masse sot. Dette stjeler også noe krefter, også hørt at det kan senke forbruk. Men det får vi se på når jeg er ferdig... Lykke til!
  15. helt klar! stripene følger med, dette er jo tross alt ingen "vanlig" bmw! 10/10
×
×
  • Opprett ny...