Gå til innhold

e39mikkel

Medlem
  • Innholdsteller

    57
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    f45 225xe

Nylige profilbesøk

326 profilvisninger

e39mikkel's Achievements

  1. Hei, jeg har en f45 225xe, og har hatt problem i lang stund med å få ned midterste baksete. Problemet har ikke vært såpass stort til at jeg faktisk har giddet å se på det, men har fått fingern ut og vil gjøre noe med det. Stroppen man bruker for å kunne la sete brettes ned har tilsynelatende gått ut av sporet sitt, noe som gjør at setet ikke går ned lenger. Er det noen som har hatt samme problem før som vet hvordan man kan fikse dette? Jeg tør ikke å gjøre noe uten noe kunnskap om hva som skal gjøres i frykt om at jeg ødelegger noe på bilen, jeg vil helst unngå dette.
  2. Oppdatering: jeg fikk tvunget låsekassen litt ned så døren lukker seg litt lettere nå, men ikke perfekt enda
  3. Ja, det er den delen. Hørte med en kamerat som er mekaniker og han mente den kunne stikke opp sånn fordi at jeg ikke hadde åpnet døren 100% og dermed var i "halv lås". Jeg skal se om jeg får tvunget låsekassen litt ned
  4. Hvordan går man frem til å gjøre det? Er det ikke mulig å bytte selve låsekassa?
  5. Det ser ut som det er det. Når jeg sammenlignet den aktuelle døren og døren som ikke hadde noe problem ser det ut til at lukkemekanismen på den skadde døren tar i festet på chassi
  6. Hei, jeg åpnet bildøra i sta, og den ble tatt av et vindkast såpass godt at den ble revet ut av hendene mine og ble ganske fort åpnet til max posisjon ganske kraftig. Etter dette vil ikke døra lukke seg uten at man gir et ekstra dytt, er det noen som har tips på hvordan man fikser dette selv? Eventuelt hva man kan forvente å betale på verksted. Bilen det gjelder er en 225xe 20240203_163803.mp4
  7. byttet termostat og alt går bra nå, kjørt den litt og den går greit, ingen motorlampe enda
  8. Leste temp i sta og så den lå på 98 grader, har ihvertfall bestilt nytt termostat uansett så får jeg se om det funker å bare bytte skiten
  9. jeg tenkte litt på at det kan være defekt termostat, men synes det kan være litt rart pga at den ikke ble berørt under det andre som ble ordnet. har ikke sjekket motortempen med noe tester eller skjult meny i instrumentpanelet, men kan nok sjekke om det er mulig feil. takk for svar, skal komme tilbake og fortelle senere etter feilsøk
  10. hei, jeg har nettopp byttet en lambdasonde før katalysator, samt et løpehjul til reima (tror ikke dette har noe sammenheng men fint å nevne), og har fått opp to feilkoder jeg ikke helt fostår meg på, har lest at den ene feilkoden kan være i sammenheng med lambdasonde men ikke helt hvilken. har sett at en av sondene har litt frynset opp ledning, men ikke like ille som den som ble byttet. bilen går smooth og eneste symptom kan være at den bruker litt mer bensin enn den skal (1,2l/km) noen som kan hjelpe å tyde disse? (brukte icarsoft max for å lese kodene, slettet de og kjørte bilen en tur og fikk de opp igjen) fault code 7b dme activation map cooling fault code e4 dme fuel trim bank 2 permissible range exceeded
  11. Lyden som kommer etter jeg kjører over risten (veldig svak lyd i klippet) kommer når jeg kjører rett frem og blir litt mer intenst når jeg svinger til venstre. Mistenker noe med venstre foran, kan dette være hjullager eller drivknute? Og forresten, er det noen i follo/viken området med kodeleser som vil lese ut noen koder for en billig penge? Snapchat-1481142204.mp4
  12. skjønner. tok ut disa men ikke når bilen var på. det virket som at den funket greit utifra diverse youtube videoer som snakket om diagnose av disa
  13. har ringt rundt og hørt men ingen har ledig plass. kjenner dessverre ikke så mange i nærmiljøet heller så lite jeg får gjort enn å vente. spørsmålet nå er egentlig bare om jeg kan kjøre bilen slik eller ikke
  14. skjønner, tusen takk
  15. er ute etter feilkodelesing og evt mekanisk feilsøk. vet at plasseringen ikke er så god, men trodde det var flere i området som kanskje har muligheten.
×
×
  • Opprett ny...